ANIMAŢIE GRAFICĂ: Cum a fost posibil ca roţile unui avion Tarom să explodeze la aterizare

×
Codul embed a fost copiat

Final de călătorie cu emoţii uriaşe, pentru pasagerii unei curse Tarom pe ruta: Satu Mare - Bucuresti. Pneurile aeronavei în care se aflau au explodat, chiar la aterizarea pe aeroportul ''Henri Coanda'', spun martorii.

Piloţii au reuşit totuşi să stăpânească aparatul, şi să-l oprească la timp. În caz contrar, totul s-ar fi putut transforma într-un dezastru.

La ora 19:42, zborul TAROM RO638 care venea de la Satu Mare cu 22 de pasageri la bord, s-a oprit subit pe mijlocul pistei.

Martorii spun că aeronava, un ATR42-500, a aterizat normal şi a rulat apoi pe pista câteva sute de metri după care s-a oprit brusc. Pe pista au rămas, pe o distanţă de aproximativ 100 de metri, patru urme de la cele patru roţi ale trenului principal de aterizare ale căror pneuri au cedat din cauze necunoscute încă.

"Aterizarea vreau să subliniez că a decurs normal, inclusiv momentul în care aeronava a atins pista - în schimb după aceea, la câteva secunde, explozia care a rezultat a generat să se simtă acea senzaţie de frecare între metal care a rămas în speţă din trenul de aterizare şi pistă. La un moment dat avionul s-a oprit şi au apărut în jurul avionului toate echipele de intervenţie”, povesteşte un pasager.

Citește și
probleme Tarom
Percheziții la TAROM. Angajați, bănuiți că au furat carburant și piese pentru avioane

Reprezentanţii companiei TAROM spun că echipajul nu a sesizat nimic în neregulă cu aeronavă.

Alfred Ghergan, pilot şef Tarom: "Au sesizat doar această decelerare un pic mai rapidă, nimic altceva după care au fost informaţi, avionul s-a oprit şi au fost informaţi de către turn că au văzut fum la aterizare. Au cerut o inspecţie vizuală, au rămas acolo, li s-a comunicat că anvelopele sunt deteriorate "

După ce echipele de intervenţie s-au asigurat că nu există niciun pericol iminent, au permis evacuarea pasagerilor în condiţii normale fără proceduri de urgenţă. Din fericire, nimeni nu a păţit nimic. Avionul implicat în incident a rămas însă pe pistă.

 

Mărturiile pasagerilor din avionul ale cărui roţi au explodat

 

"Toată treaba asta putea să ducă la o tragedie pentru că este inadmisibil că toate cele 4 anvelope din spatele avionului să explodeze, este absolut incredibil. se poate întâmpla, da, să se spargă o roată, chiar două, dar niciodată nu cred că a fost în istoria recentă a aviaţiei româneşti cel puţin un astfel de eveniment", spune un pasager


Reprezentanţii TAROM au transmis şi că echipajul a respectat toate procedurile în vederea aterizării în bune condiţii. "Actual este catalogat ca incident grav dar după ultimele verificări şi datele pe care le avem noi cred că va fi schimbată încadrarea într-un incident minor”, afirmă Alfred Ghergan, pilot şef Tarom. Mai mult, şeful piloţilor de la TAROM susţine că aeronava implicată avea verificările tehnice la zi.

Asemenea incidente nu au neapărat legătura cu tipul de aeromava implicată ci mai degrabă cu nivelul de întreţinere tehnică şi implicit cu gradul de uzură a pneurilor. Reprezentanţii TAROM anunţaseră totuşi recent că vor înlocui începând din această toamnă întreaga flotă de avioane ATR 42 cu unele mai noi şi mai mari de tipul ATR 72.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Ce s-a întâmplat cu pasagerii avionului TAROM ale cărui roţi au explodat la aterizare
Ce s-a întâmplat cu pasagerii avionului TAROM ale cărui roţi au explodat la aterizare

Incident aviatic marţi seară pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă

Percheziții la TAROM. Angajați, bănuiți că au furat carburant și piese pentru avioane
Percheziții la TAROM. Angajați, bănuiți că au furat carburant și piese pentru avioane

Procurorii anti-mafia au mers marrți la TAROM. Au ridicat documente de la sediul companiei aeriene și au percheziționat birourile unui sindicat, sub suspiciunea de delapidare și corupție.

Moment emoționant pentru un pilot TAROM cu 18.000 de ore de zbor
Moment emoționant pentru un pilot TAROM cu 18.000 de ore de zbor

După 40 de ani de carieră şi peste 18.000 de ore de zbor, un remarcabil pilot al companiei TAROM a aterizat vineri pentru ultima dată în cariera sa, pe aeroportul Henri Coandă.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.