Cum să ajungi celebru pe TikTok. Platforma a devenit tot mai populară în mediul de afaceri
Gândită inițial drept o platfomă cu conținut atractiv pentru tineri, Tik Tok a ajuns să fie un instrument de publicitate pentru mulți antreprenori români.
De la anunțuri de imobiliare, până la vânzări de cafea, ceaiuri, rețete de gătit sau locuri de vizitat, sute de afaceri sunt promovate cu ajutorul unor videoclipuri scurte, care ajung la milioane de oameni.
Potrivit unui studiu recent, 66% dintre utilizatorii platformei susțin că au cumpărat lucruri sau au vizitat diverse locuri după ce le-au descoperit pe platformă.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Într-un magazin din Baia Mare Lorin vinde tastaturi colorate, cu diferite luminițe, în întrega lume. A ajuns să fie cunoscut după ce și-a promovat afacerea pe Tik Tok. De la un videoclip în care arată cum împachetează o comandă, afacerea a crescut enorm. Este urmărit de peste 700.000 de oameni și are cel puțin 30 de videoclipuri vizionate, fiecare de peste un milion de persoane.
Lorin Druță: „La început eram zero. Nu ne-am putut imagina niciodată că o să avem magazin fizic, că o să avem propria tastatură, că o să avem atâtea comenzi”.
Pasiunea pentru cafea l-a făcut și pe Flavius să aibă propriul magazin online și să deschidă o cafenea. La început se filma în timp ce încerca diverse sortimente. În doi ani a ajuns să fie urmărit pe Tik Tok de peste 1,1 milioane de oameni. Livrează cafea în toată țară, iar clienții băt sute de kilometri să îi treacă pragul.
Flaviu Alin Duciuc: „Dacă îmi spuneai acum șase luni că voi avea propria mea cafenea, probabil că râdeam. Avem și o selecție de ceaiuri. Trimitem colete în online pentru magazinul din online”.
În videoclipuri scurte, Șerban promovează anunțurile proprietarilor care vor să vândă sau să închirize apartamentele. Este urmărit de peste 260.000 de oameni, însă clipurile lui au ajuns și la patru milioane de utilizatori.
Șerban Trâmbițașu: „Mă pun în pielea clientului. Dacă tu îi dai un apartament cu trei camere într-o anumită zonă, eu știu exact ce gen de client va cumpăra acel apartament și fac pentru el”.
În schimb, Dan Babu merge și testează mașinile second hand. Este activ pe platformele de socializare, dar recunoaște că experiența este mai importantă decât un clip filmat creativ.
Dan Babu: „Problema este că în mediile astea de promovare oricine poate spune orice. Un om cu 20 de ani de experiență are aceeași valoare cu un om care pur și simplu vorbește, e carismatic, poate țipă, poate urlă ș nu știe mare lucru”.
Specialiștii în social media susțin că Tik Tok este platforma momentului, iar cei care vor să își promoveze afacerea trebuie să fie prezenți pe toate canalele. Sunt însă și afaceri care au o audiență mai mare pe Facebook sau pe Instagram.
Marian Hurducaș, specialist social media: „Faceebook este cea mai folosită platformă din România. Tik Tok prinde din urmă. Este o platformă care se orientează către tineri, însă din ce în ce mai mulț oameni născuți în generața Millenian folosesc Tik Tok”.
Potrivit datelor, Tik Tok ajunge la un miliard de oameni la nivel global, dintre care 100 de milioane în Uniunea Europeană. Cei mai mulți dintre utilizatorii români, adică 75%, ajung pe platformă pentru a se distra.