Autorităţile promit că redeschid aeroportul Băneasa. Localnicii se plâng de zgomot

Ultima actualizare: 30-09-2019 20:10

Aeroportul Henri Coandă, sufocat în unele ore, ar putea să scape de aglomeraţie, de anul viitor. O parte din zboruri se vor întoarce pe aeroportul Băneasa, care se va redeschide.

Cel puţin asta este promisiunea ministerului Transporturilor, care susţine că aerogara trebuie să fie modernizată până în luna mai. Ar urma să fie folosită, în timpul campionatului european de fotbal. Deocamdată a fost semnat contractul de reabilitare.

Cel mai vechi aeroport din România a fost închis zborurilor comerciale în 2012 pentru consolidare. De atunci, doar zborurile private, adică avioanele VIP au putut ateriza aici. Clădirea a fost încadrată în clasa 1 de risc seismic, iar după lucrările de consolidare, interiorul trebuie renovat. Muncitorii ar urma să reabiliteze zona centrală, dar şi două din cele trei corpuri adiacente.

Doar unul singur este funcţional, ceea ce limitează mult capacitatea aerogării. În acest moment capacitatea maximă a aeroportului din Băneasa este de 40 de pasageri pe oră. După terminarea lucrărilor ar putea ajunge la 350 de pasageri pe oră. Ceea ce înseamnă 2 zboruri comerciale într-o oră. Iar într-un an s-ar putea ajunge la 2.5 milioane de pasageri.

Cam cât decolau şi aterizau până în 2012, când era un aeroport exclusiv pentru low cost. Oficialii cred însă că se va ajunge la peste 1 milion de pasageri anual pentru a nu-l sufoca. Mai ales că aeroportul are în prezent restricţii de zbor.

Din cauza, zgomotului, avioanele comerciale mari pot ateriza şi decola doar între ora 6 dimineaţa şi 10 seara. Un studiu special ar trebui să stabilească operatorii care vor folosi aerogara.

Până atunci, însă, aeroportul trebuie reabilitat, iar constructorul va lucra contracronomentru ca să termine până la Campionatul European de Fotbal. Primul meci ar trebui să se desfăşoare în Bucureşti la mijlocul lunii iunie.

Constructorul susţine că se va ţine de cuvânt cu o condiţie: să nu fie încurcat de birocraţie.

Raul Doicescu, reprezentant Bog'Art: "Îl rog pe domnul ministru autorizații și avize. Avem nevoie de un sprijin. La fiecare primărie 30 de zile pentru autorizație. Este enorm."

Aproape 14 milioane de euro va plăti statul constructorului. Nu este singura lucrare de infrastructură pe care România ar trebui să o termine anul viitor, până în mai. Trebuie să fie construită şi linia de cale ferată peste DN1, pentru că microbiştii care vin la campionatul european să poată veni cu trenul de la Otopeni până la gară de nord.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO