Cozi interminabile la Poştă. Există însă soluţia ca pachetul să vă ajungă acasă
Indiferent că este luna cadourilor sau nu, cozile interminabile şi serviciile învechite sunt principalele reclamaţii la adresa Poștei Romane.
În Capitală, de pildă, de ani de zile, oamenii aşteaptă cu orele ca să-şi ridice coletele venite din afara spaţiului european, şi asta pentru că există doar două oficii pentru acest tip de pachete.
Directorul Poștei promite să remedieze situaţia, dar le recomandă celor nemulţumiţi şi un serviciu contra-cost, de livrare la domiciliu.
Zgribuliţi, zeci de oameni stau zi de zi la coadă în fata Oficiului Poştal Vamal număr 6 din Bucureşti. Aşteaptă cu orele, spun ei, ca să-şi ridice coletele, comandate din spaţiul non-european, în special din China.
Client: „Se vede ritmul în care lucrează. Puteau să pună ori mai mulţi oameni, ori puteau să facă un fel de programare. Asta este inacceptabil pentru oricine”.
Client: „E aşa de ani de zile. Am mai luat un pachet acum câţiva ani de zile şi tot aşa, l-am luat de aici. Nu s-a schimbat nimic. Atunci, puteam să stăm înăuntru. Ar putea să facă mai multe centre vamale sau să le trimită la fiecare poştă”.
Pentru că traversăm o criză sanitară, pot intra cel mult două persoane. Şi asta doar pentru a completa rapid un formular. Urmează apoi aşteptarea de afară, timp în care angajaţii caută coletul.
Teoretic, în tot Bucureştiul, există doar două astfel de oficii poştale.
Horia Grigorescu este de un an directorul Poștei Române şi recunoaşte că sistemul este depăşit. Spune că are în plan să deschidă alte trei oficii în Bucureşti.
Reporter: „De ce aveţi doar două oficii unde se primesc coletele intermationale?”
Horia Grigorescu, directorul Poștei Române: „Într-unul se primesc coletele mici şi în celălalt coletele mai mari şi practic presiunea se pune pe unul singur, unde se înghesuie toată lumea. Există un deficit de personal pe zona de Vamă, care ne pune în imposibilitatea de a deschide alte oficii poştale, unde să putem deservi clienţii care comadă produse de pe internet”.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale Vamale Bucureşti ne-au transmis, într-un răspuns oficial, ca 2020 a fost un an atipic, cu angajaţi infectaţi cu Coronavirus ori intraţi în autoizolare. Chiar şi aşa, susţin că au relocat de fiecare dată personalul necesar, în regim de urgenţă, astfel încât activitatea să continue.
Singura veste bună este că din acest an îi puteţi împuternici pe cei de la poştă să vă aducă acasă coletul. Costă 14 lei, însă trebuie să completaţi o cerere online pe site-ul Poştei. Totodată, trebuie făcută şi dovada plății comisionului vamal pentru pachetul comandat.
Horia Grigorescu, directorul Poștei Române: „Într-un orizont de o zi, două este contactată de reprezentanți ai poştei, iar tipul final poate să varieze între 2-3 zile, depinde cât de complicată este activitatea de vămuire”.
O altă opţiune ar fi să solicitaţi, tot online, ca pachetul să fie dus, tot de angajaţii Poştei, la orice alt oficiu poştal, de unde să-l ridicaţi.