Cum s-a rezolvat problema traficului aglomerat în Cluj și Timișoara. Capitala a rămas în urmă
Microbuzele şcolare par să rezolve problema traficului de dimineaţă.
La două luni de la introducerea acestora în Timişoara, autorităţile au suplimentat deja numărul de vehicule pentru că au constatat că doar pe o stradă unde se află două şcoli intra cu 200 de maşini mai puţin. Un astfel de sistem funcţionează şi la Cluj.
De linii speciale pentru microbuze s-a vorbit la sfârşitul anului trecut şi în Bucureşti, însă până acum nu s-a întâmplat nimic. Primăria Capitalei încă aduna date despre zonele unde ar fi necesar transportul special pentru elevi.
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Pe Bulevardul C.D. Loga din Timişoara sunt două dintre cele mai importante scoli din oraş, care au în jur de 3 mii de elevi.
Potrivit Sistemului de Management al Traficului, într-o zi din această săptămână, între orele 7:30 şi 8:30, au intrat spre cele două licee 3.650 de maşini. Anul trecut când nu existau microbuzele şcolare, erau peste 3.800.
Deşi diferenţa pare mică, fiecare vehicul în minus contează.
Tihomir Milin director liceul "C.D. Loga" Timişoara: "Aceste mijloace de transport şi-au dovedit eficiența încă de la bun început. S-a acoperit deja o plajă destul de largă a cartierelor oraşului."
Într-o altă zonă a oraşului, la liceul Grigore Moisil, ajunge doar un microbuz, spre nemulţumirea părinţilor.
Tatăl unui elev: Ar fi util orice transport în comun. E clar că e foarte greu să ajungem cu copiii.
Reporter: Cam cât timp pierzi dimineaţa în această intersecţie?
Tatăl unui elev: Minim un sfert de oră.
Iniţial societatea de transport a pus la dispoziţie microbuze pentru patru linii care pornesc din cartiere, spre centru. Ulterior au fost create încă trei.
Nicu Bitea, director Societatea de Transport Public Timişoara: "Obiectivul nostru în acest an este să ajungem la zece linii de transport şcolar".
Şi în Cluj-Napoca, anul trecut, au fost introduse cinci autobuze care îi lasă pe elevi la două şcoli centrale.
Efectele proiectului cu microbuzele şcolare au fost vizibile din primele zile de la implementare. Practic pe arterele din centrul Clujului traficul a scăzut dimineaţa la orele de vârf cu 200 de maşini.
Iulia Persa, purtător de cuvânt primăria Cluj-Napoca: "Vom suplimenta cu încă 10 numărul acestor autobuze şcolare pentru a reduce şi mai mult traficul la orele de vârf din municipiul Cluj-Napoca."
Pe tot traseul copiii sunt însoţiţi de un poliţist local şi de un reprezentant al regiei de transport public.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!a
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!