Noi detalii despre viața Regelui Mihai, dezvăluite într-un film documentar: „Era depresiv“
Noi detalii despre viaţa Regelui Mihai al României pot fi descoperite în noua versiune Director's Cut a documentarului istoric „Drumul către casă“.
Filmul va face parte din Turneul Național de educație istorică, alături de alte două pelicule: „Războiul regelui“ și „Maria, inima României“. Turneul va cuprinde 25 de oraşe din ţară.
Din 2016 si până anul trecut, producătorul John Florescu a realizat, împreună cu echipa sa, o trilogie a istoriei moderne a României, care include documentare despre viața Regelui Mihai și a Reginei Maria.
Noi detalii din viața de exil a Regelui Mihai
După succesul pe care l-a avut în trecut, pelicula „Regele Mihai: drumul către casă“ are acum o nouă versiune, care include interviuri cu jurnaliști și apropiați ai fostului monarh al României.
Discuțiile scot la iveală noi detalii din viața lui din exil, dar și motivele pentru care a ezitat să se întoarcă în țară.
John Florescu, producător executiv: „Filmul începe în tren, în timp ce regele părăsea țara în 1948, fară să știe încotro se îndrepta, pentru că ferestrele trenului erau blocate. A avut o perioadă dificilă, a fost abandonat de Vest, mai mult, nu avea bani, avea mulți copii, am descoperit că era depresiv, iar în timpul exilului, presa din România îl critica și îl ataca.“
Documentarul va putea fi văzut în turneul care va începe in luna mai. Va dura opt luni și va ajunge în 25 de orașe.
Deplasarea este o continuare a celei din 2019 de promovare a filmului „Maria, Inima României“, care a fost întreruptă de pandemie.
„Trilogie a istoriei moderne a României“
Dan Drăghicescu, producător asociat: „Cu ocazia acestui al treilea film am zis că facem o trilogie a istoriei moderne a României și pornim la drum într-o caravană cu intrare liberă. Acest turneu are loc și în locații mai puțin convenționale, fabrici, uzine, de exemplu la Zalău.“
John Florescu, producător executiv: „Eu cred că oamenii vor eroi, o avem pe regina Maria, erou feminin, și regele Mihai, reacția a fost bună. Am fost în toate zonele din Romania și toate grupurile sociale, am văzut că este plin.“
Primele două documentare - „Maria, Inima României“ și Războiul Regelui – au înregistrat, împreună, o audiență de peste cinci milioane de vizionări.