Alerta pe Dunare. Un remorcher a fost cat pe ce sa se scufunde, dupa ce a intrat intr-un banc de nisip

×
Codul embed a fost copiat

Situatie de criza pe Dunare, la Galati. Putin dupa orele pranzului, un impingator care transporta o barja spre Braila a fost cat pe ce sa se scufunde, dupa ce a intrat intr-un banc de nisip.

Pentru a salva convoiul, membrii echipajului au eliberat barja si au lasat-o in deriva.

Contrar regulamentelor, comandantul remorcherului a ales se se deplaseze in afara senalului navigabil, mai aproape de mal, pentru a evita curentii. Este o practica destul de des folosita, spun marinarii. De aceasta data, insa, convoiul a ramas blocat intr-o portiune in care adancimile Dunarii sunt prea mici pentru navigarea in conditii de siguranta.

Din fericire, cei patru membri ai echipajului au reusit sa scoata remorcherul din nisip si sa recupereze barja, dupa care si-au continuat drumul.

Incidentul naval s-a petrecut in jurul orei 12.30, in dreptul orasului Galati. Dupa ce impingatorul a ramas intepenit, membrii echipajului au hotarat sa decupleze barja, care a plutit in deriva aproape o ora. Apoi au inceput manevrele de scoatere a remorcherului din nisip.

Citește și
poluare
Poluarea de pe Dunare a ajuns in dreptul oraselor Galati si Braila
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Se pare ca remorcherul a ramas blocat intr-un banc de nisip pe mijlocul Dunarii, moment in care a eliberat barja, in deriva, de teama sa nu se scufunde ansamblul. In acest moment, remorcherul pare sa se fi eliberat si se indreapta catre barja pentru a o recupera.

Intreaga operatiune a fost urmarita de cei de la Capitanie si de la Administratia Fluviala a Dunarii de Jos. Vina pentru incident ii apartine in exclusivitate comandantului convoiului, spun ei.

Dorian Dumitru, dir. Administratia Fluviala a Dunarii de Jos: "De obicei, navele de navigatie interioara nu navigheaza pe senalul maritim. Pe sentorul maritim al Dunarii ei cauta sa navige cat mai aproape de mal, sa evite viteza curentului, mai ales la navigatia in amonte. Au instrumente de bord, se vede malul, dar este o practica marinareasca si… se practica treaba asta."

Impingatorul venea dinspre Isacea si se indrepta spre Braila. Se pare ca transporta produse de balastiera.

Din fericire, pagubele produse in urma incidentului naval au fost minime. In aceasta a perioada a anului si in special in lunile secetoase nivelul Dunarii scade destul de mult. Anul trecut, tot la Galati, din cauza volumului mic de apa, au aparut pe mijlocul fluviului mai multe insule de nisip, chiar in zona in care a ramas blocat acum convoiul.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Moarte violenta pentru un marinar din Portul Constanta. Barbatul a cazut in apa si a fost strivit intre doua nave
Moarte violenta pentru un marinar din Portul Constanta. Barbatul a cazut in apa si a fost strivit intre doua nave

Incident tragic joi dimineata in dana 54 a Portului Constanta. Un muncitor a murit dupa ce a cazut in mare, de pe puntea unei nave si a fost strivit intre vas si o barja aflata in apropiere.

Poluarea de pe Dunare a ajuns in dreptul oraselor Galati si Braila
Poluarea de pe Dunare a ajuns in dreptul oraselor Galati si Braila

Substantele toxice deversate din barja scufundata la Harsova au ajuns in noaptea de luni spre marti in dreptul celor doua orase. Specialistii lucreaza fara oprire, verificand probele de apa ca sa vada daca exista sau nu vreun pericol pentru populatie.

Alerta pe Dunare! O barja incarcata cu fosfati s-a scufundat langa Harsova
Alerta pe Dunare! O barja incarcata cu fosfati s-a scufundat langa Harsova

UPDATE: Barja facea parte din convoiul unui impingator sub pavilion Republica Moldova si s-a scufundat in zona localitatii Ghindaresti, dupa ce s-a izbit de o stanca.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.