Contractul de proiectare și execuție a autostrăzii Pitești - Sibiu a fost semnat luni
Autoritățile anunță că 2020 este anul autostrăzii Pitești - Sibiu, nu pentru că ar fi gata măcar vreun tronson, ci pentru că, în sfârșit, după ani de tergiversări, se semnează contracte de proiectare și execuție.
Lucrările au început la capătul dinspre Sibiu, iar astăzi, concernul italian Astaldi și-a luat angajamentul că în 5 ani vom avea alți 30 de kilometri de autostradă, între Pitești și Curtea de Argeș.
Autostrada A1 este cea care îi va duce pe români de la București către Occident. Cel mai important segment care îi lipsește este cel dintre Pitești și Sibiu, dar mai e de lucru și între Deva și Lugoj.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Contractul semnat azi prevede proiectarea, timp de un an, și mai apoi execuția, în alți patru ani, a 30 de kilometri între Pitești și Curtea de Argeș. Valoarea totală a lucrării este de 350 de milioane de euro.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Astăzi am fost martori la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 5, Curtea de Argeș Pitești. Până la sfârșitul lunii mai, acest an, vom stabili casigatorul licitației pentru proiectare și execuție lotul 4, Tigveni - Curtea de Argeș, 9,9 km, 2 miliarde de lei, 16 luni proiectare, 44 de luni execuție”.
Constructorii lotului 5 spun că vor folosi 1.000 de grinzi de beton, pe cei 30 de km de autostrada, așa că vor face o fabrică specială de prefabricate de beton, iar mâna de lucru va fi din Argeș.
Luca Canino,Area Manager Astaldi România: „Vă asigur că vom face imposibilul să scurtăm termenul, pentru că înțeleg și secțiunea 4 este aproape de a fi adjudecată. Sperăm să nu treacă foarte mult timp cu contestațiile, cum a trecut la noi, tot procesul a durat peste 2 ani și jumătate”.
Ludovic Orban, premier: „Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiții și, de preferință, înaintea termenelor care sunt prevăzute acolo. După mine, 12 luni proiectarea și 4 ani execuția mi se pare o perioada de timp mult prea lungă”.
Pe porțiunea Sibiu - Boita, lungă de 13 km și atribuită unui concern austriac, se lucrează de mai bine de o lună.
Vlad Oțet, manager adjunct de proiect: „În momentul de față suntem desfășurați ca și mobilizare pe întreaga secțiune a autostrăzii, se lucrează la podețe, la terasamente, cum se vede, la structuri, piloți forați”.
Chiar și așa, execuția va dura trei ani.
Cea mai dificilă porțiune este cea care traversează munții și unde trebuie construite mai multe tuneluri.
În acest moment, în România sunt în lucru 164 de km de autostradă și drumuri expres. Dacă toate termenele vor fi respectate, în 6 ani, am putea merge între Sibiu și Pitești pe autostradă.
Sursa: Pro TV
Etichete: Sibiu, autostrada, pitesti, contract, Astaldi,
Dată publicare:
11-05-2020 20:18