(P) În lipsa târgurilor de Crăciun, produsele de sezon se vând mai mult pe internet
Situația aparte în care se află țara noastră la finalul anului 2020, sub amprenta pandemiei de coronavirus, a determinat autoritățile centrale și locale să introducă multe restricții.
Este astfel o lună decembrie mult diferită față de cele din anii anteriori, în ceea ce privește obiceiurile legate de Sărbătorile de iarnă.
Nu se pot organiza petreceri de Crăciun la serviciu sau în alte contexte, nu se organizează spectacole sau alte manifestări de anvergură.
Până și ziua de 1 Decembrie, Ziua Națională a României, a fost marcată doar simbolic de către autorități, fără amploarea evenimentelor obișnuite pentru un astfel de moment.
Nici de Revelion nu se vor organiza evenimente și petreceri, românii fiind încurajați să marcheze momentul festiv acasă, cu cei foarte apropiați.
Cu multe localități aflate în carantină și cu altele sub avertizare, cei mai mulți români evită să facă drumuri prea multe pentru shopping și cumpără online inclusiv produse specifice de Crăciun și cadouri pentru cei dragi pentru Sărbătorile de iarnă.
Până și în sectorul de alimente există o cerere nemaivăzută până acum pe segmentul de comenzi online. Târgurile de Crăciun au fost interzise în cele mai multe localități, așadar majoritatea comercianților care profita de astfel de canale de vânzări a trebuit să se reorienteze. Spre internet, desigur!
Pentru vânzări online de produse de sezon, cel mai mult se folosesc platforme consacrate, de la website-urile de tip anunțuri, până la altfe platforme de e-commerce tip marketplace.
De asemenea, foarte multă activitate este pe grupurile de Facebook și pe alte platforme de socializare unde cererea se întâlnește cu oferta inclusiv pe zona de produse tradiționale românești.
De la alimente pentru Sărbători (unele produse în micro fabrici sau chiar în gospodării țărănești), până la produse handmade ideale pentru cadouri de Crăciun, toate se comercializează online și se livrează la domiciliul clienților (prin logistica proprie sau prin prisma firmelor de curierat).
Mulți producători mai mici sau mai mari se orientează însă spre a-și realiza website-uri propii, unde să nu se mai piardă printre numărul mare de oferte postate de concurență.
Cei care investesc în acest moment într-o identitate proprie în mediul online au perspective foarte bune pentru viitor.
E-commerce nu este doar pentru afaceri mari, ci și pentru IMM-uri și chiar mici antreprenori, chiar fermieri și familii care muncesc în mod tradițional.
De altfel, tradițiile pot fi chiar păstrate mai bine cu ajutorul tehnologiei moderne, după cum au demonstrat-o multe proiecte în ultima vreme.
Țăranul modern știe astăzi despre Facebook și platforme marketplace, ba chiar poate fi familiarizat cu termeni precum domeniu web sau găzduire web, căci astfel de detalii precum planul de web hosting sunt esențiale pentru a dezvolta propriul website comercial sau de prezentare pe internet.
Carne, pește, produse preparate, mâncare gătită tradițional, murături, miere și alte produse apicole, lactate, produse vegetariene, fel de fel de alte preparate de sezon, inclusiv dulciuri tradiționale românești sunt disponibile astăzi în e-commerce.
În cazul celor care duc micile afaceri la un nivel superior, există chiar platforme ample de e-commerce, marketing avansat și posibilitate de plată online cu cardul.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.