Concluzia accidentului care a indoliat Romania. Soferul a fost de vina pentru romanii morti in prapastia din Muntenegru
Procurorii romani incheie oficial ancheta legata de tragicul accident produs in iunie, in Muntenegru.
Atunci un autocar cu turisti romani,s-a rasturnat intr-o prapastie iar 19 pasageri au murit si 29 au fost grav raniti. Dosarul va fi clasat dupa ce anchetatorii au ajuns la aceeasi concluzie stabilita acum cinci luni de colegii lor din Muntenegru, potrivit careia soferul autocarului ar fi singurul vinovat de tragedie. Si cum acesta a murit in accident ancheta penala nu mai poate continua.
Anchetatorii au stabilit ca soferul este de vina, intrucat a condus cu 80 km/h, o viteza mult mai mare decat cea permisa pe acel sector de drum, potrivit Mediafax.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Procurori ai Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au finalizat cercetarile in cauza privind accidentul rutier produs la data de 23.06.2013, in Muntenegru, soldat cu decesul a 19 persoane (printre care si soferul, n.r.) si ranirea altor 29 si au dispus clasarea cauzei, in temeiul disp. art. 315 rap. la art. 16 lit. a, b, e si f din Noul Cod de procedura penala", se arata intr-un comunicat de presa de marti al Ministerului Public.
Astfel, pe baza probatoriului administrat in cauza s-a stabilit ca accidentul rutier s-a produs ca urmare a neglijentei in trafic a soferului autocarului, care se deplasa pe drumul principal dinspre Kolasin in directia Podgorica cu o viteza de 80 kilometri pe ora, mult mai mare decat cea permisa pe acel sector de drum, "neadaptand viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulatie, la banda marcata pe sosea, la starea suprafetei acesteia, soseaua fiind umeda si alunecoasa".
"Aceste imprejurari au condus la destabilizarea intensa a autocarului, la pierderea echilibrului si rasturnarea lui, urmata de coliziunea cu trotuarul podului si gardul metalic al acestuia si, ulterior, caderea in prapastia care duce la raul Moraca", a precizat sursa citata.
Potrivit procurorilor, procesul verbal de autopsie emis de Departamentul de Medicina Legala din Podgorica a concluzionat ca moartea soferului Ciobanu George a fost violenta, ca urmare a "distrugerii centrilor nervosi vitali, din cauza fracturilor osoase craniene si a hemoragiei interne, rani cauzate de forta mecanica, in momentul decesului neexistand stare de alcoolemie".
De asemenea, prin nota de serviciu din 20 septembrie 2013, emisa de Parchetul de pe langa Tribunalul Bjelo Polje, se mentioneaza faptul ca, "deoarece soferul autobuzului Ciobanu George a decedat in accidentul de circulatie in cauza, nu exista temei pentru derularea procedurii penale". Avand in vedere ca imprejurarile producerii accidentului si stabilirea persoanei vinovate si a culpei acestuia au facut obiectul unei cercetari penale finalizate cu o solutie de neurmarire dispusa de autoritatile judiciare din Muntenegru, s-a constatat ca lipseste o conditie prevazuta de lege necesara pentru punerea in miscare a actiunii penale, "motiv pentru care s-a dispus clasarea cauzei privind pe Ciobanu George sub aspectul savarsirii infractiunii de ucidere din culpa in forma calificata prevazuta de art.178 alin.1, 2 si 5 din vechiul Cod penal", a precizat sursa citata.
Totodata, din probatoriul administrat in cauza, respectiv procesul verbal de cercetare din 12 decembrie 2012 al Inspectoratului Teritorial de Munca, s-a stabilit faptul ca, intrucat cauza producerii accidentului de circulatie din 23 iunie 2013 a fost nerespectarea de catre soferul George Ciobanu a vitezei maxime permise pe portiunea respectiva de drum, in conditiile unui carosabil umed, au fost incalcate prevederile articolului 22 din Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006.
Urmare a acestui lucru, avand in vedere imprejurarile si cauzele producerii evenimentului, in conformitate cu reglementarile legislatiei in vigoare privind securitatea si sanatatea in munca, Inspectoratul Teritorial de Munca a incadrat evenimentul la accident de munca colectiv de circulatie. Astfel, s-a declarat ca George Ciobanu si M.M. au suferit un accident de munca mortal, iar M.D. a fost victima unui accident de munca cu incapacitate temporara de munca.
In urma celor constate de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, s-a dispus clasarea cauzei si fata de reprezentantii firmei transportatoare - Gregory Tour Serv, pentru savarsirea infractiunii prevazuta de articolul 349 din noul Cod penal, avand corespondent in articolul 37 din Legea 319/2006, abrogat prin Legea 187/2012 de punere in aplicare a Codului penal, deoarece fapta nu este prevazuta de legea penala. Totodata, din verificarile efectuate s-a constatat faptul ca soferul George Ciobanu avea un aviz medical obtinut in 23 octombrie 2012 si un aviz psihologic obtinut 2 octombrie 2012, documente medicale aflate la angajatorul SC A.E. SRL.
In ceea ce priveste relatiile comerciale intre firmele implicate, in urma verificarilor efectuate s-a constatat ca relatiile comerciale dintre agentia de turism Gregory Tour Holiday si firma de transport Gregory Tour Serv pe de o parte, si SC G.T.S. SRL si SC M.C. SRL, pe de alta parte, sunt inregistrate in evidentele celor doua societati, neevidentiindu-se incalcari ale dispozitiilor legale, astfel incat in cauza s-a dispus clasarea sub aspectul savarsirii infractiunii prevazuta de articolul 9 litera a) din Legea 241/2005, deoarece fapta nu exista in materialitatea sa, a mai aratat Parchetul instantei supreme.
Sursa: Mediafax
Etichete: accident, romani, ancheta, autocar, muntenegru,
Dată publicare:
18-02-2014 15:05