ANIMAȚIE GRAFICĂ. Ce s-a întâmplat în locomotiva implicată în tragedia din Galați, înainte de accident

×
Codul embed a fost copiat

80% dintre cele 400 de locomotive folosite de CFR Călători circulă fără revizie capitală. A recunoscut acest lucru chiar directorul general, după ce o femeie de 53 de ani și-a pierdut viața în tragedia de la Galați.

Acolo, o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon, în urma unei defecțiuni tehnice - arată primele cercetări. În urma tragediei, autoritățile au cerut să fie verficate toate locomotivele. În ultimii 20 de ani nu a fost cumpărată nicio garnitură nouă, iar anul trecut au avut loc două accidente, după ce au deraiat trenurile.

S-ar fi blocat „graduatorul” - adică acel ansamblu de piese care dă putere motoarelor de tracțiune și controlează viteza. Cu el înțepenit, motoarele au fost alimentate cu energie electrică  și locomotiva a prins viteză - 94KM/H. În același timp, comenzile la care avea acces mecanicul nu au mai răspuns.

Rodrigo Maxim, președinte Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România: „Locomotiva a primit accelerație maximă. S-a ridicat de bot în sus și dădea impresia că dă să zboare. Mecanicul, deși a frânat, viteza a crescut până pe la 94 de kilometri la oră, a redus-o până pe la 75 de kilometri la oră. A încercat tot ce era posibil în cazul unei locomotive care nu a mai ascultat de comenzi.”

Locomotiva implicată în accident este de tip EC 3400 KW. Pe căile ferate din România circulă 31 de acest fel. Toate au fost importate din Serbia și - spun sindicaliștii feroviari - au mai fost probleme cu unele dintre ele. În București, o astfel de locomotivă ar fi spart ușa unei hale.

Citește și
Ce a descoperit FBI în laptopul autorului tentativei de asasinat asupra lui Donald Trump

Iar acum șapte ani, la Bârsești - în apropiere de Târgu Jiu - a avut loc un accident similar celui din Galați. Doi mecanici de locomotivă și-au pierdut atunci viața. Directorul CFR promite acum verificări.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Vom verifica toate locomotivele care au acest sistem de graduator, 31 de locomotive.”

Locomotiva implicată în accidentul din Galați este fabricată în 1983, iar ultima revizie capitală, mare, i-a fost făcută acum 17 ani, când i-a fost înlocuit graduatorul cu unul mai modern.

Viorel Istrate, lider de sindicat CFR: „Urmare a acestor adaptări se pare că avem din ce în ce mai multe probleme cu accelerarea fără control a locomotivelor, urmare a defectărilor acestor subsisteme.”

Deși se știa de aceste probleme, locomotivele de tip EC 3400 KW au fost supuse în ultimii ani doar unor revizii sumare. Lucrurile sunt însă mai grave de atât.

Traian Preoteasa, director general CFR Călători: „Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri. Aici este vorba despre ani de zile în care nu s-au făcut investiții.”
 
Iulică Măntescu, președinte Federația Mecanicilor de Locomotivă: „O reparație industrială poate să ajungă undeva la 30 – 50 la sută din costurile unei locomotive noi, pentru că trebuiesc schimbate agregate mari.”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor (minister care are în subordine CFR Călători): „În dimineața acelei zilei, locomotiva a fost scoasă din revizie.”

Un procuror verifică acum cum a fost făcută această revizie - într-un dosar penal de ucidere din culpă și de neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu.

Doi copii au rămas fără mamă în urma accidentului. Conductorul de tren Gina Basoc și-a pierdut viața după ce a fost aruncată pe peron din vagonul izbit cu viteză de locomotivă. Singurul pasager din vagon este în stare gravă în spital.

Ionuț Băneșanu, Spitalul Clinic de Urgență Galați: „Încă e ținut sub supraveghere. E pe secția de terapie intensivă pentru monitorizare și pentru infirmarea unor afecțiuni care i-ar putea pune viața în primejdie.”

Șeful de tren aflat în vagonul lovit este și el în spital. Singurul care a fost externat este mecanicul de locomotivă.

Articol recomandat de sport.ro
Gol anulat de VAR după două ore în Argentina - Maroc, la JO 2024: "Cea mai mare rușine pe care cineva și-o poate aminti"
Gol anulat de VAR după două ore în Argentina - Maroc, la JO 2024: "Cea mai mare rușine pe care cineva și-o poate aminti"
Citește și...
Medicul de la Spitalul CF2 din Braşov a fost arestat preventiv. Este acuzat de luare de mită
Medicul de la Spitalul CF2 din Braşov a fost arestat preventiv. Este acuzat de luare de mită

Medicul de la Spitalul CF2 din municipiul Braşov, inculpat într-un dosar de luare de mită, a fost arestat preventiv.

 

Marcel Ciolacu, debordant de sincer: „nu cred că aş fi dispus să-l nominalizez pe domnul Iohannis comisar
Marcel Ciolacu, debordant de sincer: „nu cred că aş fi dispus să-l nominalizez pe domnul Iohannis comisar"

Marcel Ciolacu nu ar vrea să-l nominalizeze pe actualul președinte Klaus Iohannis pentru postul de comisar european, după încheierea mandatului. Propunerea României va fi înaintată după finalizarea negocierilor pe portofoliile viitoarei Comisii Europene.

„Dacă vrei zile de odihnă îți tai 300 de euro din salariu”. Condițiile în care lucrează muncitorii sezonieri din Italia
„Dacă vrei zile de odihnă îți tai 300 de euro din salariu”. Condițiile în care lucrează muncitorii sezonieri din Italia

În Riviera Romagnola, o zonă de pe malul mării din regiunea italiană Emilia-Romagna, condițiile de muncă pentru lucrătorii sezonieri sunt extrem de grele.  

Recomandări
Cum a pierdut România un milion de euro din fonduri europene, bani care ar fi putut să refacă multe centre de agrement
Cum a pierdut România un milion de euro din fonduri europene, bani care ar fi putut să refacă multe centre de agrement

În România, o tabără din două este în ruină! În 35 de ani, statul român nu a avut nicio strategie de salvare a patrimoniului turistic școlar.

Avertisment sever de la Bruxelles pentru România: „Gaura neagră” din Justiție care încurajează corupția la nivel înalt
Avertisment sever de la Bruxelles pentru România: „Gaura neagră” din Justiție care încurajează corupția la nivel înalt

Corupția rămâne o problemă majoră în țara noastră, iar cei mai mulți dintre români cred că sunt afectați direct în viața de zi cu zi, în timp ce 9 din 10 patroni vorbesc despre un fenomen larg răspândit.

Dosar penal deschis în cazul bătrânului mort după ce a ajuns la spital cu cangrenă. Cum se apără administratorul azilului
Dosar penal deschis în cazul bătrânului mort după ce a ajuns la spital cu cangrenă. Cum se apără administratorul azilului

Un nou caz de cinism și nepăsare, într-un azil unde oamenii ar trebui să fie îngrijiți și ajutați este acum anchetat penal. Un bărbat de 56 de ani, internat într-un cămin din Argeș, a murit pentru că ar fi fost neglijat acolo.