Trend nou pe TikTok: Tinerii, îndemnați să-și îmbunătățească relația cu șeful. Ce să faci dacă vrea să stai peste program
Un nou trend, devenit viral pe TiKtok, îi încurajează pe tinerii din Generația Z să-și recâștige controlul asupra vieții profesionale, făcând eforturi pentru a-și îmbunătăți relația cu șefii, scrie Business Insider.
Astfel, tinerii sunt îndemnați să adopte o strategie care poate fi definită ca gestionarea pozitivă a relației cu șeful (managing up), pentru a obține mai multe satisfacții profesionale, spune Andy Molinsky, profesor de comportament organizațional la Brandeis International Business School.
Hashtag-ul #managingup are în prezent 5,5 milioane de vizualizări pe TikTok. Experții în carieră de pe platformă susțin că această abordare este cheia pentru a-ți adapta jobul la nevoile tale și pentru a-l mulțumi, în același timp, și pe superiorul direct.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
“Dacă șeful îți cere să stai peste program, este esențial să te opui în mod inteligent”
O tânără dă ca exemplu o situație în care șeful îți cere să muncești suplimentar. Ea spune că “este esențial să te opui, dar într-un mod inteligent”. Dacă îți duci la bun sfârșit toată munca în timpul plătit și ți se cere totuși să rămâi peste program, este cel mai bine să discuți cu managerul tău și să aduci exemple despre toată munca pe care o faci, spune ea.
"Scopul pentru care aduci din nou asta în discuție cu managerul tău este să spui: “Vreau sfatul tău. Vreau să înțeleg. Mă poți ajuta să înțeleg dacă ar trebui să fac ceva diferit?”, scrie ea.
Ea își sfătuiește prietenii de pe TikTok să fie "rezonabili" și "neutri emoțional" pentru a evita o dispută și pentru a ajunge la un acord avantajos pentru ambele părți.
Într-un alt videoclip, cu aproape 500.000 de vizualizări, TikTokerul @cecexie a împărtășit "regulile invizibile pentru a începe primul job într-o corporație", în care spune că "buna gestionare a relației cu șeful îți va face viața infinit mai ușoară și te va ajuta, de asemenea, să nu renunți la unele lucruri din cauza muncii."
TikTokerul Marie Carmen Pizzaro spune că sfatul pe care l-a primit de la un mentor a fost să-și gestioneze în așa fel relația cu șeful încât să creeze o relație solidă cu acesta, care să-i permită să își exprime ideile, nevoile și dorințele.
Cei de la Brandeis spun că ideea de managing up ajută la "cultivarea" impresiei pe care șeful tău o are despre tine și inspiră, de asemenea, respect pentru abilitățile tale.
Această abordare îți poate chiar accelera cariera, deoarece îi dă șefului un semnal că ești un “lider în devenire”, susține Wladislaw Rivkin, profesor asociat de comportament organizațional la Trinity Business School.
“Nu e responsabilitatea subalternilor să-și oblige șeful să fie un manager mai bun”
Cu toate acestea, unii TikTokeri nu sunt atât de convinși că ideea de a-ți gestiona în acest fel relația cu șeful este sănătoasă, argumentând că acest lucru semnalează că lucrezi într-un mediu toxic.
Într-un videoclip cu peste 63.000 de vizualizări, un alt TikToker susține că există un dezechilibru de putere atunci când angajații trebuie să-și gestioneze relația cu superiorii, deoarece este o muncă pentru care nu sunt plătiți.
"M-am săturat până peste cap de sintagma asta. Sunt sătulă de ideea că gestionarea relației cu șeful este oferită ca 'sfat' de carieră. Și motivul pentru care acest lucru mă scoate din sărite este că nu este responsabilitatea subordonaților să-și strunească șeful și să-l împingă să fie un manager mai bun.", scrie tânăra pe TikTok.
Ideea de a se strădui să-și mulțumească superiorii ar putea fi o povară pentru angajații deja stresați, Generația Z fiind cunoscută pentru pretențiile mai mari de flexibilitate și echilibru între muncă și viața privată.
Generația Z - cea mai nouă de pe piața muncii - este dornică să-și modeleze singură viitorul în cadrul organizației, iar gestionarea pozitivă a relației cu șefii ar putea fi o modalitate sigură de a-i determina pe aceștia să le sprijine ambițiile și nevoile, conchide Business Insider.