A iesit "fumul alb" din scrumul de la CFR Marfa. GFR a castigat licitatia cu 202 milioane de euro
Ministerul Transporturilor a anuntat, dupa sapte ore de negocieri, ca pachetul majoritar de actiuni al CFR Marfa va fi vandut Grupului Feroviar Roman, de altfel singurul competitor ramas in cursa.
Acesta va plati 202 milioane de euro pentru 51% din companie, cu 22 de milioane peste pretul minim cerut.
Firma lui Gruia Stoica se angajeaza sa faca investitii de 900 milioane de lei la CFR Marfa, pe care vrea sa o transforme intr-un lider regional.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In timp ce sindicatele protestau in fata ministerului impotriva vanzarii CFR Marfa, comisia de privatizare a constatat ca oferta financiara corespundea ca pret, dar ofertantul cerea ca plata sa fie facuta in rate, pe mai multi ani. Conditie inacceptabila, cat timp in caietul de sarcini se preciza ca plata se face integral, in 60 de zile de la semnarea contractului.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor: "Daca vom ajunge la o finalizare a acestei negocieri, astfel incat oferta financiara sa nu aiba niciun fel de conditii, vom finaliza procedura. Daca nu se va intampla acest lucru, va fi descalificat ofertantul ramas in cursa. Mandatul Comisiei de Privatizare este foarte clar: pretul trebuie sa fie peste 180 milioane euro si fara niciun fel de conditii."
Privatizarea este insa puternic contestata, si de sindicate, si de ceilalti doi concurenti descalificati. Acestia spun ca au avut prea putin timp ca sa afle starea reala a companiei de Marfa.
Iulica Mantescu, pres. Sind. Mec. Locom: "Eu sunt convinsa ca nu au avut timpul fizic necesar, pentru ca numai in camera de date am cunostinta ca exista peste 160.000 de pagini."
Iar accesul la camera de date electronica a fost foarte dificil, sustin concurentii GFR-ului.
Anthony Raftopol, purtator de cuvant Omni TRAX: "Parolele noastre nu au fost uzabile, am incercat sa le punem in functiune, nu au functionat. Ne-au dat dupa 2-3 zile intarziere parolele corecte ca sa putem sa intram. Cand am intrat, documentele nu s-au downloadat sau s-au downloadat foarte putin. Cand le-am downloadat, multe pagini lipseau sau multe fisere erau goale."
Omni TRAX a facut contestatie in justitie, iar daca va castiga, licitatia va fi anulata.