Calea ferată pe care ”Săgeata albastră” circulă cu 35 km/ oră, închisă la 5 luni după inaugurare
Începutul anului vine cu un nou exemplu de incompetență a autorităţilor: la 5 luni de la inaugurarea făcută cu mare fast de fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, un tronson de 21 de kilometri de cale ferată din Bistriţa a fost închis.
"Săgeata Albastră" circula pe această porţiune cu doar 35 de kilometri la oră, pentru că terasamentul, în care s-au investit mai bine de un milion de lei, nu permite o viteză mai mare.
În luna august 2017, circulaţia feroviară pe transonul Ilva Mică - Rodna Veche s-a reluat după mai bine de 4 ani. Calea ferată fusese închisă din lipsă de călători. Însuşi ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, şi-a cumpărat un bilet de tren pentru inaugurarea rutei şi era mândru că a reuşit să consolideze, cu 1,2 milioane de lei, o cale ferată care datează din vremea Imperiului Austro-Ungar.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor: "Practic am refăcut şi am readus normalitatea. Toţi oamenii vor beneficia acum de această cursă."
În ciuda consolidării terasamentului, tronsonul nu permite locomotivei să circule cu o viteză mai mare de 35 de kilometri pe oră. Astfel că distanţă de numai 21 de kilometri era parcursă, halucinant, în 50 de minute. În plus, mersul trenului nu era corelat cu programul elevilor sau al angajaţilor din cele două comune. Nu este de mirare că localnicii optau pentru orice alt mijloc de transport.
La 5 luni de la marea inaugurare, gara din Rodna nu mai primeşte niciun tren, iar calea ferată în care care s-au investit 1,2 milioane de lei pentru consolidare zace nefolosită. Asta pentru ca Săgeata Albastră făcea o cursă care nu era rentabilă. Cheltuielile zilnice se ridicau la 15.000 de lei, în timp ce din încasări se obţineau cel mult 200 de lei zilnic.
Reporter: Cam câte bilete dădeaţi pentru Rodna?
Casieră: O medie de 10 pe zi.
Acum, în halta din Rodna mai sunt 3 muncitori care se ocupă de pază şi curăţenia gării pustii.
Acest tronson străbate una dintre cele mai frumoase zone ale judeţului, pe la poalele munţilor Rodnei. Autorităţile locale spun că singura şansă a acestei rute ar fi transformarea ei într-una turistică, finanţată de la bugetul local.
Sursa: Pro TV
Etichete: tren, cale ferata, inaugurare, sageata albastra,
Dată publicare:
05-01-2018 18:54