ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum funcționează gardurile cu role care vor fi montate pe şosele
Pe drumurile naționale vor fi instalate noi garduri de protecție pentru siguranța șoferilor, spun specialiștii.
Sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.
Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.
Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.
Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.
Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.
De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.
Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.
Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.
Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.
Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a CirculațieI: "Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot."
Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.