Capitala, condamnată la aglomerație. De ce nu este aplicat planul de restricții pentru parcare în centru

×
Codul embed a fost copiat

Bucureştiul rămâne printre ultimele oraşe mari ale României fără o strategie pentru parcarea şi circulaţia rutieră în centru. Deşi există un plan care prevede restricţii şi un transport în comun accesibil, nimic nu a fost pus în practică.

Între timp, în Timişoara, Cluj, Braşov sau Craiova, există deja sisteme de parcare prin tonomate ori SMS. În felul acesta străzile s-au mai eliberat.

Bucureştiul se sufocă într-un nor de noxe, iar traficul rutier este un coşmar. Deşi pe străduţele din centru ”îmbătrâneşti” la volan, soluţiile primăriei de a rezolva situaţia sunt doar pe hârtie, într-un Plan de Mobilitate Urbană.

Documentul vorbeşte despre o centură care ar prelua parte dintre maşinile care traversează oraşul, despre transport în comun civilizat, biciclete, dar şi parcări.

Planul de mobilitate urbană durabilă stabileşte că tariful de parcare în zona centrală a Capitalei să ajungă până la un euro pe oră. Atenţie, cu cât staţionați mai mult, cu atâta creşte tariful. Astfel, după 2 ore şi jumătate, veţi plăti nu un 1 euro pe oră, ci 4 euro pentru fiecare oră.

Citește și
licitație parcare
Primarul Negoiță vrea să scoată la licitație locurile de parcare în sectorul 3. ”Se scuipă vecinii între ei”

Parcarea în centrul Bucureștiului ar putea deveni atât de scumpă, încât mulţi ar renunţa să mai meargă cu maşina personală în zona Unirii, la Universitate sau Romană. Asta ar duce la o deblocare a străzilor, dar ar obliga primăria să asigure un transport în comun eficient şi curat.

Cei care vor să plătească parcarea, îşi vor cumpăra timp de la tonomatele amplasate pe stradă. Dacă păcălesc sistemul, riscă amenzi usturătoare cum se întâmplă deja în alte oraşe ale ţării.

Pentru a parca maşina o oră în zona unu a oraşului Cluj Napoca, şoferii trebuie să plătească 4 lei. Nici în zona doi preţurile nu sunt mici. Aici, tichetul pentru o oră costă doi lei. Cât despre abonamente în zona unu nici nu poate fi vorba, iar în zona doi abonamentul pe o lună pentru o persoană fizică costă 50 de lei, iar pentru o persoană juridică 70.

"Doresc să elimine cât de multe maşini din centrul oraşului, o iniţiativa bună, dar nu cred că este oportună", spune un tânăr clujean.

Zona centrală a Craiovei este liberă după ce primăria a crescut tariful până la trei lei, plătit prin SMS. Aşa că şoferii îşi lasă maşinile mult mai departe.

"Decât să mă plimb tot oraşul să caut un loc de parcare, mai bine vin şi parchez aici", spune un șofer.

Regăsim sistemul şi la Timişoara. Acolo, locurile amenajate din centrul oraşului sunt limitate.

În Germania au găsit şi alte metode eficiente prin care au eliberat oraşele. În Wuppertal se circulă cu "shvebeban", un tramvai suspendat. În Siegen, trotuarele au câştigat spaţiu în detrimentul străzilor, fiind încurajat accesul pietonal.

În Ulm, oraşul în care s-a născut Einstein, primăria a construit o parcare subterană uriaşă, cu sute de locuri chiar pe sub străzile centrale.

Evident, peste tot oamenii circulă cu bicicletele. Au şi infrastructura necesară, spre deosebire de Bucureşti, unde au numai gropi.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Licitarea locurilor de parcare, retrasă de Robert Negoiță după ce a fost huiduit
Licitarea locurilor de parcare, retrasă de Robert Negoiță după ce a fost huiduit

Ideea primarului sectorului 3, Robert Negoiţă, de a scoate la licitaţie locurile de parcare de reşedinţă din această zona a Capitalei a stârnit o revoltă.

Primarul Negoiță vrea să scoată la licitație locurile de parcare în sectorul 3. ”Se scuipă vecinii între ei”
Primarul Negoiță vrea să scoată la licitație locurile de parcare în sectorul 3. ”Se scuipă vecinii între ei”

Primarul sectorului 3, Robert Negoiţă, stârneşte rumoare. În premieră pentru România, acesta vrea să scoată la licitaţie locurile de parcare de reşedinţă.

Primarul Constantei doreste ca anul viitor toate parcarile din Mamaia sa fie cu plata
Primarul Constantei doreste ca anul viitor toate parcarile din Mamaia sa fie cu plata

Primarul Constantei, Decebal Fagadau, a spus marti, la o intalnire cu investitorii din turism, ca anul viitor toate parcarile din Mamaia vor fi cu plata.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Varianta candidatului comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pusă sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.