(P) Lucruri mai puțin cunoscute despre București

advertorial

Bucureștiul este fără doar și poate capitala noastră mult iubită, dar câte lucruri știm într-adevăr despre el?

 

Fie că ai trăit toată viața în Bucureșți, sau de-abia ai venit pentru facultate sau pentru job, suntem în stare să punem pariu că vei descoperi câteva detalii pe care nu le știai despre București, în rândurile care urmează. Vei privi acest oraș cu alți ochi odată ce ai aflat câteva detalii despre istoria lui. Poate chiar vei vrea să vizitezi câteva dintre locurile menționate, dacă nu ai facut-o deja!

Transport timpuriu

 

În 1872 a fost inaugurată Gara de Nord, primul traseu fiind București - Ploiești. Prima gara a Bucureștiului a fost însă Gara Filaret, cu singura rută de cale ferată disponibilă fiind către Giurgiu.

Încă din 1878 Calea Victoriei a avut sens unic de mers.

Citește și
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Primul automobil a fost înmatriculat în anul 1901 și aparținea inginerului George Assan. Mașina fusese fabricată în Belgia la Fabrica Națională din Herstal.

În 1907 apare Primul Regulament de Circulație ca o consecință a numărului ridicat de accidente produse de cele peste 100 de automobile.

Strămoșul tramvaielor din București este un tramvai adus din Germania de Vest în 1907 și copiat.

Primul aeroport din țară este Aeroportul Internațional București-Băneasa, inaugurat în 1920. Clădirea actuală, în formă de elice cu trei pale, a fost construită între 1947 și 1952.

Primul semafor a fost montat pe Calea Victoriei în dreptul Cercului Militar, în anul 1929.

Prima linie de tramvai tras de cai a circulat pe traseul cunoscut astăzi ca: Gara de Nord - Calea Griviței - Luterana - TNB - Piața Sf. Gheorghe. Acest tip de tramvaie a fost folosit până în 1929, fiind retrase apoi din circulație. Armăsarii erau castrați și atent supravegheați de veterinari.

 


Metroul a fost inaugurat în anul 1979 și prima linie a fost cea dintre Semănătoarea și Timpuri Noi.

Până în 1989, o călătorie cu tramvaiul te costa 1 leu, cu troleibuzul 1 leu și 50 de bani, iar cu autobuzul 1 leu și 75 de bani.

Clădiri istorice

 

Teatrul Național, primul teatru din București, este inaugurat în 1852.

Grădina Botanică, Ateneul Român, Palatul Cotroceni și Foișorul de Foc au fost toate inaugurate între 1885 și 1893.

Filarmonica din București a găzduit primul concert pentru publicul larg în anul 1868.

În 1868 se deschide Casa Capșa, frecventată de intelectuali și lumea bună a orașului în perioada interbelică.

În 1879 se deschide Carul cu Bere în vechiul han Zlătari, și se mută după 20 de ani în Strada Stavropoleos.

În 1933 a fost construit Palatul Telefoanelor.

Casa Scânteii a fost inaugurată în 1957.

Hotelul Intercontinental a fost construit în anii 70 și era cea mai înaltă clădire din capitală (25 de etaje).

Turnul IFMA a fost construit în 1972 și a fost cea mai înaltă construcție industrială din București și cel mai înalt turn pentru testarea ascensoarelor din Europa (114 metri). Era folosit pentru testarea ascensoarelor care ar fi coborât sub Casa Poporului. În capitală există și astăzi modele foarte vechi de ascensor, deși, dacă vorbim de ascensoare în București, știm că majoritatea au fost înlocuite cu unele performante. Merită, totuși, să arunci o privire pe istoria lifturilor ca să știi de unde au plecat.

În 1976 apare primul centru comercial din București: Unirea

În 1983 a fost construit în Herăstrău Pavilionul Televiziunii.

Diverse

 

Primul drum public Bucureștiului a fost Podul Mogoșoaiei, actuala Calea Victoriei.

Cea mai veche casă locuibilă din București este Casa Melik, cunoscută și drept Muzeul Theodor Pallady.

În 1798 au fost înregistrate 6006 case și 30.030 de locuitori. În 1831 populația urcase la 60.000.

Stadionul din Buftea a fost inaugurat în 1950, ca cel mai mare și mai bine dotat stadion din Sud Estul Europei.

Primul revelion înregistrat la TV a fost cel din 1956.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) 5 motive pentru care să te înscrii la un curs profesional de microblading pentru sprâncene
(P) 5 motive pentru care să te înscrii la un curs profesional de microblading pentru sprâncene

Microbladingul a devenit una dintre cele mai solicitate proceduri în industria frumuseții, oferind soluții semi-permanente pentru sprâncenele subțiri, neregulate sau lipsite de formă.

(P) Ce trebuie să știi înainte de a trece mașina pe GPL
(P) Ce trebuie să știi înainte de a trece mașina pe GPL

O simplă conversie la GPL te poate ajuta să economisești până la 50% din costurile de combustibil.

(P) 3 motive pentru care ar trebui să alegi firma de închirieri auto Carnova
(P) 3 motive pentru care ar trebui să alegi firma de închirieri auto Carnova

Într-un oraș plin de viață cum este Bucureștiul ai nevoie de serviciile profesionale ale unei firme de închirieri auto. Carnova este partenerul tău în materie de rent a car și se asigură că ai parte de servicii de top.

Recomandări
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei
Israelul atacă Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei

Israelul a lansat un atac asupra Iranului ca răzbunare pentru atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute, a declarat ABC News joi seară, citând un înalt oficial american, transmite vineri AFP.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară
Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline
SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline

SUA au pus capăt joi speranţei firave a palestinienilor de a deveni membri cu drepturi depline la ONU, impunând, în mod deloc surprinzător, un veto în Consiliul de Securitate cererii palestiniene, criticată de Israel.