Cum arată tunelurile Daniela și Alina, care vor străbate Munții Carpați. Tehnologia modernă folosită de muncitori
După prea mulți ani de așteptare, autostrada Sibiu-Pitești începe să devină realitate. Autoritățile promit că spre finalul lui 2024 vom putea circula pe un nou tronson din șoseaua de mare viteză și, în plus, avansează lucrările la primul tunel forat în st
Drumul de mare viteză, care ar urma să traverseze munții și să se conecteze cu rețeua europeană de autostrăzi, are 123 de kilometri, însă pentru moment se circulă doar pe 13.
Lucrările la tunelul din dealul Momaia, aproape de Curtea de Argeș, sunt impresionante.
Muncitorii folosesc o tehnologie modernă care presupune injectarea cimentului simultan cu excavare stâncii. Constructorul, o firmă austriacă, a săpat până acum 150 de metri la ieșirea din tunel pe sensul Sibiu-Pitești și 81 de metri la intrarea tunelului de pe sensul opus, Pitești-Sibiu.
Fernando Lopose, manager de proiect: "Repornim lucrările. Am început cu lucrări pe 3 ianuarie. La momentul acesta nu avem toți oamenii pe șantier, nici vremea nu ne ajută foarte mult. Lucrăm și la piloți și la amândouă tunelurile de aici".
Primul tunel de autostradă din România realizat prin săpături în stâncă are 1,3 km și va fi format din două galerii principale separate, denumite de antreprenor Daniela și Alina, câte una pentru fiecare sens de mers.
Tronsonul de la Curtea de Argeș la Tigveni are aproape 10 kilometri și ar urma să fie gata peste trei ani, însă autoritățile spun că va fi dat în trafic mai repede. Promisiuni mari pentru finalul acestui an sunt și pentru cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, unde lucrările au ajuns la un avans de 60%. Autoritățile promit că vor exista noduri rutiere și descărcări de trafic, astfel încât porțiunile deschise să fie și folosite.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: "Fiecare tronson va putea fi folosit pentru descărcare locală și tronsonul Pitești - Curtea de Arges și acest mic tronson Curtea de Arges - Tigveni, inclusiv loturile 2 și 3, unde avem o descărcare în zona Cornetu. Sunt sectoare de drum național care trebuiesc modernizate, avem în calcul acest lucru".
Autostrada Sibiu –Pitești are 123 de kilometri și este împărțită în cinci secțiuni. Provocările cele mai mari sunt la secțiunile 2 și 3, care în prezent sunt în faza de proiectare. Startul în teren ar urma să fie dat în acest an.
Aici, constructorii trebuie să traverseze dealuri și să străpungă munții. Pe secțiunea a doua, de aproape 32 de kilometri, planurile prevăd 7 tuneluri, numeroase viaducte, poduri și pasaje.
Ionuț, Asociația Pro Infrastructura: "Ajungem în creierii munților la cei 70 de km de pe loturile 2 și 3 de la Tigveni la Cornetu si de la Cornetu la Boita , unde sunt două contracte – MUSCA urmează 4 ani de execuție conform contractului MUSCA multe lucrări de consolidare si avem mari, mari probleme și riscuri de alunecări".
Pe lângă siguranță și oportunități de dezvoltare economică pentru sudul țării, imediat ce autostrada va fi deschisă, și drumurile până la cei dragi ar putea fi făcute într-un timp mult mai scurt. În funcție de trafic, un drum de la București la Sibiu se face acum în mai bine de 4 ore și jumătate. Insă pe noua șosea de mare viteză, durata s-ar putea reduce la jumătate.
Sursa: Pro TV
Etichete: Sibiu, autostrada, pitesti, muntii carpati, tuneluri,
Dată publicare:
11-01-2024 20:50