Primul oraș din România care a pus în circulație autobuze școlare
Pe model american, la Cluj circulă de marți autobuze scoale care îi transporta pe elevi şi eliberează traficul, pentru că nu mai vin părinţii să-i aducă pe cei mici cu maşina.
Deocamdată, autobuzele ajung la două şcoli centrale, dar proiectul poate fi extins. Din păcate, în mediul rural, mulţi elevi merg pe jos kilometri întregi, pentru că microbuzele şcolare nu au şofer sau carburant.
Autobuzele şcolare îi preiau din cele patru mari cartiere ale Clujului pe elevii claselor primare din două licee. Pornesc la şapte şi un sfert şi opresc în fiecare staţie a transportului public. În ele pot urca şi părinţii elevilor dacă vor. Oricum, copiii sunt păziţi în fiecare autobuz de un poliţist local şi un reprezentant al regiei de transport public.
Părinte: - Genială. Ideea e foarte bună, să sperăm că va fi un succes.
Reporter: - Cât de mult vă ajută?
Părinte: - Foarte mult. O jumătate de oră în plus cel puţin pentru mine.
Autobuzele îi lasă pe elevi chiar la poarta şcolii, ”de unde vor fi preluaţi de un alt agent de pază sau al şcolii care va asigura deplasarea în siguranţă până la clasă", explică Liviu Neag, director Compania de Transport Public Cluj.
Ca să ajungă din orice cartier al Clujului până în centru, la orele dimineţii, părinţilor le trebuie cel puţin 40 de minute, iar traficul este paralizat, în special în jurul şcolilor.
La Liceul Nicolae Bălcescu din Cluj, cuprins în acest program pilot, învăţă, de exemplu, peste 1000 de elevi în clasele primare. Majoritatea erau până acum aduşi cu maşina. În funcţie de rezultatele acestui proiect, primăria Cluj-Napoca vrea să introducă autobuze şcolare şi pentru alte unităţi de învăţământ.
Între timp în satul Tăuţeşti din Iaşi, elevii merg zilnic pe jos sau cu biciclete, 10 kilometri dus-întors ca să înveţe carte. Alexandru merge de 3 ani la şcoală pe jos. Asta iarna i-a ieşit în cale un porc mistreţ.
Şcoală a primit la începutul anului un microbuz, dar nu găseşte şofer.
"Nu vor să vină la angajare, datorită faptului că salariul este mic, nu putem da decât minim pe economie", explică Vasile Haidău, primarul comunei Rediu.
Postul de şofer a fost până acum scos la concurs de două ori, însă nimeni nu s-a înscris în competiţie.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!