Conducatorii celor trei tramvaie au vechime intre 13 si 20 de ani, nu au avut accidente majore
Conducatorii tramvaielor implicate in accidentul din Pasajul Lujerului au o vechime in Regia Autonoma de Transport Bucuresti cuprinsa intre 13 si 20 de ani, iar in aceasta perioada nu au avut evenimente majore, ci doar accidente usoare.
Conducerea RATB a precizat ca s-a constituit o comisie tehnica pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului si, in functie de rezultatele anchetei, se vor lua masurile legale ce se impun.
"Precizam ca RATB are contracte pentru servicii de asigurare a pasagerilor si a bagajelor. RATB cere scuze calatorilor pentru acest eveniment nedorit", se arata intr-un comunicat de presa transmis agentiei Mediafax.
RATB a mentionat ca, la scurt timp dupa producerea accidentului, conducerea regiei a mers la Spitalul Universitar, la Spitalul Elias si la Spitalul Floreasca, pentru a se interesa de starea de sanatate a calatorilor accidentati, asigurandu-i de sprijin moral si material.
Reprezentantii RATB au precizat ca cele trei tramvaie implicate in accident corespund din punct de vedere tehnic si al sigurantei circulatiei, avand efectuate la zi toate reviziile tehnice specifice.
Accidentul din Pasajul Lujerului s-a produs la ora 7.25, pe sensul spre Piata Presei, fiind implicate trei tramvaie de pe linia 41, a declarat purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Brandusa Raeceanu.
Primul tramvai implicat in accident a ramas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, insa al treilea vagon nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie din fata oprite pe linie. In urma impactului, cel de-al doilea si cel de-al treilea tramvai au deraiat.
Tramvaiele implicate in accidentul de la Lujerului au fost repuse pe linii si scoase din pasaj, politistii urmand sa verifice sinele de tramvai pentru a vedea daca exista urme de franare.
Regia Autonoma de Transport Bucuresti a anuntat ca circulatia tramvaielor de pe linia 41 a fost deblocata la ora 13.15.
O defectiune tehnica a tramvaiului este prima ipoteza luata in cazul in cazul accidentului din Pasajul Lujerului, in urma caruia au fost raniti peste 50 de pasageri, dintre care 37 au fost dusi la spitale cu ambulantele SMURD.
Primele doua tramvaie implicate in accidentul din Pasajul Lujerului aveau reviziile facute in aprilie si mai, iar al treilea, care nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie de pe linie, fusese verificat marti, revizia tehnica aratand ca toate sistemele sunt functionale.
"Conform verificarilor facute pana acum, toate cele trei tramvaie implicate in accident au trecut in ultimii ani prin procese de modernizare. Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producand accidentul, a avut ultima reparatie generala acum patru ani, iar in urma cu doua zile, revizia tehnica de gradul 2 a indicat faptul ca toate sistemele erau functionale", se arata intr-un comunicat de presa al Primariei Capitalei.
Potrivit municipalitatii, primul tramvai implicat in accident, care a ramas defect pe linie, este fabricat in 1997, a fost modernizat in 2004, iar cea mai recenta revizie RT1 a fost facuta in 30 aprilie 2012, avand "CIZ in data de 09/10.05.2012".
Al doilea tramvai, care a reusit sa opreasca la timp, este fabricat in 1980, modernizat in 2002, iar cea mai recenta revizie RT1 este din 4 mai 2012, avand "reparatie in URAC in 02.04.2012 + CIZ in data de 09/10.05.2012", a precizat municipalitatea.
Cel de-al treilea tramvai, care nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie aflate pe linie, este fabricat in 1999, modernizat in 2004, iar ultima revizie RT2 a fost facuta marti, 8 mai, avand "CIZ in data de 09/10.5.2012", potrivit sursei citate.
Revizia RT1 se efectueaza la 5.000 de kilometri, revizia RT2 se face la 20.000 de kilometri, iar CIZ reprezinta reviziile care au loc zilnic, la retragere, a precizat Primaria Capitalei.