Testul lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj. Ce sef este mai eficient: un roman sau un italian

×
Codul embed a fost copiat

Inca o dovada ca Romania este tara contrastelor: doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit.

Lotul 1 din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste 1 milion de euro.

In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de doua firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.

Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 kilometri, cu termen de finalizare in aprilie 2013.

Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare.

Citește și
Soseaua de Centura
Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata
VIDEO. Zelenski, reacție după discuția dintre Olaf Scholz și Vladimir Putin

Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator.

Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10%. Cum a fost posibil, ne spun constructorii.

"Ne-am programat lucrari specifice anotimpului friguros si am putut sa ne desfasuram activitatea si pe timpul iernii, cu toate greutatile inerente si consturi suplimentare", explica Stefan Serbu, director tehnic lot 1 Timisoara-Lugoj.

Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA, iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering, care le aduce mancare calda oamenilor. In plus, sta in fiecare zi cu ei pe santier.

La nici sapte luni de la inceperea lucrarilor, constructorul se pregateste sa toarne primul strat de asfalt. In plus, toate podurile si toate podetele au fost deja finalizate"

In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat, pentru ca n-au fost prevazatori ca romanii.

Lucrarile pe tronsonul Lugoj-Dumbrava nu par sa mearga foarte bine. Din 18 poduri doar doua au fost finalizate. Si muncitorii inca mai lucreaza la umpluturi si escavari.

In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.

"Sper sa se poata recupera. E adevarat ca am pierdut un pic, dar nu doar din cauza noastra. Noi suntem in intelegere cu firme pentru a le subcontracta", spune Adriano Scatena, constructor lot 1 Lugoj-Deva.

Inclusiv ministrul Transporturilor, la ultima vizita, i-a recomndat italianului sa isi puna muncitorii sa lucreze in trei schimburi.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata

"Autostrada promisiunilor nerespectate". Asa ar trebui sa se numeasca noul drum de viteza care va lega Bucurestiul de orasul Ploiesti.

Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata
Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata

O noua centura va rasari la 10 kilometri de actuala sosea ocolitoare, in sudul Bucurestiului, sufocat de trafic.

Plimbare virtuala pe Autostrada suspendata. Cum va arata Bucurestiul in 2035. Viziunea
Plimbare virtuala pe Autostrada suspendata. Cum va arata Bucurestiul in 2035. Viziunea "metropola"

VIDEO. Strategia Bucuresti 2035 presupune unirea celor sapte gari din Bucuresti prin linie de metrou, dublarea spatiilor verzi, recuperarea identitatii urbane pentru centrul Capitalei.

Recomandări
Prețurile din România cresc mai repede decât în orice alt stat din UE. Scumpirile, cauzate de majorările de salarii și pensii
Prețurile din România cresc mai repede decât în orice alt stat din UE. Scumpirile, cauzate de majorările de salarii și pensii

În 2024, România rămâne campioana scumpirilor în Uniunea Europeană. Conform previziunilor Comisiei Europene, țara noastră va încheia anul cu cea mai mare rată a inflației, ceea ce înseamnă că la noi prețurile cresc mai repede decât în orice alt stat UE.

Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului

Premierul Marcel Ciolacu spune că a primit răspuns scris din Ucraina privind interdicţia lui George Simion în această ţară și a făcut public documentul primit de la Kiev.

Povestea unei școli din Buzău care a reușit să reducă abandonul școlar. Cum sunt motivați elevii și părinții lor
Povestea unei școli din Buzău care a reușit să reducă abandonul școlar. Cum sunt motivați elevii și părinții lor

Campania „Deșteaptă-te, România!" ajunge vineri seară la final. În aceste două săptămâni Știrile ProTV au prezentat modele educaționale din țară și din străinătate, promovate de dascăli care susțin excelența.