Control OLAF la construcția liniei de metrou din Drumul Taberei. ”Anchetăm acuzaţii de nereguli”

×
Codul embed a fost copiat

Inspectorii Oficiului European Antifraudă au descins la Metrorex şi au ridicat mai multe documente. Vor să afle cum au fost cheltuiţi banii pentru magistrala din Drumul Taberei în cazul căreia lucrările întârzie de 4 ani.

"Anchetam acuzaţii de nereguli legate de proiect", au explicat oficialii europeni pentru reporterii Pro Tv.

Inspectorii Oficiului European Antifraudă, celebrul OLAF, au descins la sediul Metrorex la începutul săptămânii şi au cerut o serie întreagă de acte. Acestea au legătură cu peste jumătate de miliard de euro pe care România îi ia de la Uniunea Europeană pentru a construi metroul din Drumul Taberei. După ce au ridicat actele, inspectorii au plecat la Bruxelles ca să-şi termine ancheta.

Într-un răspuns oficial, reprezentanţii Oficiului European Antifraudă au explicat pentru reporterii PRO TV că ”Olaf a lansat o anchetă legată de acuzații de nereguli legate de proiectul pentru construcția liniei de metrou 5, din București, proiect finanțat de UE. Ca parte a acestei anchetei a avut loc și o verificare la fața locului”.

OLAF a lansat o anchetă legată de acuzaţii de nereguli legate de proiectul pentru construcţia liniei de metrou 5, din Bucureşti, proiect finanţat de UE. Ca parte a acestei anchete, a avut loc şi o verificare la faţa locului.

Citește și
metrou
Metroul București-Otopeni va fi făcut cu bani de la BERD. S-au alocat 300 milioane euro

Ancheta ar putea avea legătură cu suspiciunile de plăţi supraevaluate.

Reprezentanţii ministerului Transporturilor au refuzat să comenteze situaţia, iar conducerea Metrorex a transmis un comunicat sec: "Metrorex confirmă că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul Metrorex, ocazie cu care a solicitat o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou."

Între timp, lucrările la prima linie de metrou făcută cap coadă după Revoluţie bat pasul pe loc.

Termenul iniţial pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2014. După amânări de 4 ani ultima promisiune este că vom circula pe magistrala 5 în acest an. Greu de crezut, din moment ce există deja întârzieri uriaşe din cauza contestaţiilor la licitaţiile pentru garnituri şi pentru sistemul de siguranţă a traficului din subteran.

De altfel, licitaţia anterioară de cumpărare de noi trenuri a fost suspendată în 2015, după ce DNA a deschis o anchetă pentru trucarea ei.

Linia de metrou, care practic ţine prizonieri 300.000 de bucureşteni în Drumul Taberei, ar avea aproape 7 kilometri şi ne va costa în jur de 700 de milioane de euro, din care doar 100 de milioane de euro sunt fonduri româneşti.

 

Citește și...
Ministrul Transporturilor: Metroul din Drumul Taberei „nu va mai dura mult”
Ministrul Transporturilor: Metroul din Drumul Taberei „nu va mai dura mult”

Finalizarea lucrărilor la metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei ”nu va mai dura mult”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-un interviu acordat RFI.

Metroul București-Otopeni va fi făcut cu bani de la BERD. S-au alocat 300 milioane euro
Metroul București-Otopeni va fi făcut cu bani de la BERD. S-au alocat 300 milioane euro

Ministrul Transporturilor a anunţat luni că Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare va finanţa construcţia magistralei 6.

Premierul Tudose spune că are încredere în OLAF, instituţia care l-a investigat pe Dragnea
Premierul Tudose spune că are încredere în OLAF, instituţia care l-a investigat pe Dragnea

Premierul Mihai Tudose a precizat, luni, răspunzând unei întrebări, că el are încredere în OLAF.

Oficiul European de Luptă Antifraudă, precizări despre noul dosar al lui Dragnea
Oficiul European de Luptă Antifraudă, precizări despre noul dosar al lui Dragnea

Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a dat publicităţii luni un comunicat pe tema punerii sub acuzare a lui Liviu Dragnea de către DNA pentru fraudă cu fonduri europene,

Recomandări
Țările de Jos nu se mai împotrivesc aderării României la spațiul Schengen, dar se opun intrării Bulgariei
Țările de Jos nu se mai împotrivesc aderării României la spațiul Schengen, dar se opun intrării Bulgariei

Țările de Jos se opun aderării Bulgariei în spațiul Schengen, dar au dat unde verde României și Croației. Și Suedia a aprobat aderarea României la spațiul comunitar.

România, pe ultimul loc în Europa la numărul de persoane care știu să acorde primul ajutor. Ce propune un proiect legislativ
România, pe ultimul loc în Europa la numărul de persoane care știu să acorde primul ajutor. Ce propune un proiect legislativ

România este pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte numărul de persoane care știu să acorde primul ajutor. În cazul unui accident cu victime sau dacă o persoană suferă un AVC, o secundă poate face diferența dintre viață și moarte.

ACUM se decide ultima echipă calificată în optimile Cupei Mondiale!
ACUM se decide ultima echipă calificată în optimile Cupei Mondiale!

CM 2022 | Serbia - Elveția LIVE TEXT.