CNAIR amenință antreprenorul care s-a ocupat de realizarea șoselei de centură a Zalăului. Care este motivul
Deși pe cei aproape șase kilometri ai șoselei de centură a orașului Zalău ar fi trebuit să putem circula încă de săptămâna trecută, nici măcar jumătate dintre lucrări nu sunt gata.
Cei de la CNAIR amenință antreprenorul, o asociere între o companie chineză de stat și o firmă din România, cu amenzi de zeci de milioane de lei.
Licitația pentru lucrările la centura orașului Zalău a fost făcută în 2020, și a fost câștigată de o asociere dintre compania chineză Sinohydro și cea românească GoodProod.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Proiectul nu e unul simplu, include șapte poduri și viaducte și are, în total, peste cinci kilometri și jumătate în lungime. Lucrările au început acum doi ani și, conform contractului, ar fi trebuit să fie gata în această lună. Însă, nici măcar jumătate din șosea nu a fost terminată.
Deși vedem și acum muncitori răsfirați pe șantier, munca se derulează cu pași timizi. Centura trebuia inaugurată în această perioadă, însă mai puțin de jumătate din lucrări sunt gata.
CNAIR recunoaște că doar 45% din șosea a fost finalizată, și dă vina pe antreprenori pentru întârzierea lucrărilor.
Horațiu Cosma, consilier parlamentar: „Acum, de un an și ceva, am urmărit, nu mai vedem progres, foarte puțini oameni în șantier, mobilizare inexistentă. Nu știm cât e nepăsare sau incompetență din partea autorităților, care nu mai monitorizează constructorii”.
Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructură: „În cazul asta, din păcate, antreprenorul nu-și face treaba. Și nu doar că nu își face treaba, are un ritm care nu ne dă speranțe că o să termine înainte de 2025”.
De cealaltă parte, reprezentanții companiei din China dau vina pentru întârzieri pe dificultatea cu care se obțin vize de lucru pentru muncitorii chinezi, dar și pe condițiile meteo și lentoarea cu care se fac decontările. Până acum, spun ei, au primit doar un sfert din valoarea contractului de 220 de milioane de lei. Cu toate acestea, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îi amenință cu penalități de întârziere de peste 25 de milioane de lei.