Testul lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj. Ce sef este mai eficient: un roman sau un italian

×
Codul embed a fost copiat

Inca o dovada ca Romania este tara contrastelor: doua portiuni de autostrada, incepute in acelasi timp si cu acelasi termen de finalizare, inainteaza in mod diferit.

Lotul 1 din soseaua de mare viteza Timisoara - Lugoj va fi gata probabil inainte de ziua stabilita, in timp ce la partea dintre Lugoj si Deva, lucrarile au viteza melcului. Seful de la Transporturi nu vrea sa auda de intarzieri si-i ameninta pe constructori cu penalizari de peste 1 milion de euro.

In toamna anului trecut porneau simultan lucrarile la doua tronsoane de autostrada, preluate de doua firme. Una este condusa de un roman, cealalta, de un italian, amandoi cu experienta in constructii.

Firma romanului are de finalizat bucata dintre Timisoara si Lugoj, de 9,5 kilometri, cu termen de finalizare in aprilie 2013.

Tot in toamna s-a apucat de lucru si italianul, pentru o bucata din autostrada Lugoj Dumbrava, 27 de kilometri, cu acelasi termen de finalizare.

Citește și
Soseaua de Centura
Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata

Ambele sosele de mare viteza traverseaza zone cu relief asemanator.

Pana acum, romanul a reusit sa termine jumatate din lucrare, fata de italian, care are mai putin de 10%. Cum a fost posibil, ne spun constructorii.

"Ne-am programat lucrari specifice anotimpului friguros si am putut sa ne desfasuram activitatea si pe timpul iernii, cu toate greutatile inerente si consturi suplimentare", explica Stefan Serbu, director tehnic lot 1 Timisoara-Lugoj.

Portiunea de autostrada costa 210 milioane de lei fara TVA, iar finantarea se face, in mare parte, din fonduri europene. Ca sa nu piarda timp pretios, constructorul i-a cazat pe muncitori la un hotel, iar la orele pranzului, pe santier isi face aparitia o firma de catering, care le aduce mancare calda oamenilor. In plus, sta in fiecare zi cu ei pe santier.

La nici sapte luni de la inceperea lucrarilor, constructorul se pregateste sa toarne primul strat de asfalt. In plus, toate podurile si toate podetele au fost deja finalizate"

In timp ce firma romaneasca a mobilizat pe santier 500 de muncitori si 300 de utilaje, italienii au cel mult 200 de persoane si o suta de utilaje. Iar in lunile de iarna mai mult au somat, pentru ca n-au fost prevazatori ca romanii.

Lucrarile pe tronsonul Lugoj-Dumbrava nu par sa mearga foarte bine. Din 18 poduri doar doua au fost finalizate. Si muncitorii inca mai lucreaza la umpluturi si escavari.

In acest moment, firma italiana a acumulat penalizari de 1,5 milioane de euro.

"Sper sa se poata recupera. E adevarat ca am pierdut un pic, dar nu doar din cauza noastra. Noi suntem in intelegere cu firme pentru a le subcontracta", spune Adriano Scatena, constructor lot 1 Lugoj-Deva.

Inclusiv ministrul Transporturilor, la ultima vizita, i-a recomndat italianului sa isi puna muncitorii sa lucreze in trei schimburi.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
FOTO “Mi s-au oferit 200.000 de euro pe lună pentru a deveni escortă de lux”. Ce s-a întâmplat cu una dintre cele mai de succes sportive
Citește și...
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata
Autostrada cu iesire la... aer. Drumul de viteza Bucuresti-Ploiesti, amanat din nou. Cand va fi gata

"Autostrada promisiunilor nerespectate". Asa ar trebui sa se numeasca noul drum de viteza care va lega Bucurestiul de orasul Ploiesti.

Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata
Pe harta promisiunilor de drumuri apare inca o centura in sudul Bucurestiului. Intrarea va fi taxata

O noua centura va rasari la 10 kilometri de actuala sosea ocolitoare, in sudul Bucurestiului, sufocat de trafic.

Plimbare virtuala pe Autostrada suspendata. Cum va arata Bucurestiul in 2035. Viziunea
Plimbare virtuala pe Autostrada suspendata. Cum va arata Bucurestiul in 2035. Viziunea "metropola"

VIDEO. Strategia Bucuresti 2035 presupune unirea celor sapte gari din Bucuresti prin linie de metrou, dublarea spatiilor verzi, recuperarea identitatii urbane pentru centrul Capitalei.

Recomandări
Înot cu obstacole. Lia Manoliu, bazinul unde a crescut David Popovici, e de 7 ani părăsit, din cauza... „ghinionului”
Înot cu obstacole. Lia Manoliu, bazinul unde a crescut David Popovici, e de 7 ani părăsit, din cauza... „ghinionului”

Partea I. Vorbim despre o situaţie de neînțeles, și cu efecte importante asupra generațiilor tinere. De ani de zile, pentru membrii lotului naţional de înot, reprezentaţii statului promit un bazin.

Tragedia Colectiv s-a repetat în Macedonia de Nord: 60 de morți și 155 de răniți. ”Nu îi pot scoate afară. Copii arși”
Tragedia Colectiv s-a repetat în Macedonia de Nord: 60 de morți și 155 de răniți. ”Nu îi pot scoate afară. Copii arși”

Tragedia de la Colectiv s-a repetat, în cel mai cumplit mod, de această dată într-un club de noapte din Macedonia de Nord.  

Discurs delirant al lui Viktor Orban: ”Ei spun că viitorul aparţine imperiului mondial al curcubeului. Slavă maghiarilor!”
Discurs delirant al lui Viktor Orban: ”Ei spun că viitorul aparţine imperiului mondial al curcubeului. Slavă maghiarilor!”

Viktor Orban a avut un nou discurs delirant, în aceeași zi în care și-a numit opozanții ”gândaci” care trebuie ”curățați”. Liderul tot mai extremist al Ungariei a declarat că luptă împotriva celor care văd viitorul în ”imperiul mondial al curcubeului”.