Conducatorii celor trei tramvaie au vechime intre 13 si 20 de ani, nu au avut accidente majore

Pasaj Lujerului

Conducatorii tramvaielor implicate in accidentul din Pasajul Lujerului au o vechime in Regia Autonoma de Transport Bucuresti cuprinsa intre 13 si 20 de ani, iar in aceasta perioada nu au avut evenimente majore, ci doar accidente usoare.

Conducerea RATB a precizat ca s-a constituit o comisie tehnica pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului si, in functie de rezultatele anchetei, se vor lua masurile legale ce se impun.

"Precizam ca RATB are contracte pentru servicii de asigurare a pasagerilor si a bagajelor. RATB cere scuze calatorilor pentru acest eveniment nedorit", se arata intr-un comunicat de presa transmis agentiei Mediafax.

RATB a mentionat ca, la scurt timp dupa producerea accidentului, conducerea regiei a mers la Spitalul Universitar, la Spitalul Elias si la Spitalul Floreasca, pentru a se interesa de starea de sanatate a calatorilor accidentati, asigurandu-i de sprijin moral si material.

Reprezentantii RATB au precizat ca cele trei tramvaie implicate in accident corespund din punct de vedere tehnic si al sigurantei circulatiei, avand efectuate la zi toate reviziile tehnice specifice.

Citește și
Tramvai Lujerului
Situatia victimelor din Pasajul Lujerului. 86 de persoane la spital, sapte sunt internate
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Accidentul din Pasajul Lujerului s-a produs la ora 7.25, pe sensul spre Piata Presei, fiind implicate trei tramvaie de pe linia 41, a declarat purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Brandusa Raeceanu.

Primul tramvai implicat in accident a ramas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, insa al treilea vagon nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie din fata oprite pe linie. In urma impactului, cel de-al doilea si cel de-al treilea tramvai au deraiat.

Tramvaiele implicate in accidentul de la Lujerului au fost repuse pe linii si scoase din pasaj, politistii urmand sa verifice sinele de tramvai pentru a vedea daca exista urme de franare.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti a anuntat ca circulatia tramvaielor de pe linia 41 a fost deblocata la ora 13.15.

O defectiune tehnica a tramvaiului este prima ipoteza luata in cazul in cazul accidentului din Pasajul Lujerului, in urma caruia au fost raniti peste 50 de pasageri, dintre care 37 au fost dusi la spitale cu ambulantele SMURD.

Primele doua tramvaie implicate in accidentul din Pasajul Lujerului aveau reviziile facute in aprilie si mai, iar al treilea, care nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie de pe linie, fusese verificat marti, revizia tehnica aratand ca toate sistemele sunt functionale.

"Conform verificarilor facute pana acum, toate cele trei tramvaie implicate in accident au trecut in ultimii ani prin procese de modernizare. Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producand accidentul, a avut ultima reparatie generala acum patru ani, iar in urma cu doua zile, revizia tehnica de gradul 2 a indicat faptul ca toate sistemele erau functionale", se arata intr-un comunicat de presa al Primariei Capitalei.

Potrivit municipalitatii, primul tramvai implicat in accident, care a ramas defect pe linie, este fabricat in 1997, a fost modernizat in 2004, iar cea mai recenta revizie RT1 a fost facuta in 30 aprilie 2012, avand "CIZ in data de 09/10.05.2012".

Al doilea tramvai, care a reusit sa opreasca la timp, este fabricat in 1980, modernizat in 2002, iar cea mai recenta revizie RT1 este din 4 mai 2012, avand "reparatie in URAC in 02.04.2012 + CIZ in data de 09/10.05.2012", a precizat municipalitatea.

Cel de-al treilea tramvai, care nu a mai reusit sa opreasca la timp si a lovit cele doua tramvaie aflate pe linie, este fabricat in 1999, modernizat in 2004, iar ultima revizie RT2 a fost facuta marti, 8 mai, avand "CIZ in data de 09/10.5.2012", potrivit sursei citate.

Revizia RT1 se efectueaza la 5.000 de kilometri, revizia RT2 se face la 20.000 de kilometri, iar CIZ reprezinta reviziile care au loc zilnic, la retragere, a precizat Primaria Capitalei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Procurorii Parchetului Judecatoriei Sector 6 fac cercetari in cazul accidentului de la Lujerului
Procurorii Parchetului Judecatoriei Sector 6 fac cercetari in cazul accidentului de la Lujerului

Procurorii Parchetului Judecatoriei Sector 6 fac cercetari in cazul accidentului care a avut loc joi, in Pasajul Lujerului, in care au fost implicate trei tramvaie, peste 50 de persoane fiind ranite.

Situatia victimelor din Pasajul Lujerului. 86 de persoane la spital, sapte sunt internate
Situatia victimelor din Pasajul Lujerului. 86 de persoane la spital, sapte sunt internate

La numarul de telefon 021 601 26 37 oamenii pot afla daca rude sau cunoscuti se aflau in tramvaiele implicate in accidentul din Pasajul Lujerului si la ce spitale se afla.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.