Audieri in cazul tragediei din Muntenegru.Nitu: S-a confirmat ca la volan se afla politistul decedat
Procurorii au aflat ca in momentul in care a cazut in prapastie, autocarul era condus de politistul din Bucuresti, care a murit in accident.
Pana acum, anchetatorii au stat de vorba cu 18 dintre raniti si vor sa afle unde si cand a gresit soferul, daca a mers prea repede sau a depasit neregulamentar.
In aceasta privinta, multe raspunsuri va oferi si "tahograful", un fel de cutie neagra a autocarului, pe care o studiaza autoritatile din Muntenegru.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cel mai probabil, saptamana viitoare vom afla clar cauzele tragediei, in care au murit 18 romani si au fost raniti 29.
Ranitii care au putut vorbi, au fost vizitati joi de procurori. Multi dintre ei au declarat ca autocarul era condus de angajatul Politiei Capitalei, agentul principal sef George Ciobanu.
"Doi dintre ei au confirmat ca la volanul autocarului se afla Ciobanu George, politistul care a decedat in urma accidentului. In functie de starea lor de sanatate noi vom continua audierile.", a declarat Tiberiu Nitu, procuror general al Romaniei.
Oamenii au povestit apoi despre felul in care a decurs calatoria. Unii spun ca soferul mergea cu viteza si a intrat intr-o depasire. Daca au apreciat corect, vor stabili anchetatorii, care au gasit deja tahograful si vor citi datele cat de curand.
"Tahograful este un aparat care inregistreaza viteza de deplasare, perioadele in care soferul conduce este intr-o pauza sau odihna si distanta parcursa. In cazul tahografului digital inregistrarea se face atata in memoria lui, cat si pe niste suporturi magnetice in cartelele tahografice personalizate pentru fiecare sofer", a spus Cristian Tudor, consultant in transporturi.
Anchetatorii vor sa afle daca soferul a respectat viteza legala pe acel segment de drum, care era de 40 de kilometri pe ora, dar si interdictia de a depasi un alt vehicul.
Sunt doua ipoteze de lucru in acest moment: soferul a depasit si a pierdut controlul volanului nereusind sa mai redreseze autocarul care s-a rasturnat in prapastie sau a iesit din tunel prea repede, l-a orbit lumina, si din cauza vitezei a derapat si a cazut in haul din canionul Morace.
Abia saptamana viitoare insa, anchetatorii din Muntenegru vor face publice cauzele accidentului. Pana atunci si autoritatile romane cauta raspunsuri.
"Am solicitat autoritatilor muntenegrene sa ne comunice copii ale actelor pe care dumnealor le intocmesc, respctiv procesul verbal de cercetare la fata locului, rapoartele de autopsie", Tiberiu Nitu, procuror general al Romaniei.
Potrivit presei straine, autocarul nu a fost scos din prapastie pana acum, iar soferii sunt atentionati permanent de un echipaj de politie care supravegheaza zona ca lipsesc 22 de metri din parapetul de pe marginea drumului.