Construcția centurii ocolitoare Comarnic avansează „susținut”. Anunțul CJ Prahova

Construcția centurii ocolitoare a orașului Comarnic progresează „în mod susținut” după obținerea ultimelor avize, transmite Consiliul Județean Prahova. Acestea permit continuarea lucrărilor fără întârzieri majore.
„Recent, proiectul a primit avizele finale necesare pentru avansarea lucrărilor, printre care aprobarea Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR pentru proiectul tehnic de execuţie şi revizuirea studiului de fezabilitate, avizul Comisiei Tehnico-Economice Centrale a DEER pentru aspectele ce ţin de reţeaua electrică, precum şi avizul OCPI privind noul coridor de expropriere, necesar pentru consolidarea versanţilor adiacenţi traseului. Aceste ultime două avize au fost transmise către CNAIR în vederea obţinerii unei noi Hotărâri de Guvern care să includă modificările necesare traseului centurii, asigurând astfel derularea fără obstacole a proiectului", precizează CJ Prahova, conform Agerpres.
Traseul centurii, cu o lungime de aproape şase kilometri, este proiectat pentru a permite o viteză de deplasare de până la 90 km/h, reducând astfel semnificativ timpul necesar traversării zonei. Noua arteră va ocoli oraşul Comarnic dinspre vest, oferind o alternativă eficientă la drumul naţional DN1, cunoscut pentru blocajele frecvente, mai ales în perioadele de vârf turistic.
Finanţată de Ministerul Transporturilor prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în cadrul Programului Operaţional de Transport 2021-2027, investiţia se ridică la aproximativ 300 de milioane de lei şi este coordonată de Consiliul Judeţean Prahova.
„Pentru a asigura un flux rutier optim, proiectul prevede construcţia a trei poduri noi, precum şi dublarea podului existent peste râul Prahova de pe DJ101R. Totodată, un pasaj superior va fi realizat peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti-Braşov, facilitând traversarea rapidă şi sigură a acestor obstacole naturale şi infrastructurale. La intersecţiile cu DN1 vor fi amenajate sensuri giratorii adaptate cerinţelor actuale de trafic, menite să integreze eficient noua centură cu reţeaua rutieră existentă", menţionează sursa citată.