Harta celor mai AGLOMERATE zone din Capitala. Soferii care stau bara la bara ca sa mearga cu metroul

×
Codul embed a fost copiat

Chinuiti de cosmarul celei mai mari concentrari urbane din Romania, mii de bucuresteni isi lasa in fiecare dimineata masinile la intrarea in Capitala. Ajung mai repede si mai ieftin la munca prin subteran.

Din pacate, soferii sunt nevoiti sa se inghesuie pe strazile de langa statiile de metrou si gasesc extrem de greu un loc de parcare. Pentru mai multe nu avem bani - este explicatia autoritatilor de 20 de ani incoace.

Bucuresti. Ora 8 dimineata. Intrarea dinspre centura. O coada uriasa de masini se intinde pe mai bine de 4 kilometri. Multi trag pe dreapta langa prima statie de metrou. "Parcarea de langa statia de metrou Berceni este supraaglomerata. Daca veniti aici dupa ora 8 nu mai gasiti un loc de parcare, toate au fost ocupate de cei care si-au lasat masinile dupa care au plecat cu metroul. Am numarat acum mai bine de 200 de masini", a relatat Vitalie Cojocari, corespondent ProTV.

Intarziatii intra pana si pe terenul viran si isi distrug masinile."Ne chinuim sa gasim un loc de parcare si am lovit-o in dambul acesta de beton", spune un sofer.

"In luna martie-aprilie se putea parca normal la metrou, dar acum este imposibil. Suntem nevoiti zi de zi sa o lasam aici", spune un alt sofer.

Citește și
masterplan
Autostrada visata de Dacia si UE devine drum expres. Ponta confirma ca promisiunea ar putea deveni realitate abia prin 2020

In afara de Berceni, cei care ajung in Bucuresti zi de zi isi lasa masinile langa statiile Anghel Saligny, Pantelimon, Pipera, Parc Bazilescu sau Preciziei.

Ceea ce in vest este o dovada de civilizatie, la noi devine o corvoada. "Incercam sa mergem cu metroul, dar mai intai sa gasim un loc de parcare", explica un sofer.

"Mi-as dori din tot sufletul sa extinda parcarea", marturiseste un sofer. Imposibil, spun autoritatile. Un singur loc de parcare costa si 15.000 de euro, asa ca exista bani doar pentru 4 parcari de tip "park and ride": in zonele Aerogarii, Pantelimon, Liviu Rebreanu si Straulesti.

"Implica costuri foarte mari. Odata cu dezvoltarea orasului aceste Park&Ride vor fi si ele in oras. Daca va uitati pe Google Earth o sa vedeti ca toate localitatile din jurul Munchenului au langa gara parcari mari si pe stanga si pe dreapta", a explicat Ion Dedu, sef directa Transporturi primaria Bucuresti.

Asa ca intentioneaza sa faca legaturi pe cale ferata intre comunele din Ilfov si Bucuresti si, dupa modelul german, vor sa amenajeze parcari langa garile din afara Capitalei. Proiectul ar dura, teoretic, 4 ani, din pacate, este deocamdata pe hartie.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
iLikeIT. Cea mai buna aplicatie pentru soferii care vor sa se cunoasca si sa comunice intre ei, in trafic:
iLikeIT. Cea mai buna aplicatie pentru soferii care vor sa se cunoasca si sa comunice intre ei, in trafic: "We Love Traffic"

Zilnic, romanii pierd in trafic mii si mii de ore. Timp suficient sa inveti sa crosetezi, sa citesti carti sau sa inveti limbi straine de pe CD.

Autostrada visata de Dacia si UE devine drum expres. Ponta confirma ca promisiunea ar putea deveni realitate abia prin 2020
Autostrada visata de Dacia si UE devine drum expres. Ponta confirma ca promisiunea ar putea deveni realitate abia prin 2020

Dupa ce Ministerul Transporturilor a facut public Masterplanul, conform caruia Pitestiul nu va mai fi legat de Sibiu de mult-asteptata autostrada, ci doar de un drum expres, sambata, premierul Victor Ponta a confirmat acest proiect.

Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri
Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri

Pentru ca nu avem drumuri de viteza, cu sisteme si benzi de siguranta suficient de late, romanii mor cu zile in accidente auto.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.