Ce problemă pot întâmpina cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă, în actuala criză energetică
Reducerea plafonului până la care prețul energiei va fi compensat și costurile uriașe pentru depășiri pot fi o problemă pentru cei care dețin mașini electrice și vor să le încarce acasă.
Operațiunea consumă între 150 și 200 de kilowați pe lună, în timp ce limita până la care facturile sunt compensate este 255 de kilowați. Șoferii pot ieși mai ieftin dacă merg la stațiile de încărcare publice care taxează cu aproximativ 2 lei kilowatul.
Avem cablu cu care este dată mașina plug-in hybrid, alimentarea de la prize, folosesc o priză inteligentă ca să îmi monitorizez consumul de enrgie, e si o masura de securitate în plus o încărcare durează între 3 și 6 ore.
Daniel Cionca are o mașina de tip plug-in hybrid pe care o încarcă acasă. Conduce aproximativ 1.000 de km pe lună, ceea ce presupune un consum lunar de 200 de kw, pentru că folosește în cea mai mare parte doar componenta electrică a mașinii.
Daniel Cionca: „O încărcare zilnică este cam de 7 kw la lună, între 150 și 200 kw. Văzând măsurile pe care guvernul le implementează ne punem ușoare semne de întrebare pentru că bineînțeles acest consum este peste plafonul pe care guvernul l-a indicat și e oarecum curios pentru că se încurajează achiziționarea acestor mașini electrice, dar din păcate dacă se va opta pentru un nou plafon și un nou preț, acest lucru va fi imposibil de exploatat. Dacă va crește prețul pe kilowat și va depăși un 0,80 bani pe kw, practic rentabilitatea unei mașini electrice nu se mai justifică”.
Panourile solare, cea mai ieftină soluție de încărcare
O mașină complet electrică are un consum mediu de 25 de kw la sută de km. La o estimare de 1.000 km lunar, proprietarul are nevoie de 200 de kw. Dacă îi adaugă la factura de curent, îi scad șansele să se încadreze în plafon.
Doar cei care au un consum mediu lunar de până la 255 de kW/h vor mai plăti preț plafonat. Concret, vor achita în continuare 68 de bani dacă se încadrează în 100 kw/h pe lună sau 80 de bani, dacă au un consum între 100 și 255 kW/h. La un consum de până la 300 kw, diferența de la 255 este taxată cu prețul din contract, iar dacă depășim 300 kw, vom plăti prețul întreg pe tot consumul.
O variantă de reducere a consumului ar fi stațiile publice, unde costul unui kilowat este între 2 lei și 2, 5. Însă nu sunt suficiente, iar șoferii stau de obicei la coadă.
Soluția cea mai ieftină este încarcarea acasă, daca aveți panouri solare.
Numai în prima jumătate a anului, vânzările pentru autoturismele electrice au crescut cu peste 400 de procente și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in.