ANIMAŢIE GRAFICĂ: Cum a fost posibil ca roţile unui avion Tarom să explodeze la aterizare

10-07-2019 17:54


Final de călătorie cu emoţii uriaşe, pentru pasagerii unei curse Tarom pe ruta: Satu Mare - Bucuresti. Pneurile aeronavei în care se aflau au explodat, chiar la aterizarea pe aeroportul ''Henri Coanda'', spun martorii.

Piloţii au reuşit totuşi să stăpânească aparatul, şi să-l oprească la timp. În caz contrar, totul s-ar fi putut transforma într-un dezastru.

La ora 19:42, zborul TAROM RO638 care venea de la Satu Mare cu 22 de pasageri la bord, s-a oprit subit pe mijlocul pistei.

Martorii spun că aeronava, un ATR42-500, a aterizat normal şi a rulat apoi pe pista câteva sute de metri după care s-a oprit brusc. Pe pista au rămas, pe o distanţă de aproximativ 100 de metri, patru urme de la cele patru roţi ale trenului principal de aterizare ale căror pneuri au cedat din cauze necunoscute încă.

"Aterizarea vreau să subliniez că a decurs normal, inclusiv momentul în care aeronava a atins pista - în schimb după aceea, la câteva secunde, explozia care a rezultat a generat să se simtă acea senzaţie de frecare între metal care a rămas în speţă din trenul de aterizare şi pistă. La un moment dat avionul s-a oprit şi au apărut în jurul avionului toate echipele de intervenţie”, povesteşte un pasager.

Reprezentanţii companiei TAROM spun că echipajul nu a sesizat nimic în neregulă cu aeronavă.

Alfred Ghergan, pilot şef Tarom: "Au sesizat doar această decelerare un pic mai rapidă, nimic altceva după care au fost informaţi, avionul s-a oprit şi au fost informaţi de către turn că au văzut fum la aterizare. Au cerut o inspecţie vizuală, au rămas acolo, li s-a comunicat că anvelopele sunt deteriorate "

După ce echipele de intervenţie s-au asigurat că nu există niciun pericol iminent, au permis evacuarea pasagerilor în condiţii normale fără proceduri de urgenţă. Din fericire, nimeni nu a păţit nimic. Avionul implicat în incident a rămas însă pe pistă.

 

Mărturiile pasagerilor din avionul ale cărui roţi au explodat

 

"Toată treaba asta putea să ducă la o tragedie pentru că este inadmisibil că toate cele 4 anvelope din spatele avionului să explodeze, este absolut incredibil. se poate întâmpla, da, să se spargă o roată, chiar două, dar niciodată nu cred că a fost în istoria recentă a aviaţiei româneşti cel puţin un astfel de eveniment", spune un pasager


Reprezentanţii TAROM au transmis şi că echipajul a respectat toate procedurile în vederea aterizării în bune condiţii. "Actual este catalogat ca incident grav dar după ultimele verificări şi datele pe care le avem noi cred că va fi schimbată încadrarea într-un incident minor”, afirmă Alfred Ghergan, pilot şef Tarom. Mai mult, şeful piloţilor de la TAROM susţine că aeronava implicată avea verificările tehnice la zi.

Asemenea incidente nu au neapărat legătura cu tipul de aeromava implicată ci mai degrabă cu nivelul de întreţinere tehnică şi implicit cu gradul de uzură a pneurilor. Reprezentanţii TAROM anunţaseră totuşi recent că vor înlocui începând din această toamnă întreaga flotă de avioane ATR 42 cu unele mai noi şi mai mari de tipul ATR 72.

VIDEO PROTVPLUS.RO