Aglomerație la Registrul Auto. Șoferii cu mașini aduse din străinătate se tem de un nou impozit
Speriaţi de iminenta introducere a unui nou impozit auto, românii cu maşini aduse din Vestul Europei au dat buzna la Registrul Auto. În unele judeţe, programările au ajuns şi la sfârşitul lunii ianuarie.
Se îngrămădesc degeaba, le transmit şefii RAR. Cel mai probabil, taxa nu va fi plătită la prima înmatriculare, ci şoferii vor achita un impozit, în funcţie de cât poluează maşina.
Cele mai multe maşini care ajung la testare la Registrul Auto sunt la mâna a doua, cumpărate din Vestul Europei. Proprietarii se grăbesc să le înmatriculeze, de teama unui nou bir auto.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Numărul maşinilor care vin în acest an la RAR a explodat cu aproape 80%. Dacă anul trecut, în fiecare lună, la reprezentanțele RAR veneau câte 34.000 de maşini, în acest an, sunt aproape 60.000 de maşini. Problema este că multe autoturisme vin de două ori. Şi asta pentru că unele dintre ele, mai exact 25 la sută, pică prima testare.
Anul trecut, ponderea maşinilor care picau prima testare era de 18%. La Bucureşti, nu mai sunt locuri până în decembrie. Cel mai mult se aşteaptă în Moldova, unde programarea se face pentru sfârşitul lunii ianuarie. Probleme sunt şi la Constanţa.
Grav este că 10% dintre cei care fac programările nu se mai prezintă şi îi încurcă pe ceilalţi.
Şefii RAR spun au suplimentat numărul angajaţilor care fac testările, dar tot sunt depăşiţi. Îi sfătuiesc pe oameni să nu se grăbească înainte de a avea informaţii certe.
Cristian Viorel Bucur, director tehnic RAR: „Acest val a fost determinat de iminenta apariţie a unei taxe legate de poluare.Va fi vorba de o suma de bani necesară menţinerii în circulaţie a unui vehicul şi nu de o taxă să condiţioneze prima înmatriculare în România.”
Lucru confirmat şi de preşedintele PSD, care susţine că nu va fi o taxă.
Liviu Dragnea, preşedintele PSD: „Doamna Graţiela Gavrilescu are temă să vină cu o propunere în sensul asta. Dar nu de introducere a unei taxe, ci să vedem care este cel mai bun pachet de măsuri, pentru ca importul de maşini second-hand să nu mai crească şi să crească producţia internă."
Liviu Dragnea sugerează mărirea fondurilor pentru programul Rabla. Pe de altă parte, în grupul de lucru de la Ministerul Mediului se caută soluţii de impozitare.
Taxa ar putea fi plătită în funcţie de cantitatea de dioxid de carbon emisă de un vehicul sau de normele de poluare, de la non Euro - până la Euro 6, clasa cea mai puţin poluantă.