Ce s-a schimbat în Portul Constanța la câteva săptămâni după descoperirea unor grave probleme
De când a început războiul în Ucraina, traficul de mărfuri prin Portul Constanța a crescut cu 10%, iar din cauza unor probleme interne riscă sa fie sufocat.
Mai multe vagoane uitate în zona de transport, blocau alimentarea celui mai mare nod maritim, de la noi, însă situaţia se ameliorează. CFR Marfă a evacuat 350 de garnituri.
Chiar și așa mai sunt peste 300 de dat la fier vechi, care sunt sub sechestrul ANAF și nu pot fi scoase pe roți.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Între timp, Aeroportul din Constanţa va investi peste 130 de milioane lei pentru creşterea siguranţei traficului de pasageri și pentru a atrage turiștii pe litoral.
Războiul din Ucraina aproape a dublat numărul ambarcațiunilor din Portul Constanța. Sunt preluate 50 de nave zilnic, față de 33 media anului trecut și sunt procesate în plus 7 mii de containere pe zi.
În urmă cu trei săptămâni ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat portul de la malul Mării Negre și a găsit o mulțime de vagoane, uitate în zona de transport care blocau alimentarea celui mai mare nod maritim din România. CFR deține zeci de kilometri de cale ferată care este abandonată, neîngrijită și acoperită de vegetație. Pentru a remedia situația, au fost alocate 200 de milioane de lei din fondul de rezervă.
Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor: ”Din cele 35 de linii care intră în prima etapă cea rapidă, 30 în acest moment sunt eliberate, mai sus 5 ocupate. Portul Constanța trebuie să fie prioritate pentru România și este. Guvernul a alocat rapid această sumă de bani și vor mai urma investiții în perioada următoare.”
Banii alocați de Guvern au eliberat liniile de cale ferată pe care Portul nu le poate folosi ori sunt blocate de sute de vagoane ruginite.
Daniel Apostolache - director general CFR Marfă: ”Din cele aproximativ 700 de vagoane am mutat 337 și ar rămâne 376 de vagoane care nu pot fi mutate în condiții de siguranță feroviară ca să putem să le reabilităm eforturile ar fi foarte mari și nu s-ar justifica”.
De modernizare va beneficia şi aeroportul din Constanţa. Trei proiecte finanțate din fonduri europene vor asigura un sistem de supraveghere ultramodern, va fi crescută securitatea şi siguranţa traficului și se va face un upgrade la balizajul luminos. Astfel ar putea crește și numărul turiştilor pe litoral.
Bogdan Artagea – directorul Aeroportului Internațional Constanța: "Balizajul pe care îl avem noi la categorie existentă nu este eficient pentru condiții meteo nefavorabile, astfel încât să avem un balizaj eficient pentru a putea să aterizeze/decoleze aeronavele și pentru condiții meteo nefavorabile”.
Anul trecut pe Aeroportul din Constanța au ajuns 40 de mii de pasageri. Autoritățile speră să dubleze numărul lor, anul acesta. Vor reveni cursele interne de pe 15 iunie, dar și cursele spre Roma. În acest moment sunt doar două zboruri spre Londra și Istanbul.