Criza de microcipuri a închis pentru 8 zile Ford Craiova. Cum se explică lipsa componentelor electronice

×
Codul embed a fost copiat

Ford închide pentru opt zile fabrica din Craiova, iar Dacia a avut deja producţia suspendată timp de o săptămână, şi mai vin, cel puţin două zile, nelucrătoare, în martie.

S-a ajuns în această situaţie delicată după ce producătorii de semiconductori au preferat să îşi vândă cipurile fabricanţilor de electronice şi nu au mai furnizat suficiente componente celor care fac maşini.

Ford este al doilea producător de automobile din România - după Dacia - care opreşte producţia din cauza crizei de semiconductori. Măsura intra în vigoare de mâine şi deocamdată este valabilă opt zile.

Ana-Maria Timiș, purtător de cuvânt Ford Craiova: „Planul actual este ca producţia la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor 8 zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate."


De la începutul anului, Dacia a întrerupt deja producţia zece zile. Joi a anunţat că muncitorii vor sta acasă încă două zile- pe 5 şi 8 martie.

Citește și
cristian paun
Profesor ASE: Suveranismul este de multă vreme la putere în România. Suveraniştii nu aduc nicio idee nouă


Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Automobile Dacia: „Dacia este afectată de această criză, speranţa noastră este să nu mai avem astfel de probleme dar sunt ipoteze la fabrică că mai sunt zile în care ne vom opri dar nu sunt lucruri certe."

Criza de semiconductori este globală şi a fost provocată de nevoia mare de cipuri pentru producţia de console pentru jocuri, calculatoare personale şi televizoare. Cererea pentru aceste dispozitive a explodat în perioada pandemiei şi cum industria auto contează doar 10 la sută pentru afacerea producătorilor de semiconductori - aceştia au livrat mai întâi clienţilor mai importanţi: fabricile de electronice.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Producţia de cipuri, de componente electronice digitalizate, s-a mutat către această nişă de produse necesare comunicării online."

Fără cipurile necesare, constructorii de maşini de pe tot globul suferă. Fiat, Chrylser, General Motors, Nissan şi Honda şi-au suspendat temporar operaţiunile în fabricile din Asia, Europa şi America de Nord. Estimările arată că producţia a peste 200.000 de maşini a fost afectată iar cifra ar putea să ajungă la jumătate de milion.

Volkswagen ia în calcul să dea în judecată furnizorul de semiconductori din Taiwan pentru pierderile provocate.


Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Industria auto este foarte interconectată, astfel că un grup auto nu cumpără componente pentru o fabrică doar dintr-o anumită țară, achiziţiile de componente se fac centralizat pentru toate fabricile pe care le au în toate ţările, astfel încât selectarea unui nou furnizor pentru asemenea componente înseamnă un proces mai îndelungat."

Analiştii sunt de părere că lipsa cipurilor auto o să persiste până la şase luni chiar dacă industria de fabricare a lor încearcă să ţină pasul cu creşterea bruscă a cererii. Semiconductorii - indiferent că sunt destinaţi unui laptop sau unui autoturism - îşi încep viaţa ca placă de siliciu iar procesul prin care devin cipuri durează aproape 90 de zile. Construirea de noi fabrici pentru cipuri costă zeci de miliarde de dolari iar extinderea capacităţii lor poate dura până la un an.

 

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Profesor ASE: Suveranismul este de multă vreme la putere în România. Suveraniştii nu aduc nicio idee nouă
Profesor ASE: Suveranismul este de multă vreme la putere în România. Suveraniştii nu aduc nicio idee nouă

Profesorul Cristian Păun de la Academia de Studii Economice (ASE) Bucureşti vorbeşte, într-un mesaj postat pe social media, despre suveranism, arătând că reprezentanţi ai acestui concept se află la putere, în România, de mai mult timp.

Tânărul care a intrat cu un Porsche într-o autospecială a Poliţiei, în Borșa, rănind trei agenţi, a fost arestat preventiv
Tânărul care a intrat cu un Porsche într-o autospecială a Poliţiei, în Borșa, rănind trei agenţi, a fost arestat preventiv

Tânărul din Borşa, judeţul Maramureş, care în dimineaţa zilei de Crăciun a intrat cu bolidul într-o autospecială a Poliţiei aflată în patrulare, rănind trei agenţi, a fost arestat preventiv.

O mașină a luat foc, fără ca pasagerii să poată ieşi, după o coliziune cu o cisternă pe DN2, în Suceava
O mașină a luat foc, fără ca pasagerii să poată ieşi, după o coliziune cu o cisternă pe DN2, în Suceava

Un grav accident rutier s-a produs, joi, în a doua zi de Crăciun, pe drumul naţional DN 2, pe raza localităţii Forăşti din judeţul Suceava, informează Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ).

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”
Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”

Boarding Pass, site specializat în ştiri din aviaţie, continuă verificările vizând facturile prezentate de prim-ministrul Marcel Ciolacu ca dovadă a faptului că și-a achitat personal călătoriile cu avioane private în 2022.