Ce se întâmplă noaptea la metroul din Capitală. Sute de oameni, mobilizați
Aproape jumătate din populaţia Capitalei circulă zilnic cu metroul, iar peroanele se transformă încă de la prima oră în adevărate furnicare. Noaptea însă, în staţii bate vântul, dar în galerii se lucrează.
Acolo, o mână de oameni muncesc de zor ca circulaţia trenurilor să se desfăşoare fără probleme întreaga zi.
La miezul nopţii, după ultima cursă din subteran, tensiunea în şina de contact este întreruptă. Doar aşa, muncitorii pot intra în galerii să înceapă lucrul.
Inginer: „Este scoasă de sub tensiune în acest moment, altfel n-am fi fost aici. Sunt închise scurtcircuitoarele pentru protecţia personalului, cât se execută lucrarea."
Marți seara, echipajul de pe magistralele 1 şi 3 a intrat în tunelul de la staţia Unirii 1 pentru a înlocui un tronson de şină de 120 de metri. Astfel de lucrări au loc frecvent şi totul trebuie să fie gata înainte de sosirea primilor călători.
Metrorex are 520 de angajaţi numai în tura de noapte. Timp de şase ore, aceştia fac mentenanţa infrastructurii de metrou, revizii amănunţite ale trenurilor şi se ocupă de igienizarea garniturilor.
Valentin Niculescu, inginer Metrorex: „Pe această şină a rulat un anumit tonaj. Când tonajul a ajuns la limita superioară, şina trebuie înlocuită."
Dumitru Ion, maistru Metrorex: „Maxim 10 ani, după 10 ani trebuie să o scoatem din uz."
Zilnic, în Bucureşti, aproximativ 700.000 de mii de oameni călătoresc cu metroul.