Cum putem evita distrugerea sau furtul bagajelor în aeroport. În perioada sărbătorilor se înregistrează un record de plângeri
Dacă aveți în plan să călătoriți de sărbători aveți grijă cu ce bagaje plecați în vacanță. Valizele mici de cabină sunt cele recomandate.
În această perioadă tot mai mulți pasageri reclamă bagajele pierdute, distruse sau în cel mai rău caz furate. Cât despre cele rătăcite și nerecuperate țineți minte că aeroporturile și companiile aeriene nu le vând mai departe.
Așa că evitați anunțurile false unde sunt scoase la vânzare geamantane la prețuri derizorii.
La orele prânzului, la Sosiri în Aeroportul Henry Coandă, la fiecare zece minute, un pasager venea să își recupereze bagajul.
Bărbat: ”A fost o cursă din Germania cu escală în Turcia. Ieri a ajuns, bagajul astăzi a venit”.
Reporter: Și explicația?
Bărbat: ”Nu știu, dacă veneați cu cinci minute mai devreme era plin aici”.
Pentru un bagaj pierdut mai mult de 21 de zile primiți contravaloarea geamantanului și a obiectelor din bagaj. În general, se plătește un preț pentru fiecare kilogram, în funcție de destinație, dar nu mai mult de 1500 de dolari.
Dacă întârzie, compania aeriană o să vă plătească o sumă de bani pentru produsele de strictă necesitate sau contravaloarea obiectelor în cazul în care sunt distruse.
Mai grave sunt situațiile în care bagajele ajung mai uşoare la destinaţie. Zilele trecute, în Spania, paisprezece angajaţi ai unui aeroport de pe insula Tenerife au fost arestaţi, pentru că sunt suspectaţi că au furat bunuri estimate la aproape două milioane de euro din geamantanele pasagerilor.
Printre bunurile furate se aflau ceasuri de lux, smartphone-uri sau bijuterii. Iar un alt caz este verificat de autoritățile din Italia, după ce un pasager s-a plâns că bagajul i-a fost furat.
Ramona Colea, director companie de despăgubiri: ”Au ajuns de notorietate situaţii în care angajaţii companiilor din aeroporturi au creat tot felul de modele de lucru în a manevra bagajele, în a introduce tot felul de instumente în fermoarele bagajelor, iar pasagerul la destinaţie îşi va da seama că nu exista lucrurile care-i sunt personale în interior”.
Şi pe Aeroportul din Otopeni, unii turiști care pleacă sau ajung în România s-au plâns că au obiecte dispărute.
Furturi au loc pe toate aeroporturile din întreaga lume, așa că specialiștii vă sfătuiesc în momentul în care aveți bagaj de cală să îl înfoliaţi. Astfel scad riscurile să aveți parte de neplăceri. Și încercați să nu mai cumpărați bagaje negre simple. Sau în cazul în care le aveți atașați un accesoriu care să le diferențieze.
Aveți grijă și la așa zisele anunțuri care pun la vânzare la prețuri infime bagaje chipurile pierdute sau uitate în aeroport. Potrivit anunțurilor false, un troler se vinde cu aproape 10 lei, dar ar putea conține haine, bijuterii sau dispozitive electronice. În realitate, cine accesează linkul și vrea să facă plata - riscă să rămână fără bani și cu datele furate.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt Aeroportul din Otopeni: ”Este o escrocherie. Aeroporturile nu pot vinde bagaje pentru că aeroporturile nu se ocupă de bagaje, bagajele sunt în grija companiilor aeriene - astfel de practici de vânzare sunt false, noi nu vindem bagajele, nu le punem la vânzare. Compania aeriană vrea să livreze bagajul proprietarului”.
În cazul bagajelor pe care nimeni nu le mai ridică, în funcție de compania aeriană, bunurile ajung să fie distruse însă după o perioadă mai lungă de timp.