Concluzia accidentului care a indoliat Romania. Soferul a fost de vina pentru romanii morti in prapastia din Muntenegru

×
Codul embed a fost copiat

Procurorii romani incheie oficial ancheta legata de tragicul accident produs in iunie, in Muntenegru.

Atunci un autocar cu turisti romani,s-a rasturnat intr-o prapastie iar 19 pasageri au murit si 29 au fost grav raniti. Dosarul va fi clasat dupa ce anchetatorii au ajuns la aceeasi concluzie stabilita acum cinci luni de colegii lor din Muntenegru, potrivit careia soferul autocarului ar fi singurul vinovat de tragedie. Si cum acesta a murit in accident ancheta penala nu mai poate continua.

Anchetatorii au stabilit ca soferul este de vina, intrucat a condus cu 80 km/h, o viteza mult mai mare decat cea permisa pe acel sector de drum, potrivit Mediafax.

"Procurori ai Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au finalizat cercetarile in cauza privind accidentul rutier produs la data de 23.06.2013, in Muntenegru, soldat cu decesul a 19 persoane (printre care si soferul, n.r.) si ranirea altor 29 si au dispus clasarea cauzei, in temeiul disp. art. 315 rap. la art. 16 lit. a, b, e si f din Noul Cod de procedura penala", se arata intr-un comunicat de presa de marti al Ministerului Public.

Astfel, pe baza probatoriului administrat in cauza s-a stabilit ca accidentul rutier s-a produs ca urmare a neglijentei in trafic a soferului autocarului, care se deplasa pe drumul principal dinspre Kolasin in directia Podgorica cu o viteza de 80 kilometri pe ora, mult mai mare decat cea permisa pe acel sector de drum, "neadaptand viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulatie, la banda marcata pe sosea, la starea suprafetei acesteia, soseaua fiind umeda si alunecoasa".

Citește și
accident, muntenegru, pelerinaj
Imagini emotionante din Muntenegru. Prapastia unde cei 18 romani au murit a devenit loc de pelerinaj

"Aceste imprejurari au condus la destabilizarea intensa a autocarului, la pierderea echilibrului si rasturnarea lui, urmata de coliziunea cu trotuarul podului si gardul metalic al acestuia si, ulterior, caderea in prapastia care duce la raul Moraca", a precizat sursa citata.

Potrivit procurorilor, procesul verbal de autopsie emis de Departamentul de Medicina Legala din Podgorica a concluzionat ca moartea soferului Ciobanu George a fost violenta, ca urmare a "distrugerii centrilor nervosi vitali, din cauza fracturilor osoase craniene si a hemoragiei interne, rani cauzate de forta mecanica, in momentul decesului neexistand stare de alcoolemie".

De asemenea, prin nota de serviciu din 20 septembrie 2013, emisa de Parchetul de pe langa Tribunalul Bjelo Polje, se mentioneaza faptul ca, "deoarece soferul autobuzului Ciobanu George a decedat in accidentul de circulatie in cauza, nu exista temei pentru derularea procedurii penale". Avand in vedere ca imprejurarile producerii accidentului si stabilirea persoanei vinovate si a culpei acestuia au facut obiectul unei cercetari penale finalizate cu o solutie de neurmarire dispusa de autoritatile judiciare din Muntenegru, s-a constatat ca lipseste o conditie prevazuta de lege necesara pentru punerea in miscare a actiunii penale, "motiv pentru care s-a dispus clasarea cauzei privind pe Ciobanu George sub aspectul savarsirii infractiunii de ucidere din culpa in forma calificata prevazuta de art.178 alin.1, 2 si 5 din vechiul Cod penal", a precizat sursa citata.

Totodata, din probatoriul administrat in cauza, respectiv procesul verbal de cercetare din 12 decembrie 2012 al Inspectoratului Teritorial de Munca, s-a stabilit faptul ca, intrucat cauza producerii accidentului de circulatie din 23 iunie 2013 a fost nerespectarea de catre soferul George Ciobanu a vitezei maxime permise pe portiunea respectiva de drum, in conditiile unui carosabil umed, au fost incalcate prevederile articolului 22 din Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006.

Urmare a acestui lucru, avand in vedere imprejurarile si cauzele producerii evenimentului, in conformitate cu reglementarile legislatiei in vigoare privind securitatea si sanatatea in munca, Inspectoratul Teritorial de Munca a incadrat evenimentul la accident de munca colectiv de circulatie. Astfel, s-a declarat ca George Ciobanu si M.M. au suferit un accident de munca mortal, iar M.D. a fost victima unui accident de munca cu incapacitate temporara de munca.

In urma celor constate de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, s-a dispus clasarea cauzei si fata de reprezentantii firmei transportatoare - Gregory Tour Serv, pentru savarsirea infractiunii prevazuta de articolul 349 din noul Cod penal, avand corespondent in articolul 37 din Legea 319/2006, abrogat prin Legea 187/2012 de punere in aplicare a Codului penal, deoarece fapta nu este prevazuta de legea penala. Totodata, din verificarile efectuate s-a constatat faptul ca soferul George Ciobanu avea un aviz medical obtinut in 23 octombrie 2012 si un aviz psihologic obtinut 2 octombrie 2012, documente medicale aflate la angajatorul SC A.E. SRL.

In ceea ce priveste relatiile comerciale intre firmele implicate, in urma verificarilor efectuate s-a constatat ca relatiile comerciale dintre agentia de turism Gregory Tour Holiday si firma de transport Gregory Tour Serv pe de o parte, si SC G.T.S. SRL si SC M.C. SRL, pe de alta parte, sunt inregistrate in evidentele celor doua societati, neevidentiindu-se incalcari ale dispozitiilor legale, astfel incat in cauza s-a dispus clasarea sub aspectul savarsirii infractiunii prevazuta de articolul 9 litera a) din Legea 241/2005, deoarece fapta nu exista in materialitatea sa, a mai aratat Parchetul instantei supreme.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Procurori: Accidentul de autocar din Muntenegru a fost provocat de viteza excesiva
Procurori: Accidentul de autocar din Muntenegru a fost provocat de viteza excesiva

Excesul de viteza se afla la originea accidentului autocarului romanesc cazut in prapastie, in Muntenegru, in iunie, anunta procurorii muntenegreni, citati de ziarul Vijesti.

Imagini emotionante din Muntenegru. Prapastia unde cei 18 romani au murit a devenit loc de pelerinaj
Imagini emotionante din Muntenegru. Prapastia unde cei 18 romani au murit a devenit loc de pelerinaj

Au trecut trei saptamani de la teribilul accident din Muntenegru. Prapastia mortii a ramas si in memoria unui grup de studenti timisoreni care au oprit in locul tragediei si au aprins cate o lumanare in amintirea sufletelor pierdute in 23 iunie.

Imagini din
Imagini din "autocarul mortii" din Muntenegru, filmate cu putin timp inainte de tragedie. VIDEO

Au curs din nou lacrimi in familiile victimelor accidentului din Muntenegru. Supravietuitorii si rudele celor care au murit au fost chemati sa recupereze o parte din bagaje.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.