COTAR solicită scoaterea la licitaţie a traseelor operate de STB

Greva STB
Inquam Photos / Octav Ganea

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România solicită autorităţilor să scoată la licitaţie traseele operate de STB.

"Având în vedere faptul că situaţia în care a ajuns transportul public de persoane din Bucureşti pare fără rezolvare, cerem Guvernului şi Primăriei Capitalei să desfiinţeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul statului şi să scoată la licitaţie traseele operate de STB. Transportatorii privaţi au fost eliminaţi de pe traseele care leagă Bucureştiul de localităţile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor. Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate naţională, mai vedem că principalele revendicări ale greviştilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viaţa oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenţii. Transportatorii rutieri de persoane aşteaptă aceste explicaţii, mai ales după ce au fost eliminaţi de pe rutele pe care operau între Bucureşti şi localităţile din Ilfov", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

COTAR: Calitatea serviciilor STB nu s-a îmbunătățit

 

Organizaţia a precizat că subvenţia pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din ţară.

"În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, municipalitatea avea deja datorii de aproape 1 miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenţia din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziţii de autobuze, troleibuze şi tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor STB", menţionează sursa citată.

Potrivit COTAR, subvenţiile au fost date mai ales pentru a scădea preţul biletului, dar niciodată nu s-a făcut un calcul corect şi toţi primarii s-au folosit de aceşti bani pentru capital electoral, prin acordarea de gratuităţi.

Citește și
greva stb lider sindical
Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară

COTAR: Nu s-a ajuns la această situație peste noapte

 

Astfel, din aproape 600.000 de călători în fiecare zi, peste 200.000 călătoresc gratuit (pensionari şi persoane cu dizabilităţi), arată patronatul din transporturi.

"Propunem să nu mai dea vina pe sindicalişti edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situaţie peste noapte, ci după mulţi ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenţii pentru STB ar trebui să se ocupe instituţiile abilitate pentru control", subliniază COTAR.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România are ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, unităţilor reparatoare.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Greva STB s-a încheiat. Adrian Criț: ”Punem Bucureștiul în mișcare”
Greva STB s-a încheiat. Adrian Criț: ”Punem Bucureștiul în mișcare”

Marți dimineață, sindicatul STB a anunţat suspendarea grevei şi reluarea lucrului. Aproape toate vehiculele programate sunt pe traseu, a precizat și conducerea Societății de Transport București.

Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară
Grevă la STB, ziua 5. Conducerea: Caracatița din STB SA trebuie stârpită. Negocierile au eșuat luni seară

Protestul angajaților de la STB continuă și luni. Deși e sărbătoare legală, prin urmare zi liberă, bucureștenii care merg la muncă, la cumpărături ori au probleme de rezolvat vor avea de suferit.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.