Ancheta accidentului din Muntenegru. Cele trei mari ipoteze ale politiei, dupa ultimele descoperiri
Au trecut 3 zile si anchetatorii nu au inca un raspuns clar legat de cauzele accidentului rutier.
Informatiile raman incerte si complica lucrurile. Cine conducea autocarul? A fost o tragedie provocata de viteza sau conditiile de drum erau imposibile? Deocamdata, potrivit unor informatii, date de muntegreni, si publicate de agentia Mediafax:"Carosabilul era umed, in momentul in care autocarul romanesc, a iesit din tunelul rutier, si este posibil, ca soferul sa fi fost incomodat, de lumina foarte puternica a soarelui''.
Investigatiile vor mai dura, cel putin doua saptamani.
Acum 72 de ore, autocarul de la ''Gregory Tour'' s-a prabusit in prapastia din canionul Morace. Iar autoritatie vorbesc deja despre o ancheta care va dura saptamani.
"Incercam sa strangem cat mai multe urme materiale si date despre acest accident. Vreau sa aveti in vedere greutatea acestui caz, numarul mare de victime. Nu putem sa ne grabim!", a declarat Vojislav Grujic, prim procuror Kolasin.
"Intregul proces cere angajarea mai multor structuri de ancheta. Poate dura 15-20 de zile, chiar si o luna.", a spus si Goran Carapic, expert trafic.
Astazi, anchetatorii au reusit sa gaseasca tahograful, acea cutie nearga a masinii de transport.
"Tahograful arata cu exactitate viteza pe care autobuzul a avut-o in momentul accidentului si asta este un detaliu important" - Vojislav Grujic, prim procuror Kolasin.
ACCIDENT NEFERICIT SAU GRESEALA SOFERULUI?
Daca soferul a accelerat la iesirea din tunel atunci viteza ar putea fi una dintre cauzele nenorocirii.
Asta a fost de altfel prima dintre ipoteze. Autocarul a iesit in viteza din tunel, pe jos era mazga, soferul a vazut viaductul si curba si a incercat sa franeze. A pierdut controlul volanului si s-a rasturnat in prapastie.Unii dintre pasageri vorbesc insa despre depasirea unui alt vehicul la intrarea pe viaduct. Manerva l-ar fi adus pe sofer in situatia de a accelera pentru a putea incheia manerva ceea ce a provocat rasturnarea autocarului in rapa.
Exista o a treia varianta, cea emisa de ambasadorul Romaniei in Muntenegru . Cea in care soferul a incercat sa fereasca niste copii aflati pe marginea drumului.
CINE ERA LA VOLAN?
Anchetatorii nu pot spune acum cu certitudine nici macar cine era la volanul autocarului. Asta pentru ca sunt doi soferi care conduc alternativ autorcarul pe tot traseul unei excursii. Parte dintre pasageri ar fi declarat ca era randul politistului George Ciobanu. Asa a fost identifcat si de politistii sarbi.Asadar soferul mort ar fi fost la volan. Adica George Ciobanu, agent la Politia Capitalei. Totusi, presa locala speculeaza si teoria potrivit careia ar fi condus de fapt celalalt.
In paralel responsabilii de la Bucuresti se ocupa de cealalta latura a dosarului.
''Au fost audiati reprezentanti atat ai firmei de transport cat si ai turoperatorului de turism. S-au solicitat prin instrumente specifice cooperarii judiciare internationale copii ale documentelor intocmite de catre autoritatile competente din Muntenegru", a declarat Simona Frolu, purtator de cuvant al Parchetului General.
Procurorul de caz a cerut unei agentii care se ocupa cu studii geodezice sa verifice si curba de la iesirea din tunel ca sa vada daca nu cumva alti soferi si pasageri care circula pe viaductul respectiv nu sunt, si ei, in mare pericol.
Citeste si:
Veste criminala pentru soferi. Noua metoda prin care pot fi provocate accidente mortale