Cum scapa companiile low-cost desi cursele intarzie cu 5 ore. "Cine citeste termenii si conditiile?"
Neplaceri pe aeroportul Otopeni. Pasagerii unei curse low-cost s-au trezit astazi ca avionul cu care plecau la Paris a intarziat 5 ore.
Oamenii vor sa faca plangere la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor. Situatia nu este singulara: numai anul trecut s-au inregistrat cateva sute de reclamatii. La final insa, au fost impartite doar 7 amenzi, semn ca putini pasageri stiu de fapt care le sunt drepturile.
Pentru aproape 100 de persoane concediul de vara a inceput astazi cat se poate de prost. Desi avionul care trebuia sa ii duca la Paris era programat sa decoleze la ora 7.30 dimineata, oamenii s-au imbarcat dupa 5 ore lungi de asteptare. Calatorii sustin ca nu au primit o explicatie clara din partea companiei aeriene.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Ne spune ba ca nu are avion, ba ca n-au piloti, ba ca n-au echipaj, ba sa mai asteptam 10-15 minute. Au zis ca daca nu vrem sa mai plecam, sa renuntam, sa ne luam banii. Banii ii vedem peste o luna-doua, nu acum" a povestit o pasagera.
Reprezentantii companiei au precizat ca intarzierea s-a datorat unei defectiuni tehnice la o aeronava care trebuia sa zboare ieri si care a dat tot programul peste cap. Lucrurile ar trebui sa se lamureasca la autoritatea pentru protectia consumatorilor, unde oamenii sunt decisi sa ajunga. Indiferent de companie, regulamentul european stabileste aceleasi drepturi pentru pasageri.
"Daca intarzierea sau anularea zborurului este de peste 5 ore, consumatorul are dreptul sa primeasca contravaluarea biletelor si sa renunte la zborul respectiv. In ceea ce priveste intarzierea la peste 3 ore, consumatorii primesc bauturi racoritoare, mancare in cazul in care perioada este lunga", a spus Mihai Meiu de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.
Potrivit celor de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului banii pot fi recuperati in 7 zile. Problema este ca multi pasageri nu sunt atenti la conditiile prezentate pe site, atunci cand isi iau un bilet.
Reporter: Ati citit vreodata ce scrie la termeni si conditii, daca au voie sa va amane zborul, sa il anuleze?
Pasager: Nu citesc niciodata chestiile astea. Asta e. Cred ca nimeni nu le citeste.
In cazul unei companii low-cost biletul este nerambursabil. Poate fi schimbat pentru un alt zbor, ce-i drept, contra unei taxe. Pretul biletului nu cuprinde si taxa pentru bagajul de cala, limitat si el la un numar de kilograme. Daca il depasiti, platiti suplimentar. Iar programul de zbor se poate modifica din momentul in care ati cumparat vacanta si pana cand trebuie sa plecati. Daca nu sunteti de acord, primiti banii pe bilet doar daca operatorul aerian nu ofera si alte alternative.