Bucureştiul, în topul celor mai aglomerate orașe din lume. Un șofer petrece 6 zile pe an în mașină. Soluția Primăriei
Poate credeaţi că ni se pare, dar iată că a devenit oficial! Bucureştiul ocupă locul opt în lume, în topul celor mai aglomerate orașe.
Potrivit unui raport recent, anul trecut, un şofer din Capitală a pierdut 150 de ore în mașină, din cauza traficului. Ca să mai dispară din haosul de pe străzi, magazinele, restaurantele și hotelurile ar putea fi obligate să primească marfă doar la anumite ore. Cel puțin asta prevede un proiect al Primăriei Generale.
Bucureștiul este pe opt în lume și pe patru în Europa la capitolul aglomerație. Înaintea noastră sunt Londra, Dublin și Toronto, unde viteza de deplasare este în medie de 15 kilometri pe oră. Nici aici lucrurile nu stau cu mult diferit. În 2023, şoferii din Capitală au pierdut aproximativ 150 de ore în trafic și au cheltuit cu 1.000 de lei mai mult pe carburant, din cauza aglomerației din oraș.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Iniţiatorii unui proiect aflat în dezbatere publică propun ca magazinele, restaurantele și hotelurile să primească marfă doar în anumite intervale orare. În varianta inițială contestată de retaileri, mașinile de marfă puteau circula doar pe timpul nopții. Doar în București sunt peste 200.000 de mașini dedicate aprovizionării. Iar un magazin are nevoie, în medie, de cel puțin patru aprovizionări zilnic.
George Bădescu, director Asociația Marilor Rețele Comerciale din România: „Dacă ne referim la faptul că s-ar putea desfășura activități de aprovizionare în timpul nopții, asta ar însemna ca personalul să fie prezent în această perioadă în magazin, nu vorbim aici doar de o simplă descărcare a unui autovehicul, vorbim și de punerea la raft. Ridică și niște probleme legate de zgomotul inevitabil care s-ar resimți în apropierea locuințelor.”
Radu Tănase, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România: „Cheltuieli în plus pentru angajați, problema forței de muncă, și așa de confruntăm cu acest lucru. Această propunere pentru traficul de noapte nu e cea mai potrivită,noi nu descongestionăm traficul pe timp de zi și totodată poluarea, ca să-l mutăm pe timp de noapte.”
Conform documentului, cei care nu vor respecta orele de aprovizionare riscă între 3.000 și 5.000 de lei amendă. În același proiect sunt cuprinse și firmele de salubritate, care au deja restricții în orar.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: „Astăzi, la nivelul Municipiului București este interzis ca mașina de gunoi să ridice deșeurile în intervalul orar 7 dimineața - 10 dimineața și intervalul orar 16-19, iar până în momentul de față se pare că organele de control nu și-au făcut treaba. Până în prezent eu nu am văzut personal vreun polițist local de sector să amendeze o mașină de salubritate.”
Astfel de regulamente există deja în orașe ca Paris sau Berlin.