CTP, despre protestul agricultorilor și transportatorilor: Cererile sunt fantasmagorice, ca să nu zic nerușinate
Cristian Tudor Popescu (CTP) a scrie pe pagina sa de Facebook că agricultorii și transportatorii au dreptul să protesteze, însă cererile lor sunt „fără număr, multe imposibil de acceptat”.
El susține că protestatarii au nevoie de „negociatori competenți și realiști” care să încerce să obțină rezolvări rezonabile și nu de „mașini amenințătoare” pe șosele.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„După alungarea lui Simion și Șoșoacă, gest care m-a uns pe suflet, ce văd acum începe să nu mai fie nici democrație, nici omenie“, scrie CTP.
Gazetarul spune că sunt imposibil de acceptat multe dintre cererile pe care le au acum agricultorii și transportatorii și că dacă Guvernul le-ar satisface, ar fi o discriminare față de alte categorii de oameni ai muncii.
„Cererile lor sunt fără număr și, multe dintre ele, imposibil de acceptat: eliminarea CASS, eliminarea accizei la combustibil, desființarea sistemului electronic de facturare (de ce?!) sau, nici mai mult, nici mai puțin decât reducerea cu 50% a impozitului pe venit. Sau fantasmagorice, ca să nu zic nerușinate, cum ar fi benzină și motorină gratuite pentru ei, dublate de amenințări adresate premierului. Dacă acestea le-ar fi satisfăcute, guvernul ar comite o gravă discriminare, defavorizare, în raport cu celelalte categorii de oameni ai muncii”, a mai precizat el pe Facebook.
Nu e un război
Jurnalistul susține că actualele solicitări ale protestatarilor pun guvernul cu spatele la zid și crede că e nevoie de „negociatori competenți și realiști” care să caute soluții rezonabile.
„E vorba de a ajunge la o înțelegere, nu de un război în care oamenii aceștia ne anunță că nu concep decât să învingă. Război, pentru că tiriștii, camionarii, tractoriștii își folosesc caii putere ca arme. Mașinile uriașe, amenințătoare, care sufocă acum carosabilul sunt mijloace nu pașnice, sunt agresiuni de proporții împotriva dreptului la circulație al tuturor cetățenilor. Căci ce altceva ar putea să facă cu ele? Să le lanseze împotriva barajelor ridicate de jandarmi?”, mai spune el pe Facebook.
Mijloace pașnice de protest
CTP oferă un exemplu de mișcări pașnice de protest și face referire la cadrele sanitare, didactice, personalul din Justiție, paznicii de penitenciar și polițiștii care „nu au la dispoziție vehicule de mare tonaj cu care să blocheze șoselele țării Sau să intre cu ele în Capitală, până în fața clădirii guvernului din Piața Victoriei, ca și cum ar fi o coloană de blindate de asalt”.
El spune că cei care nu dispun de astfel de „arme” manifestează pașnic „prin marșuri pe jos și mitinguri cu pancarte și scandări. Sau intră în grevă, de avertisment, japoneză, parțială sau completă. Acestea sunt mijloace pașnice de protest și revendicare”.
Revendicările protestatarilor
Negocierile de la Ministerul Finanțelor dintre fermieri și transportatori veniţi din toată țara au eșuat! Iar manifestațiile vor continua.
Duminică, în a cincea zi de protest, traficul a fost dat peste cap. Polițiștii au organizat filtre care să dirijeze circulația și să nu le permită protestatarilor să intre cu utilajele în orașe.
Reprezentanţii transportatorilor au prezentat lista de revendicări pentru acest sector. Ei cer:
- tratament fiscal identic pentru public şi privat şi creşterea beneficiilor neimpozabile pentru angajaţii din transporturi, în cuantum de 265 lei;
- creşterea valorii zilnice acceptabile pentru masa angajaţilor delegaţi sau detaşaţi neimpozabilă, în valoare de 50 euro pe zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro pe zi, în limita căruia se poate acorda indemnizaţia;
- recuperarea unui procent din acciză direct de la pompă pentru toate firmele de transport rutier de mărfuri licenţiate;
- revenirea la sistemul RO-eTransport eSigiliu doar la mărfurile cu risc ridicat; revenirea la 5% la impozitul pe dividende şi eliminarea dublei impozitări CASS;
- revenirea la plafonul numerar la forma veche a legii şi să nu se instituie sancţiuni pentru transportatori pentru nerespectarea de către beneficiarul transportului a tuturor condiţiilor de declarare a mărfurilor cu risc ridicat.