O sala "surda" in care o vioara de 10 mil NU se aude. Critici dure dupa Festivalul George Enescu
Antonio Pappano sustine demersul altor dirijori prezenti la Festivalul "George Enescu" si relanseaza apelul catre autoritatile romane pentru renovarea Salii Palatului, unde "nevoia de o acustica mai buna nu poate fi ignorata".
Dirijorul italian s-a aflat miercuri seara la pupitrul Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia, pe scena Salii Palatului, unde au concertat toate marile orchestre invitate la Festivalul Enescu.
Acesta a reluat apelul lansat joi de dirijorul Orchestrei Filarmonice a Israelului, Zubin Mehta, care cerea autoritatilor romane sa "faca tot posibilul" pentru renovarea Salii Palatului, considerand ca este "urgent" sa se gaseasca o solutie privind acustica acesteia. Acest demers este sustinut si de Valery Gergiev (Orcheastra Simfonica a Teatrului Mariinski) si Daniel Barenboim (Statskapelle Berlin), toti cei patru dirijori evoluand pe scena Salii Palatului, in cadrul sectiunii Mari orchestre ale lumii, din Festivalul Enescu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ca si Mehta, Antonio Pappano se declara impresionat de organizarea festivalului si de felul in care Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia si el au fost primiti de publicul de la Bucuresti.
In scrisoarea cu un text similar celei semnate de Zubin Mehta, Antonio Pappano isi exprima de asemenea aprecierea pentru ocazia de a intalni iubitori de muzica, oameni interesati de cultura si muzicieni de top, timp de o luna, "intr-o tara in care cultura cauta sa se faca auzita, sa se dezvolte si sa devina un fond de stat pentru Romania".
"Din nefericire, un astfel de eveniment si o audienta atat de doritoare de cultura duc lipsa unei sali de concerte potrivite pentru o mare orchestra si un public numeros", spune dirijorul.
"Nevoia de o acustica mai buna nu poate fi ignorata", atrage atentia si Pappano. "Este nevoie ca urgent sa se gaseasca o solutie pentru ca aceasta sala de concerte sa fie demna de un asemenea eveniment si de o asemenea audienta si imi doresc ca autoritatile romane sa faca tot posibilul pentru a se asigura ca fiecare resursa de energie disponibila va fi canalizata in renovarea Salii Palatului", mai spune acesta.
"Credem ca reconstructia si renovarea Salii Palatului nu poate fi amanata daca doriti sa se faca un pas inainte in viata culturala a Romaniei", mai spune Pappano, in scrisoarea adresata autoritatilor romane.
Cea de-a XX-a editie a Festivalului International "George Enescu" se desfasoara intre 1 si 25 septembrie in mai multe sali din Capitala, cele mai prestigioase orchestre simfonice invitate avand programate concertele la Sala Palatului.
La conferinta de presa ce a precedat deschiderea evenimentului, pe 1 septembrie, directorul artistic al festivalului, Ioan Holender, a atras din nou atentia asupra acusticii Salii Palatului, care "poate fi mai putin proasta, dar niciodata nu va fi buna".
Discutia privind necesitatea renovarii Salii Palatului a fost omniprezenta in preajma Festivalului Enescu, chiar si dupa editiile din 2007 si 2009, cand s-au facut unele transformari pentru imbunatatirea sunetului.
Unul dintre cele mai dezamagitoare momente din cadrul festivalului a venit in momentul in care solo-ul unei viori Guarnieri, vanduta la o licitatie si cu 10 milioane de dolari, nu s-a auzit in toata sala din cauza acusticii slabe.