Călătoria cu tramvaiul, o aventură periculoasă în Capitală. Cinci garnituri au deraiat în ultimele trei zile. „Jale, jale”
Călătoria cu tramvaiul prin capitala României a devenit o aventură periculoasă. Cinci garnituri au deraiat doar în ultimele trei zile, din cauza șinelor cu probleme.
În unele zone nu s-au mai înlocuit din anii '80. Abia acum se fac înscrieri pentru licitația în urma căreia vor fi atribuite lucrările de reabilitare. O treime dintre linii ar trebui schimbate de urgență.
Reparațiile amânate cu anii își spun cuvântul în cazul liniilor de tramvai din Capitală. Cinci garnituri au deraiat în ultimele zile, două chiar miercuri. Cauza - infrastructura proastă, dar și depășirile limitei de viteză, în condițiile în care, în multe zone, garniturile ar trebui să circule doar cu zece km pe oră. De data aceasta, doar norocul a făcut să nu fie victime. În 2021, o bucată de șină s-a desprins sub un tramvai, a perforat podeaua şi a rănit un călător.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Călător: „Probabil că așteaptă să se răstoarne tramvaiele cu noi. Ne urcăm la risc, poate ajungem sau poate nu acasă. Stau aici de 50 de ani și să știti că sunt 30 de ani de când nu s-a mai reparat linia asta de la intersecție încolo”.
Călător: „Denivelări, denivelări, mai merge, mai stă, mai merge, iar mai stă. Cu căruța, cu caii cu căruța, așa este, ca la țară”.
Călător: „Îmi vine să vomit dacă stau pe scaun. Jale, jale, jale”.
Capitala are aproape 150 de kilometri de șină de tramvai. S-au făcut lucrări de modernizare doar pe 90 de kilometri, când erau primari Viorel Lis, Traian Băsescu și Adriean Videanu. În rest, este dezastru. La fel de vechi sunt și tramvaiele. Cele noi făcute la Arad și-ar pierde imediat garanția dacă ar rula pe liniile cu probleme.
Adrian Criț, directorul Societății de Transport București: „Cauza principală e infrastrcutura, care nu a fost modernizată în ultimii 30 de ani pentru anumite tronsoane din București, e vorba de 50 de km de cale dublă de rulare nemodernizați. Pe lângă acest motiv principal ne confruntăm și cu tramvaiele foarte vechi, cu o vârstă venerabilă. La 20 de ani e obligatorie o modernizare, vă dați seama că noi avem șină de tramvai montată la începutul anilor 80, fără lucrări de moedrnizare”.
Primăria Capitalei a lansat licitația pentru modernizarea a 50 kilometri. Un alt tronson are deja proiect tehnic și umează să fie lansată achiziția pentru execuție.