Campaniile CSR de împădurire din România - top companii care au investit în viitorul nostru verde
Responsabilitatea socială a întreprinderilor (CSR) a devenit un concept care conferă un punctaj pozitiv în ochii publicului larg asupra întreprinderii în cauză.
Conceptul este implementat în mod natural de majoritatea companiilor, dar există și unele care îl fac doar din perspectiva că "dă bine în ochii publicului".
Majoritatea companiilor din sectorul energetic cred în CSR, iar dovada este reprezentată de rezultatele eforturilor lor. Pe lângă activitățile prezentate anterior în paginile revistei, se adaugă noi inițiative.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ce companii au contribuit la înverzirea României
Prin programe de CSR și eforturi de voluntariat, companiile pot aduce beneficii societății și, în același timp, își potențează brandurile. Pe cât de importantă este CSR pentru comunitate, pe atât de valoroasă este și pentru o companie.
În prezent, există multe companii responsabile din punct de vedere social ale căror mărci sunt cunoscute pentru programele lor de CSR.
Banca Transilvania
De exemplu, Banca Transilvania a plantat în luna aprilie 2.000 de copaci în Bonțida, Cluj, în cadrul unei prime acțiuni de voluntariat pentru a transforma campingul Electric Castle Village.
Totodată, pentru următorii trei ani, BT și Electric Castle și-au propus să transforme campingul într-un loc mai verde.
Ei vor să împădurească 10 hectare de teren cu 10.000 de copaci. Banca Transilvania se implică financiar, dar și prin voluntari din cadrul echipei băncii, extinzând parteneriatul pe care îl are cu festivalul.
BT continuă tradiția de 10 de a se implica în acțiuni de împădurire, contribuind, de-a lungul timpului, cu Tășuleasa Social la plantarea a 450.000 de puieți pe o suprafață de 75 de hectare.
Philips România și Asociația Viitor Plus
Philips România și Asociația Viitor Plus continuă în 2023 campania de împădurire a României. Programul de plantare și monitorizare a pădurilor se numește Adoptă un copac.
Mai exact, campania se desfășoară astfel: pentru fiecare comandă din categoria de produse de îngrijire personală și îngrijirea mamei și a copilului, plasată pe philips.ro cu o valoare a coșului de cumpărături de minim 250 RON, Philips cu ajutorul Asociației Viitor Plus va planta un copac într-o zonă aflată în curs de deșertificare din Sudul României.
Anul trecut, cu ajutorul campaniei, s-au plantat 8.156 de copaci. Noii puieți vor fi plantați în zona de sud a țării, una dintre cele mai afectate regiuni de fenomenele metro extreme.
Totodată, Philips România a sărbătorit Ziua Internațională a Pădurii, pe 21 martie, anunțând reînceperea campaniei „Plantăm împreună”.
BRD
BRD Groupe Societe Generale a lansat în anul 2019 inițiativa Fondul BRD pentru Păduri, prin care își propune să finanțeze și să promoveze programe și acțiuni care protejează pădurile din România. Din 2020, Fonduri de Păduri a monitorizat și protejat o pădure valoroasă din zona Sibiului și a finanțat începerea unui proiect de împădurire din județul Neamț, pe o suprafață de 60 de hectare.
Programul este realizat în parteneriat cu societatea EcoTree din Franța și presupune refacerea solului, a lacurilor de pădure și popularea pădurii plantate cu plante melifere și stupi de albine.
Iată câteva date privind evoluția de până acum a programului:
100 de hectare de pădure nouă protejată la Nocrich împreună cu WWF România;
38.000 de copaci plantaţi la Deleni, Iaşi împreună cu EcoTree;
100 de copaci pentru biodiversitate marcaţi;
două lacuri de pădure reconstruite.
Kaufland
În luna aprilie, Kaufland a plantat o pădure egală cu numărul de angajați la Scorțeni, județul Prahova.
Kaufland a plantat o pădure în formă de litera K, cu 16.000 de puieți, pe o suprafață de 4 hectare. A fost cel mai amplu proiect de voluntariat intern dezvoltat de Kaufland și Asociația Act for Tomorrow.
Au fost 9 evenimente de plantare în perioada martie 2021 – aprilie 2023.
Proiectul a fost dezvoltat cu sprijinul Primăriei Scorțeni. În paralel, obiectivul intern al inițiativei a fost promovarea culturii voluntariatului și încurajarea participării angajaților la acțiuni sociale, civice și de mediu.
„Pădurea Kaufland este continuarea angajamentului nostru față de mediu și comunitatea locală. Este darul nostru pentru generațiile viitoare, care merită să moștenească o lume mai verde și mai curată. Le mulțumesc colegilor care au participat activ la activitățile de plantare și care au demonstrat, încă o dată, că implicarea face diferența”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Moldova.
