ANIMAȚIE GRAFICĂ. Ce s-a întâmplat în locomotiva implicată în tragedia din Galați, înainte de accident

×
Codul embed a fost copiat

80% dintre cele 400 de locomotive folosite de CFR Călători circulă fără revizie capitală. A recunoscut acest lucru chiar directorul general, după ce o femeie de 53 de ani și-a pierdut viața în tragedia de la Galați.

Acolo, o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon, în urma unei defecțiuni tehnice - arată primele cercetări. În urma tragediei, autoritățile au cerut să fie verficate toate locomotivele. În ultimii 20 de ani nu a fost cumpărată nicio garnitură nouă, iar anul trecut au avut loc două accidente, după ce au deraiat trenurile.

S-ar fi blocat „graduatorul” - adică acel ansamblu de piese care dă putere motoarelor de tracțiune și controlează viteza. Cu el înțepenit, motoarele au fost alimentate cu energie electrică  și locomotiva a prins viteză - 94KM/H. În același timp, comenzile la care avea acces mecanicul nu au mai răspuns.

Rodrigo Maxim, președinte Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Locomotiva a primit accelerație maximă. S-a ridicat de bot în sus și dădea impresia că dă să zboare. Mecanicul, deși a frânat, viteza a crescut până pe la 94 de kilometri la oră, a redus-o până pe la 75 de kilometri la oră. A încercat tot ce era posibil în cazul unei locomotive care nu a mai ascultat de comenzi.”

Locomotiva implicată în accident este de tip EC 3400 KW. Pe căile ferate din România circulă 31 de acest fel. Toate au fost importate din Serbia și - spun sindicaliștii feroviari - au mai fost probleme cu unele dintre ele. În București, o astfel de locomotivă ar fi spart ușa unei hale.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Iar acum șapte ani, la Bârsești - în apropiere de Târgu Jiu - a avut loc un accident similar celui din Galați. Doi mecanici de locomotivă și-au pierdut atunci viața. Directorul CFR promite acum verificări.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Vom verifica toate locomotivele care au acest sistem de graduator, 31 de locomotive.”

Locomotiva implicată în accidentul din Galați este fabricată în 1983, iar ultima revizie capitală, mare, i-a fost făcută acum 17 ani, când i-a fost înlocuit graduatorul cu unul mai modern.

Viorel Istrate, lider de sindicat CFR: „Urmare a acestor adaptări se pare că avem din ce în ce mai multe probleme cu accelerarea fără control a locomotivelor, urmare a defectărilor acestor subsisteme.”

Deși se știa de aceste probleme, locomotivele de tip EC 3400 KW au fost supuse în ultimii ani doar unor revizii sumare. Lucrurile sunt însă mai grave de atât.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri. Aici este vorba despre ani de zile în care nu s-au făcut investiții.”
 
Iulică Măntescu, președinte Federația Mecanicilor de Locomotivă: „O reparație industrială poate să ajungă undeva la 30 – 50 la sută din costurile unei locomotive noi, pentru că trebuiesc schimbate agregate mari.”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor (minister care are în subordine CFR Călători): „În dimineața acelei zilei, locomotiva a fost scoasă din revizie.”

Un procuror verifică acum cum a fost făcută această revizie - într-un dosar penal de ucidere din culpă și de neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu.

Doi copii au rămas fără mamă în urma accidentului. Conductorul de tren Gina Basoc și-a pierdut viața după ce a fost aruncată pe peron din vagonul izbit cu viteză de locomotivă. Singurul pasager din vagon este în stare gravă în spital.

Ionuț Băneșanu, Spitalul Clinic de Urgență Galați: „Încă e ținut sub supraveghere. E pe secția de terapie intensivă pentru monitorizare și pentru infirmarea unor afecțiuni care i-ar putea pune viața în primejdie.”

Șeful de tren aflat în vagonul lovit este și el în spital. Singurul care a fost externat este mecanicul de locomotivă.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură
O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură

O avarie puternică la unul dintre cazanele societății care livrează energie termică în Craiova a lăsat 40.000 de apartamente fără căldură.

Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană
Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană

Dacă n-ați planificat încă sejurul pentru sărbătorile de iarnă, aflați că pe Valea Prahovei și în Poiana Brașov gradul de ocupare este de 60%.

UE impune reguli stricte pentru combaterea defrișărilor ilegale. România, surprinzător, în categoria „fără risc”
UE impune reguli stricte pentru combaterea defrișărilor ilegale. România, surprinzător, în categoria „fără risc”

Uniunea Europeană impune reguli stricte. O serie de produse nu vor putea fi vândute în statele membre dacă provin din păduri defrișate sau degradate.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.