CFR merge inainte spre trecut. In limbajul Garii de Nord, "IMPROVE" se traduce prin "IMPROVIZATIE"

CFR cu logo SPECIAL

Carpim, peticim si punem scotch acolo unde altii au rezolvat-o din butoane. CFR Calatori nu merge inapoi in viitor ci inainte spre trecut, intr-o zona depasita total de nevoile calatorilor. 

10 milioane de romani au acces la internet si tot 10 milioane de romani merg anual cu “nașul” pe CFR. Obiectiv vorbind, probabil ca aceste doua multimi au putine elemente in comun, dar sunt doua din directiile unde CFR Calatori se impiedica mai mereu – biletele si internetul.

WEBCAMUL CFR

Asteptata ca un adevarat miracol, lansarea in online a tabelei de sosiri-plecari din Gara de Nord are un puternic miros de prenadez, simbolul national al carpelii. In 2013, intr-o lume conectata in permanenta la internet de pe smartphone sau tableta, CFR se intoarce in era dial-up si pune online un stream live facut cu o camera web. Ok, nu e chiar o camera web, costa vreo 800 de dolari, dar are mai putini megapixeli decat camera de la telefonul pe care il ai acum in buzunar.

Ieftin, dar total inutil. Tabela este un stream afisat in flash, ceea ce il face imposibil de accesat de pe orice telefon ce ruleaza pe iOS sau pe ultimele versiuni JellyBean de la Android. Si-atunci, cam cine sta acasa pe PC si se uita la o tabela care, intre noi fie vorba, oricum e “sfintita” din vorbe de calatori pentru cat de greu se actualizeaza chiar si la fata locului?

Citește și
tabela CFR
Tabela de sosiri-plecari din Gara de Nord, afisata online de CFR in cel mai romanesc mod cu putinta

Ce poti sa vezi de fapt cu webcamul CFR?
- Cat de bine mai merg afacerile la buticul de sub tabela
- Cat de mari mai sunt papornitele in 2013
- Cati aurolaci mai dorm pe banci

Si, daca te uiti cu atentie, vezi pana si adresa MAC a camerei, usor riscant in conditiile in care prinzi un hacker suparat ca ii intarzie trenul si suficient de plictisit incat sa-ti verifice vulnerabilitatea retelei.

E pacat insa sa privim doar spre tabela, cand intregul site CFR.ro este realizat in flash, o mumie frumos bandajata ce ne arata ca totul ajunge in Gara de Nord cu intarziere, inclusiv noua era a internetului.

Harti interactive, site-uri dedicate, aplicatii pentru mobil

Sa aruncam un ochi peste gard si sa vedem cum isi respecta altii calatorii.

AUSTRIECII de exemplu iti ofera online o harta interactiva a tuturor trenurilor din tara, dar si a conexiunilor cu cele de pe la vecini. Actualizata in timp real, harta prezinta intarzierile, trenurile inlocuite si toate avertismentele importante.

Site-ul bine pus la punct e completat cu doua aplicatii de mobil: una pentru rute, una pentru tichete online. Tichete pe care nici nu mai trebuie sa le printezi, e suficient sa prezinti codul QR direct de pe device-ul unde l-ai descarcat. “Laser, frate”.

NEMTII se lauda cu peste 6.000.000 de descarcari ale celor doua aplicatii de navigatie si bilete.

Apreciata si de BBC drept una dintre cele mai bune aplicatii de profil, DB Navigator iti arata in timp real toate opririle si intarzierile unui tren in fiecare statie, toate tabelele din toate statiile din Germania, ba chiar iti permite sa-ti rezervi din timp o bicicleta pe care sa o inchiriezi in momentul in care ai ajuns la destinatie.

Si pentru ca ati avut rabdarea de a ajunge pana la acest paragraf, merita sa va clatiti ochii cu probabil cel mai spectaculos site al unei gari. Nu orice gara, ci inima feroviara a New York-ului – Grand Central Station. Ea insasi un spectacol permanent, in care trenurile pica in umbra arhitecturii, a restaurantelor si a magazinelor, gara din New York isi respecta clientii si online atat printr-un site ce-ti pune la dispozitie o harta a intregii cladiri, un audioghid, dar si un program actualizat al tuturor evenimentelor, cat si prin aplicatia de mobil ce face aceleasi lucruri, dar optimizata pentru fiecare device.

Dar mai bine ne intoarcem la webcamul nostru din Gara de Nord, sa vedem ce mai face lumea pe peron. Ca avem de asteptat .... 

Citeste si:

Intarzierile cumulate ale trenurilor in 2010: Romania - 5 ani si 3 luni, Japonia - 36 de secunde

Cum arata modelul modelul low-cost de la Maserati, care vrea sa fure clientii Mercedes si BMW

Una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost se intoarce pe Otopeni, la preturi mai mici decat concurenta
 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Fenechiu: CFR Calatori are nevoie de recapitalizare, prin credite sau chiar printr-o privatizare
Fenechiu: CFR Calatori are nevoie de recapitalizare, prin credite sau chiar printr-o privatizare

Relu Fenechiu afirma ca situatia CFR Calatori este una "foarte proasta", iar compania de stat, cu datorii foarte mari, are nevoie de o recapitalizare, operatiune care ar putea presupune inclusiv privatizarea operatorului feroviar.

Tabela de sosiri-plecari din Gara de Nord, afisata online de CFR in cel mai romanesc mod cu putinta
Tabela de sosiri-plecari din Gara de Nord, afisata online de CFR in cel mai romanesc mod cu putinta

Ceea ce parea imposibil a devenit in cele din urma realitate. CFR are in sfarsit o metoda de a afisa online tabela de sosiri-plecari din Gara de Nord.

A iesit
A iesit "fumul alb" din scrumul de la CFR Marfa. GFR a castigat licitatia cu 202 milioane de euro

Ministerul Transporturilor a anuntat, dupa sapte ore de negocieri, ca pachetul majoritar de actiuni al CFR Marfa va fi vandut Grupului Feroviar Roman, de altfel singurul competitor ramas in cursa.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.