Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare
Un astfel de incident grav se poate petrece oricand, in judetul Constanta unde trecerile de cale ferata nu mai sunt semnalizate. Hotii au distrus sistemele, iar barierele au ramas blocate.
Fara sa stie ca se expun unui pericol imens, soferii trec uneori razant prin fata locomotivelor. S-a ajuns chiar in situatia in care trenurile incetinesc sau chiar opresc, pentru a nu ucide oameni, asa cum s-a petrecut la sfarsitul saptaminii trecute. Politia le-a cerut deja celor de la CFR sa remedieze problema, insa acestia spun ca sunt depasiti de situatie.
In mai putin de cinci minute, hotii au golit cutiile metalice ale semnalizatoarelor de la trecerea cu cale ferata. Practic au intrerupt semnalele luminoase de pe bariere.
Hotii au descoperit ca in aceste cutii metalice se se afla adevarate comori. Se pot sparge foarte usor iar in interior gasesc intre 20 si 40 de relee luminoase care asigura semnalele la bariere.
Astfel de furturi au loc cel putin o data pe saptamana. Cei de la CFR au inlocuit pe ici pe colo piesele dar spun ca nu mai au bani. Un singur semnalizator costa 500 de euro, iar in cateva luni s-au furat 6000.
"Fura... pe langa relee, bobine de janta, cabluri care au cupru, contrasine si de pe partea de instalatii si de pe partea de linii.", a declarat Dorin Maier, director Regionala CFR Constanta.
Dincolo de bani, pericolul este foarte mare. In acest moment pe regionala C-ta doar doua din cele 18 bariere mai functioneaza. In unele locuri responsabilii au montat panouri de avertizare insa numarul accidentelor a crescut in ultima perioada.
"E periculos, normal, nu e nimeni care sa atentioneze lumea, nici semnale sonore, nimic, nimic. Poate se remediaza rapid", a declarat un sofer.
"Conducatorii autoi pe langa faptul ca sunt obisnuiti in fiecare zi ca bariera sa-i atentioneze cu privire la venirea trenului, ignora ca acestea nu functioneaza", a declarat subcomisarul Ciprian Sobaru, seful Biroului Politiei Rutiere Constanta.
Din aceasta cauza trenurile care vin dinspre mare spre Bucuresti circula cu restrictii si fac aproape 5 ore, in loc de doua ore si jumatate asa cum ar fi normal pe o linie abia data in folosinta.