Control OLAF la construcția liniei de metrou din Drumul Taberei. ”Anchetăm acuzaţii de nereguli”

Ultima actualizare: 28-11-2018 10:13

Inspectorii Oficiului European Antifraudă au descins la Metrorex şi au ridicat mai multe documente. Vor să afle cum au fost cheltuiţi banii pentru magistrala din Drumul Taberei în cazul căreia lucrările întârzie de 4 ani.

"Anchetam acuzaţii de nereguli legate de proiect", au explicat oficialii europeni pentru reporterii Pro Tv.

Inspectorii Oficiului European Antifraudă, celebrul OLAF, au descins la sediul Metrorex la începutul săptămânii şi au cerut o serie întreagă de acte. Acestea au legătură cu peste jumătate de miliard de euro pe care România îi ia de la Uniunea Europeană pentru a construi metroul din Drumul Taberei. După ce au ridicat actele, inspectorii au plecat la Bruxelles ca să-şi termine ancheta.

Într-un răspuns oficial, reprezentanţii Oficiului European Antifraudă au explicat pentru reporterii PRO TV că ”Olaf a lansat o anchetă legată de acuzații de nereguli legate de proiectul pentru construcția liniei de metrou 5, din București, proiect finanțat de UE. Ca parte a acestei anchetei a avut loc și o verificare la fața locului”.

OLAF a lansat o anchetă legată de acuzaţii de nereguli legate de proiectul pentru construcţia liniei de metrou 5, din Bucureşti, proiect finanţat de UE. Ca parte a acestei anchete, a avut loc şi o verificare la faţa locului.

Ancheta ar putea avea legătură cu suspiciunile de plăţi supraevaluate.

Reprezentanţii ministerului Transporturilor au refuzat să comenteze situaţia, iar conducerea Metrorex a transmis un comunicat sec: "Metrorex confirmă că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul Metrorex, ocazie cu care a solicitat o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou."

Între timp, lucrările la prima linie de metrou făcută cap coadă după Revoluţie bat pasul pe loc.

Termenul iniţial pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2014. După amânări de 4 ani ultima promisiune este că vom circula pe magistrala 5 în acest an. Greu de crezut, din moment ce există deja întârzieri uriaşe din cauza contestaţiilor la licitaţiile pentru garnituri şi pentru sistemul de siguranţă a traficului din subteran.

De altfel, licitaţia anterioară de cumpărare de noi trenuri a fost suspendată în 2015, după ce DNA a deschis o anchetă pentru trucarea ei.

Linia de metrou, care practic ţine prizonieri 300.000 de bucureşteni în Drumul Taberei, ar avea aproape 7 kilometri şi ne va costa în jur de 700 de milioane de euro, din care doar 100 de milioane de euro sunt fonduri româneşti.

 

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO