ANIMAȚIE GRAFICĂ. Ce s-a întâmplat în locomotiva implicată în tragedia din Galați, înainte de accident

×
Codul embed a fost copiat

80% dintre cele 400 de locomotive folosite de CFR Călători circulă fără revizie capitală. A recunoscut acest lucru chiar directorul general, după ce o femeie de 53 de ani și-a pierdut viața în tragedia de la Galați.

Acolo, o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon, în urma unei defecțiuni tehnice - arată primele cercetări. În urma tragediei, autoritățile au cerut să fie verficate toate locomotivele. În ultimii 20 de ani nu a fost cumpărată nicio garnitură nouă, iar anul trecut au avut loc două accidente, după ce au deraiat trenurile.

S-ar fi blocat „graduatorul” - adică acel ansamblu de piese care dă putere motoarelor de tracțiune și controlează viteza. Cu el înțepenit, motoarele au fost alimentate cu energie electrică  și locomotiva a prins viteză - 94KM/H. În același timp, comenzile la care avea acces mecanicul nu au mai răspuns.

Rodrigo Maxim, președinte Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Locomotiva a primit accelerație maximă. S-a ridicat de bot în sus și dădea impresia că dă să zboare. Mecanicul, deși a frânat, viteza a crescut până pe la 94 de kilometri la oră, a redus-o până pe la 75 de kilometri la oră. A încercat tot ce era posibil în cazul unei locomotive care nu a mai ascultat de comenzi.”

Locomotiva implicată în accident este de tip EC 3400 KW. Pe căile ferate din România circulă 31 de acest fel. Toate au fost importate din Serbia și - spun sindicaliștii feroviari - au mai fost probleme cu unele dintre ele. În București, o astfel de locomotivă ar fi spart ușa unei hale.

Citește și
salvati din zapada
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale

Iar acum șapte ani, la Bârsești - în apropiere de Târgu Jiu - a avut loc un accident similar celui din Galați. Doi mecanici de locomotivă și-au pierdut atunci viața. Directorul CFR promite acum verificări.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Vom verifica toate locomotivele care au acest sistem de graduator, 31 de locomotive.”

Locomotiva implicată în accidentul din Galați este fabricată în 1983, iar ultima revizie capitală, mare, i-a fost făcută acum 17 ani, când i-a fost înlocuit graduatorul cu unul mai modern.

Viorel Istrate, lider de sindicat CFR: „Urmare a acestor adaptări se pare că avem din ce în ce mai multe probleme cu accelerarea fără control a locomotivelor, urmare a defectărilor acestor subsisteme.”

Deși se știa de aceste probleme, locomotivele de tip EC 3400 KW au fost supuse în ultimii ani doar unor revizii sumare. Lucrurile sunt însă mai grave de atât.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri. Aici este vorba despre ani de zile în care nu s-au făcut investiții.”
 
Iulică Măntescu, președinte Federația Mecanicilor de Locomotivă: „O reparație industrială poate să ajungă undeva la 30 – 50 la sută din costurile unei locomotive noi, pentru că trebuiesc schimbate agregate mari.”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor (minister care are în subordine CFR Călători): „În dimineața acelei zilei, locomotiva a fost scoasă din revizie.”

Un procuror verifică acum cum a fost făcută această revizie - într-un dosar penal de ucidere din culpă și de neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu.

Doi copii au rămas fără mamă în urma accidentului. Conductorul de tren Gina Basoc și-a pierdut viața după ce a fost aruncată pe peron din vagonul izbit cu viteză de locomotivă. Singurul pasager din vagon este în stare gravă în spital.

Ionuț Băneșanu, Spitalul Clinic de Urgență Galați: „Încă e ținut sub supraveghere. E pe secția de terapie intensivă pentru monitorizare și pentru infirmarea unor afecțiuni care i-ar putea pune viața în primejdie.”

Șeful de tren aflat în vagonul lovit este și el în spital. Singurul care a fost externat este mecanicul de locomotivă.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale
O familie a rămas blocată cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Norocul întâlnit în cale

Doi adulți și un copil de numai doi ani au rămas blocați cu mașina în zăpadă, în Munții Șureanu. Se întorceau de la schi când au greșit drumul și s-au rătăcit. Între timp, se lăsase întunericul.

Explozie în Botoșani. Două surori, una de 2 ani și alta de 8 ani, au fost rănite grav. Un avion SMURD le-a adus în București
Explozie în Botoșani. Două surori, una de 2 ani și alta de 8 ani, au fost rănite grav. Un avion SMURD le-a adus în București

Tragedie în prag de sărbători într-o familie din Botoșani. Două surori au ajuns cu arsuri grave la spital, după ce în camera în care se aflau a avut loc o explozie, urmată de un incediu.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.