Harta celor mai AGLOMERATE zone din Capitala. Soferii care stau bara la bara ca sa mearga cu metroul
Chinuiti de cosmarul celei mai mari concentrari urbane din Romania, mii de bucuresteni isi lasa in fiecare dimineata masinile la intrarea in Capitala. Ajung mai repede si mai ieftin la munca prin subteran.
Din pacate, soferii sunt nevoiti sa se inghesuie pe strazile de langa statiile de metrou si gasesc extrem de greu un loc de parcare. Pentru mai multe nu avem bani - este explicatia autoritatilor de 20 de ani incoace.
Bucuresti. Ora 8 dimineata. Intrarea dinspre centura. O coada uriasa de masini se intinde pe mai bine de 4 kilometri. Multi trag pe dreapta langa prima statie de metrou. "Parcarea de langa statia de metrou Berceni este supraaglomerata. Daca veniti aici dupa ora 8 nu mai gasiti un loc de parcare, toate au fost ocupate de cei care si-au lasat masinile dupa care au plecat cu metroul. Am numarat acum mai bine de 200 de masini", a relatat Vitalie Cojocari, corespondent ProTV.
Intarziatii intra pana si pe terenul viran si isi distrug masinile."Ne chinuim sa gasim un loc de parcare si am lovit-o in dambul acesta de beton", spune un sofer.
"In luna martie-aprilie se putea parca normal la metrou, dar acum este imposibil. Suntem nevoiti zi de zi sa o lasam aici", spune un alt sofer.
In afara de Berceni, cei care ajung in Bucuresti zi de zi isi lasa masinile langa statiile Anghel Saligny, Pantelimon, Pipera, Parc Bazilescu sau Preciziei.
Ceea ce in vest este o dovada de civilizatie, la noi devine o corvoada. "Incercam sa mergem cu metroul, dar mai intai sa gasim un loc de parcare", explica un sofer.
"Mi-as dori din tot sufletul sa extinda parcarea", marturiseste un sofer. Imposibil, spun autoritatile. Un singur loc de parcare costa si 15.000 de euro, asa ca exista bani doar pentru 4 parcari de tip "park and ride": in zonele Aerogarii, Pantelimon, Liviu Rebreanu si Straulesti.
"Implica costuri foarte mari. Odata cu dezvoltarea orasului aceste Park&Ride vor fi si ele in oras. Daca va uitati pe Google Earth o sa vedeti ca toate localitatile din jurul Munchenului au langa gara parcari mari si pe stanga si pe dreapta", a explicat Ion Dedu, sef directa Transporturi primaria Bucuresti.
Asa ca intentioneaza sa faca legaturi pe cale ferata intre comunele din Ilfov si Bucuresti si, dupa modelul german, vor sa amenajeze parcari langa garile din afara Capitalei. Proiectul ar dura, teoretic, 4 ani, din pacate, este deocamdata pe hartie.