Experiment Stirile ProTV. In cat timp poate fi parcursa toata soseaua de centura a Bucurestiului - cosmarul tuturor soferilor

Ultimul update: Joi 27 Octombrie 2016 07:15
Data publicarii: Luni 24 Octombrie 2016 18:22
Categorie: Special

Inca un episod despre traficul care ne face viata un infern. Avem 72 de kilometri de sosea care inconjoara Bucurestiul si care ar trebui sa reprezinte o alternativa pentru soferi. In realitate, "ocolitoarea capitalei" a ajuns un cosmar.

Soferii circula cu o viteza medie de 20 de kilometri pe ora prin gropi, cand, de fapt, pe o sosea normala limita legala este de 90 de km pe ora.

Am ajuns aici pentru ca in ultimii 25 de ani modernizarea centurii NU a fost o proiritate pentru autoritati. Peste 150.000 de masini tranziteaza zilnic centura ocolitoare a Capitalei.

Luni dimineata am facut un experiment si am vrut sa vedem in cat timp reusim sa parcurgem toata soseaua de centura a Bucurestiului. Pe aici circula autocamioanele cu marfa. Lor li se adauga miile de oameni care locuiesc in judetul Ilfov, dar muncesc in Capitala.

Intram pe soseaua de centura la 8 dimineata, in zona Catelu. Viteza medie de deplasare: 8 kilometri pe ora.

CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

Sofer: "Plecam la 7, 7 jumate, ca sa ajungem la 8 la scoala. E greu, e foarte greu aici pentru cine sta aici. M-as muta si maine".

Daca soseaua ar fi fost largita la doua benzi pe sens, asa cum prevedea proiectul inceput inca din 2008, viteza ar fi crescut considerabil.

Problema este ca modernizarea centurii de sud stagneaza de 8 ani de zile, timp in care, compania de drumuri a reusit sa faca..doar doua studii de fezabilitate.

Asta pentru ca centura capitalei nu a fost niciodata considerata o prioritate pentru autoritati. S-au facut promisiuni, cum altfel, si proiecte. S-a comandat un studiu de fezabilitate, dar nu s-au facut urmatorii pasi. Valorile de trafic s-au schimbat asa ca s-a cerut un al doilea studiu.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "Sunt studii de fezabilitate vechi, s-au realizat dupa normele de la vremea respectiva, in 2012 au fost impuse noi norme care modifica proiectarea. Si atunci trebuie sa proiectam astazi in baza normativelor pe care le avem."

Asadar, in sud nu avem un proiect, ce sa mai vorbim despre o firma de constructii care sa inceapa lucrarile.

Drumul ne duce catre nord. Pana sa ajungem la intersectia cu A1, ne-am blocat de 4 ori.

In zona Domnesti, calvarul o ia de la capat. Macar aici se lucreaza la largirea soselei. Santierul inceput acum 3 ani a inaintat doar 20 de kilometri, unde sunt doua benzi pe sens.

Soseaua de centura ar fi trebuit sa se lege de Autostrada Bucuresti Ploiesti. Nu s-a intamplat asta, iar in intersectia prin care soferii intra si ies de pe sosea catre autostrada se intampla frecvent accidente. Aici, vinovata ar fi firma de constructii.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "A intrat in insolventa, incapacitate de executie, si singura modalitate de a continua acest contract a fost sa rezilieze, pentru ca nu mai putea sa duca contractul."

Adica o noua licitatie.

Noi am parcurs intreaga sosea de centura in doua ore si jumatate. Un timp bun, spun soferii care zilnic merg pe aici.

In timp ce romanii imbatranesc cu volanul in mana, cei din Compania Nationala de drumuri promit ca jumatate din centura, cea de nord, va fi largita pana la sfarsitul lui 2018.

Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

gazprom

Germania, acuzată că protejează Gazprom în scandalul gazului rusesc, folosit ca armă contra UE

Trump ar fi vrut un atac mai amplu în Siria și să distrugă sistemul de apărare aeriană al Rusiei. James Mattis l-a oprit

Imagini din satelit. Cum arată clădirile din Siria atacate de SUA, Marea Britanie și Franța, înainte și după bombardament

Cătălin Radu Tănase: obiectivele Occidentului în Siria și unde a stat ascuns Bashar al-Assad în timpul atacului

Avioane Tornado, bombardiere invizibile și rachete Tomahawk, folosite în atacul din Siria

Ce riscă România după atacul asupra Siriei. Avertismentul analiştilor despre riscul unui război

Hassan al-Kontar

Refugiatul sirian care trăiește de o lună într-un aeroport. ”Nu e războiul meu”

Răzbunarea naturii. În Argentina au apărut râuri peste noapte, după defrișările masive

Misterul morții lui Dan Mureșan și legătura cu Cambridge Analytica: ”Ar fi fost otrăvit”

NY Times, despre cum ar fi ajuns de fapt Dragnea să dea mâna cu Trump. Liderul PSD: "N-are nicio legătură"

Andrei Gheorghe, interviu în 2014: " Trebuie să începem să fim ascultaţi mai mult decât să fim auziţi"

Povestea sfâșietoare a fetiței ucise cu o injecție cu fenol în inimă la Auschwitz