OMV Petrom
Programul „România plantează pentru mâine” al OMV Petrom are o contribuție de 5,7 milioane de euro – cea mai mare inițiativă de plantare finanțată din fonduri private din țară.
În cadrul ei, peste 2.000.000 de puieți au fost plantați pe 450 de hectare, în perioada 2020 – 2023. De-a lungul celor 3 ani, campania de plantare a adunat peste 10.000 de voluntari și a avut 60 de evenimente dedicate plantărilor în 24 de județe și 71 de comunități.
În 2023, campania „România plantează pentru mâine” se va desfășura preponderent la oraș. Cele două sezoane de plantări se vor concentra în zonele urbane, unde se pregătesc peste 330.000 de puieți.
Totodată, continuă și plantările în mediul rural, cu un număr de 180.000 de puieți.
Leroy Merlin
Leroy Merlin a decis să realizeze prima acțiune de CSR și prima acțiune de reîmpădurire. Compania a luat decizia de a colabora exclusiv cu furnizorii de produse de lemn carte sunt certificate de Forest Stewardship Counsil, adică furnizorii care obțin lemnul din surse responsabile.
Prima acțiune de CSR a fost plantarea a peste 4.000 de puieți de salcâm, acțiune făcută de 83 de colegi voluntari.
HP Inc în colaborare cu „Pădurea Copiilor”
În anii trecuți, HP Inc. alături de Pădurea Copiilor a demarat un proiect de împădurire în sudul României.
În primul an de, 2021, au fost plantați 12.000 de puieți. Totodată, în perioada 2022-2026, puieții vor fi monitorizați și îngrijiți. De asemenea, între 2022 și 2024 vor avea loc activități de replantare în sezonul de toamnă unde va fi nevoie.
Nuclearelectrica
Compania Nuclearelectrica lansează prima etapă din 2023 a selecției de proiecte CSR „Nucleu de Bine”, cu un buget alocat de 2 milioane de ei.
Compania pune la concurs proiecte care fac parte din domenii precum: educație, sănătate și protecția mediului.
Anul trecut, Nuclearelectrica s-a implicat în proiecte în beneficiul comunităților, sponsorizând 60 de proiecte.
În prezent, Nuclearelectrica are un rol strategic la nivel național, cu 2 unități de producție, care operează la cele mai înalte standarde de siguranță și productivitate, de peste 26 ani, contribuind cu aproximativ 20% din necesarul total de energie la nivel național, ceea ce înseamnă aprox. 33% din totalul producției de energie curată, fără CO2 din România; 205 mil tone CO2 evitate de la punerea în funcțiune, 10 mil tone CO2 evitate anual.
REHAU România
Rehau România și Plantăm fapte bune în România au plantat 7.145 de puieți de gorun,stejar pedunculat, stejar roșu și arțar tătăresc în localitatea Cralovăț din județul Timiș.
În 2020, compania a lansat inițiativa Rehau Community prin care a început acțiunile de plantare. În 2021, compania a reîmpădurit un deal în pericol de alunecare, pe care nu a fost niciodată o pădure, deși se afla într-o zonă împădurită.
Zentiva România
Grupul Zentiva, cel mai mare producător de medicamente generice, a avut în 2022 a treia mare acțiune a sa de împădurire din Munții Făgăraș. Proiectul a fost implementat cu sprijinul Fundației Conservation Carpathia.
Procesul din 2022 a implicat două părți: în prima fază s-au plantat 20.000 de puieți, apoi în toamnă încă 40.000 de copaci.
De altfel, toate operațiunile Grupului Zentiva din România utilizează energie verde 100%.
UrsPack
UrsPack are campania #1copacpean, prin care a plantat 10.000 de puieți de salcâm la Bosanci, Suceava. Campania a fost finanțată și inițiată de UrsPack și a început pe 10 aprilie, cu obiectivul de a planta 50.000 de puieți în anul 2021.
Totodată, compania a lansat o provocare pentru fiecare român de a planta măcar un copac pe an.
Pe lângă campaniile CSR, oamenii sunt îndemnați să facă și ei eforturi pentru împădurirea României, fie că se alătură evenimentelor de voluntariat sau că o fac pe cont propriu.
Beneficiile împăduririi pot contribui la protejarea terenurilor goale de eroziunea solului și de inundații și la captarea dioxidului de carbon din atmosferă.
O împădurire bine gestionată poate oferi locuri de muncă, venituri din vânzarea de produse din lemn de mare valoare, beneficii sociale, reduceri ale emisiilor de dioxid de carbon - iar în zonele împădurite anterior, împădurirea poate inversa pierderile de biodiversitate și poate oferi rezervoare de carbon, care sunt medii naturale capabile să absoarbă dioxidul de carbon din atmosferă.