Experiment Stirile ProTV. In cat timp poate fi parcursa toata soseaua de centura a Bucurestiului - cosmarul tuturor soferilor

×
Codul embed a fost copiat

Inca un episod despre traficul care ne face viata un infern. Avem 72 de kilometri de sosea care inconjoara Bucurestiul si care ar trebui sa reprezinte o alternativa pentru soferi. In realitate, "ocolitoarea capitalei" a ajuns un cosmar.

Soferii circula cu o viteza medie de 20 de kilometri pe ora prin gropi, cand, de fapt, pe o sosea normala limita legala este de 90 de km pe ora.

Am ajuns aici pentru ca in ultimii 25 de ani modernizarea centurii NU a fost o proiritate pentru autoritati. Peste 150.000 de masini tranziteaza zilnic centura ocolitoare a Capitalei.

Luni dimineata am facut un experiment si am vrut sa vedem in cat timp reusim sa parcurgem toata soseaua de centura a Bucurestiului. Pe aici circula autocamioanele cu marfa. Lor li se adauga miile de oameni care locuiesc in judetul Ilfov, dar muncesc in Capitala.

Intram pe soseaua de centura la 8 dimineata, in zona Catelu. Viteza medie de deplasare: 8 kilometri pe ora.

Citește și
tren
CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania
VIDEO. Zelenski, reacție după discuția dintre Olaf Scholz și Vladimir Putin

Sofer: "Plecam la 7, 7 jumate, ca sa ajungem la 8 la scoala. E greu, e foarte greu aici pentru cine sta aici. M-as muta si maine".

Daca soseaua ar fi fost largita la doua benzi pe sens, asa cum prevedea proiectul inceput inca din 2008, viteza ar fi crescut considerabil.

Problema este ca modernizarea centurii de sud stagneaza de 8 ani de zile, timp in care, compania de drumuri a reusit sa faca..doar doua studii de fezabilitate.

Asta pentru ca centura capitalei nu a fost niciodata considerata o prioritate pentru autoritati. S-au facut promisiuni, cum altfel, si proiecte. S-a comandat un studiu de fezabilitate, dar nu s-au facut urmatorii pasi. Valorile de trafic s-au schimbat asa ca s-a cerut un al doilea studiu.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "Sunt studii de fezabilitate vechi, s-au realizat dupa normele de la vremea respectiva, in 2012 au fost impuse noi norme care modifica proiectarea. Si atunci trebuie sa proiectam astazi in baza normativelor pe care le avem."

Asadar, in sud nu avem un proiect, ce sa mai vorbim despre o firma de constructii care sa inceapa lucrarile.

Drumul ne duce catre nord. Pana sa ajungem la intersectia cu A1, ne-am blocat de 4 ori.

In zona Domnesti, calvarul o ia de la capat. Macar aici se lucreaza la largirea soselei. Santierul inceput acum 3 ani a inaintat doar 20 de kilometri, unde sunt doua benzi pe sens.

Soseaua de centura ar fi trebuit sa se lege de Autostrada Bucuresti Ploiesti. Nu s-a intamplat asta, iar in intersectia prin care soferii intra si ies de pe sosea catre autostrada se intampla frecvent accidente. Aici, vinovata ar fi firma de constructii.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "A intrat in insolventa, incapacitate de executie, si singura modalitate de a continua acest contract a fost sa rezilieze, pentru ca nu mai putea sa duca contractul."

Adica o noua licitatie.

Noi am parcurs intreaga sosea de centura in doua ore si jumatate. Un timp bun, spun soferii care zilnic merg pe aici.

In timp ce romanii imbatranesc cu volanul in mana, cei din Compania Nationala de drumuri promit ca jumatate din centura, cea de nord, va fi largita pana la sfarsitul lui 2018.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii
Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

Ministerul transporturilor vrea sa foloseasca centura feroviara a Bucurestiului pentru transportul persoanelor. Oficialii spera ca astfel vor ajuta la diminuarea traficului

CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania
CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.

Recomandări
Prețurile din România cresc mai repede decât în orice alt stat din UE. Scumpirile, cauzate de majorările de salarii și pensii
Prețurile din România cresc mai repede decât în orice alt stat din UE. Scumpirile, cauzate de majorările de salarii și pensii

În 2024, România rămâne campioana scumpirilor în Uniunea Europeană. Conform previziunilor Comisiei Europene, țara noastră va încheia anul cu cea mai mare rată a inflației, ceea ce înseamnă că la noi prețurile cresc mai repede decât în orice alt stat UE.

Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului

Premierul Marcel Ciolacu spune că a primit răspuns scris din Ucraina privind interdicţia lui George Simion în această ţară și a făcut public documentul primit de la Kiev.

Povestea unei școli din Buzău care a reușit să reducă abandonul școlar. Cum sunt motivați elevii și părinții lor
Povestea unei școli din Buzău care a reușit să reducă abandonul școlar. Cum sunt motivați elevii și părinții lor

Campania „Deșteaptă-te, România!" ajunge vineri seară la final. În aceste două săptămâni Știrile ProTV au prezentat modele educaționale din țară și din străinătate, promovate de dascăli care susțin excelența.