ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul plin cu marfă în apropiere de Caracal
Unul dintre cele mai grave accidente din acest an, de pe calea ferată, s-a produs luni, în apropiere de Caracal. Un tren de marfă a deraiat și 15 vagoane, aproape jumătate din garnitură, au sărit de pe șine.
5 s-au răsturnat distrugând o parte din cea mai circulată linie ferată din țară, care face legătura cu vestul țării. Doar un mare noroc a făcut să nu fie un tren de călători.
Reporterii "România, te iubesc" au filmat în această zonă acum un an și au descoperit șuruburi lipsă sau care nu mai stăteau în traversele putrezite, o neglijență criminală a autorităților.
Iar accidentul de luni ne arată încă o dată cât de periculoase sunt liniile ferate, vechi și nereparate din România.
Imaginile filmate cu drona surprind amploarea accidentului. Vagoanele sunt împrăştiate pe sine, unele s-au răsturnat şi au căzut pe celălalt fir, iar grâul transportat s-a împrăştiat.
Marfarul cu 37 de vagoane venea dinspre Caracal spre Bucureşti. În jurul orei 3 dimineaţa, după ce a traversat un podeţ peste Drumul Naţional din apropierea localităţii Stoeneşti, 15 vagoane de la capătul trenului au sărit de pe șine. 5 s-au răsturnat, iar pagubele sunt uriaşe.
Circulaţia feroviară în zonă a fost blocată complet. Linia este una foarte importantă pentru că leagă Bucureştiul de Vestul ţării. CFR Călători a anunţat că 27 trenuri au fost afectate şi unele au fost deja anulate.
Pasagerii care vin dinspre Timişoara, Arad şi Craiova ajung cu trenul până în Caracal, apoi merg cu autobuzul până la Drăgăneşti Olt, de unde îşi continuă drumul trenul. Aşa că, inevitabil au apărut întârzieri uriaşe.
Este puţin probabil că luni şi marți muncitorii să reuşească să repună pe sine vagoanele deraiate, aşa că trenurile care vin în bucureşti din vestul ţării ar putea avea întârzieri. cea mai mare întârziere de astăzi, din gara de nord a fost de 5 ore.
Călătorii care au bilete cumpărate pot să-şi recupereze banii, spun reprezentanţii CFR Călători.
Inspectorii Agenţiei de Investigaţii Feroviare vor stabili cauzele accidentului. Din primele informaţii, garnitura care aparţine unei companii private, Constantin Grup, ar fi respectat viteza de circulaţie.
În această zonă exista o restricţie de 70 de kilometri pe oră, deşi calea ferată este construită pentru o viteză de peste 100 de kilometri pe oră.
De altfel, linia respectivă are restricţii uriaşe pentru că Ministerul Transporturilor şi CFR Infrastructura nu reparat-o.
Este vorba despre magistrala 900, cea mai circulata din ţară. Pe această rută sunt peste 50 de restricţii de viteza unele şi până la 5 kilometri pe oră. De 7 ani se lucrează la reabilitarea unor podețe, iar contractul cu fonduri europene a fost semnat în 2013.
Problema este că pe această linie trec zilnic trenuri cu mii de călători. Situaţia nu s-a schimbat faţă de anul trecut, când reporterii "România te iubesc" au descoperit şuruburi de prindere lipsă sau care nu mai au priză în traversele putrezite.
În loc să reabiliteze calea ferată, CFR introduce an de an mii de restricţii de viteză. Acum trenurile circulă cu o viteză medie de aproape 40 de km/h, mai mică decât în al Doilea Război Mondial.
Solicitaţi de Ştirile PRO TV, reprezentanţii CFR Infrastructură au refuzat să comenteze starea liniei de cale ferată, pentru că are loc o anchetă.
Nici reprezentanţii Companiei Constantin Grup, al cărei tren de marfă a deraiat, nu au comentat incidentul.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!