Alerta pe Dunare. Un remorcher a fost cat pe ce sa se scufunde, dupa ce a intrat intr-un banc de nisip
Situatie de criza pe Dunare, la Galati. Putin dupa orele pranzului, un impingator care transporta o barja spre Braila a fost cat pe ce sa se scufunde, dupa ce a intrat intr-un banc de nisip.
Pentru a salva convoiul, membrii echipajului au eliberat barja si au lasat-o in deriva.
Contrar regulamentelor, comandantul remorcherului a ales se se deplaseze in afara senalului navigabil, mai aproape de mal, pentru a evita curentii. Este o practica destul de des folosita, spun marinarii. De aceasta data, insa, convoiul a ramas blocat intr-o portiune in care adancimile Dunarii sunt prea mici pentru navigarea in conditii de siguranta.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Din fericire, cei patru membri ai echipajului au reusit sa scoata remorcherul din nisip si sa recupereze barja, dupa care si-au continuat drumul.
Incidentul naval s-a petrecut in jurul orei 12.30, in dreptul orasului Galati. Dupa ce impingatorul a ramas intepenit, membrii echipajului au hotarat sa decupleze barja, care a plutit in deriva aproape o ora. Apoi au inceput manevrele de scoatere a remorcherului din nisip.
Se pare ca remorcherul a ramas blocat intr-un banc de nisip pe mijlocul Dunarii, moment in care a eliberat barja, in deriva, de teama sa nu se scufunde ansamblul. In acest moment, remorcherul pare sa se fi eliberat si se indreapta catre barja pentru a o recupera.
Intreaga operatiune a fost urmarita de cei de la Capitanie si de la Administratia Fluviala a Dunarii de Jos. Vina pentru incident ii apartine in exclusivitate comandantului convoiului, spun ei.
Dorian Dumitru, dir. Administratia Fluviala a Dunarii de Jos: "De obicei, navele de navigatie interioara nu navigheaza pe senalul maritim. Pe sentorul maritim al Dunarii ei cauta sa navige cat mai aproape de mal, sa evite viteza curentului, mai ales la navigatia in amonte. Au instrumente de bord, se vede malul, dar este o practica marinareasca si… se practica treaba asta."
Impingatorul venea dinspre Isacea si se indrepta spre Braila. Se pare ca transporta produse de balastiera.
Din fericire, pagubele produse in urma incidentului naval au fost minime. In aceasta a perioada a anului si in special in lunile secetoase nivelul Dunarii scade destul de mult. Anul trecut, tot la Galati, din cauza volumului mic de apa, au aparut pe mijlocul fluviului mai multe insule de nisip, chiar in zona in care a ramas blocat acum convoiul.