Operațiunea ca în filme prin care aduceau droguri în România membrii celui mai important grup de traficanți
Cel mai important grup de traficanți format din șase români și doi albanezi care alimentau piața din București a fost prins de polițiști și procurori.
Cei opt indivizi trimiși în judecată sunt acuzați că aduceau în țară transporturi de câte 12 kilograme de cocaină și heroină. Marfa era ascunsă în caroseria mașinii. Ca să nu fie prinși că fac naveta cu droguri, suspecții nu conduceau ei autoturismele pe care le înmatriculau pe numele unor bătrâni ce dădeau impresia că sunt turiști.
Liderul grupării este un albanez, spun polițiștii, care avea legături în mai multe state europene, printre care Belgia și Olanda. Prin porturile de la Marea Nordului, individul introducea cocaină și heroină, care ajungea apoi la vânzare pe piața neagră din Italia, Spania și România.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ofițer DCCO: "Un singur transport aducea pe teritoriul României, îndeosebi pentru București dar și pentru județul Ilfov, aproximativ 10-12 kg. Achiziționau autovehicule pe care le înmatriculau foarte rar pe numele propriu, de obicei pe numele altor persoane, schimbau proprietarul odată la două trei luni pentru a pierde evidența poliția de frontieră. Chiar modificau culoarea autoturismului tot în acest sens. De asemenea, apelau la cupluri în vârstă pentru a nu da de bănuit că aceștia intră și ies cu un scop infracțional, ci doar ca scop turistic".
Drogurile erau ascunse în mașini modificate în străinătate. Substanțele interzise erau plasate în bordul mașinii, în plafon, sub scaune, în podea sau în zona frânei de mână. Şefii rețelei călătoreau cu avionul, în timp ce mașinile erau conduse de complici.
Ofițer DCCO: "Mergeau cu o viteză destul de mare tocmai pentru a eficientiza pe transportatori, implicit primeau amenzi. Amenzile erau plătite întotdeauna la zi pentru a nu da de bănuit. Pe lângă pachetele cu droguri, exista posibilitatea să aducă și bani. Deoarece era remunerat pentru activitatea pe care o desfășura."
Un singur kilogram de droguri ar fi ajuns să valoreze peste 100 de mii de euro pe piața neagră, estimează polițiștii DCCO și procurorii DIICOT.