Companiile aeriene caută să angajeze cât mai repede. Ce salarii primesc piloții în România
Zborurile curselor aeriene au întârzieri tot mai mari, din cauza lipsei de personal. În România, în ultimii cinci ani, s-a dublat numărul pasagerilor afectaţi, iar la nivel european, aeroporturile se confruntă cu un număr record de întârzieri.
Un sfert dintre zboruri au o întârziere medie, de 45 de minute. Ca să angajeze mai repede, companiile acceptă şi candidaţi cu mai puţine ore de zbor şi le oferă salarii de mii de euro.
Aproape 22 de milioane de pasageri au trecut prin aeroporturile din România anul trecut. Numărul lor a crescut cu 75% în ultimii 5 ani şi în următoarele două decenii se aşteaptă o creştere de încă 55%. Cele mai multe companii ţin pasul cu greu şi se plâng de un deficit de piloţi. Unele au găsit soluţii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
CEO Blue Air: "Le facem trecerea de la tipul de avion sau de la licenţa pe care o au cu un număr limitat de ore de zbor. În jur de 100 şi ceva-200 de ore, după care au un număr de ore obligatoriu în zbor sub un training practic, cam între 200 şi 500 de ore de pregătire ulterioară după care pot fi calificaţi că personal că pilot, copilot în prima fază".
Salariile piloţilor pleacă de la 2000-3000 de euro pentru un începător, un copilot care acumulează ceva experienţă ajunge să câştige între 3000 şi 4000, în timp ce un comandant poate ajunge la un salariu de 7.000 de euro. Sunt şi alte avantaje, povestesc cei care zboară deja.
Alexandru Geica, comandant Boeing 737: "Ai posibilitatea să călătoreşti şi să fii plătit pentru asta, fiind cazat în diferite poziţionări. Criza fiind atât de mare la nivelul actual companiile aeriene oferta tot felul de joburi în tot felul de de combinaţii. Ai posibilitatea să zbori 6 luni da 6 luni nu, să zbori o lună cu o lună, să zbori tot timpul anului. Sunt toate variantele posibile şi imposibile de job. Lucru care se întâmplă mai rar în alte domenii sau chiar deloc".
Odată cu creşterea numărului de pasageri, şi aeroporturile ar trebui să ţină pasul. Cel din Cluj, de exemplu, anunţa şi o premieră pentru România.
Vom avea un terminal modern cu tehnologie IT. În aproximativ 5 ani va fi finalizat. Extinderea pistei este condiţionată de devierea raului Somes care a început şi care continuă. ODată cu asta noi vom finaliza extinderea pistei. În aproximativ 5-7 ani vom avea un zbor Cluj-New York.
Dezvoltarea vine însă şi cu neplăceri. Numărul de pasageri români afectaţi de întârzieri s-a dublat în ultimii 5 ani.
Alexandre de Juniac, director International Air Transport Association: "Una dintre cauzele cele mai mari care duc la întârzieri astăzi este deficitul de controlori de trafic, este ceva ce putea fi pregătit din timp, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Anul trecut 25% dintre zboruri au fost întârziate, întârzierea medie 45 de minute, nu prea bine, nu e un sentiment prea bun dacă eşti pasager. Şi în această vară ne aşteptăm ca problemele să fie la fel de mari."
Dacă sunteţi pasagerul unui zbor întârziat mai mult de trei ore din alte cauze decât cele meteo, puteţi primi compensaţii de câteva sute de euro. Ca să reducă întârzierile, reprezentanţii Comisiei Europene propun un spaţiu aerian european unic.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!