(P) Evadarea din criză - 7 soluții pentru antreprenori

antreprenori
StirilePROTV

Cu un ochi la rata de infectare cu COVID-19 și altul la cifra de afaceri, la care se adaugă bruiajul informațional dat de campania electorală, viața antreprenorului român nu e deloc ușoară.

S-au vehiculat scenarii diverse, de la revenire rapidă, în V, la criză cu două puncte de minim, în W, la revenire graduală… Pe scurt, incertitudine din toate direcțiile.

Dacă la crizele anterioare (pentru cei mai vechi în business) era opțiunea de a schimba domeniul de activitate sau țara deservită, acum lucrurile sunt relativ uniformizate, pandemia punând probleme tuturor economiilor.

Și, pentru că salvarea nu va veni (nici de această dată) din exterior și timpul costă bani, evadarea din criză, în sensul adaptării afacerii la noul context, vine din zona total lipsită de confort sau de spectaculos a măsurilor de management bazate pe calcule și disciplină.

Discutând cu CEO-ul unei importante companii de certificare a sistemelor de management, Claudiu Aiftimiei, l-am rugat să ne prezinte un top al celor mai eficiente și sigure măsuri pe care antreprenorii ar trebui să le ia, pentru a naviga cât mai bine în această perioadă.

Citește și
Românii vor plăti mai mult dacă dispar aceste produse. Ce a spus ministrul Agriculturii

„Exact ca sistemul imunitar, reziliența unei companii la șocuri economice, se construiește cu acțiuni consecvente.

1 Rezerve financiare pe 3 luni

În primul rând, rezerve financiare pentru 3 luni, care să acopere nevoile vitale – salarii, furnizori importanți, credite etc. Trebuie să știi câți bani sunt necesari pentru un trimestru și să încerci să îi pui deoparte. E un stres enorm pentru cei care depind, în fiecare zi, de încasările zilei următoare pentru a putea face plățile curente.

2 Adaptare pentru continuitatea afacerii

Când totul se schimbă în jur, e logic că și în afacerea ta sunt necesare modificări. O lecție importantă pentru noi a fost adaptarea modului de lucru în așa fel încât să se asigure continuitatea afacerii, iar oamenii să fie sănătoși. Vorbim de două categorii de acțiuni: digitalizare și flexibilizare a muncii. Deja unele soluții sunt testate: munca de acasă, unde se poate, prezența la birou prin rotație, decalarea programelor de lucru pentru a evita aglomerația la birou, dar și în mijloacele de transport în comun, schimbări privind modul de organizare a pauzei de masă, evitarea întâlnirilor/ședințelor în număr mare sau organizarea acestora on-line, folosirea continuă a măștilor etc.

3 Scenarii și măsuri specifice

Cel mai mare inamic este neprevăzutul. Într-adevăr, viața bate filmul și evoluția realității poate fi surprinzătoare. Dar, cu cât ne gândim mai bine și mai realist la posibile cursuri ale afacerii, cu atât putem creiona mai clar scenarii, identifica riscuri și propune soluții. Pentru URS Certificări am pus pe hârtie scenarii care să ne pregătească pentru evoluții nefavorabile, luând cifra de afaceri drept principal criteriu. Ne-am întrebat: ce facem dacă cifra de afaceri scade la 80%? Dar la 60%, 40%, 20%, pentru un anumit interval de timp?

4 Valorificarea facilităților fiscale oferite de stat

Se zice că reținem, din lectură sau conversații, argumentele care ne validează propriile idei. Ei bine, presa economică ar trebui citită într-un mod obiectiv. Am fost surprins să constat că multă lume nu cunoștea facilitățile fiscale puse la dispoziție de stat. Mai ales acum, orice sursă de sprijin este importantă. Drept urmare, recomand studierea zilnică a presei economice, a site-ului ANAF, consultarea cu specialiști, de câte ori aveți ocazia.

5 Comunicare permanentă

Menținerea echipei, a unui nucleu de oameni capabili și implicați, depinde în mare măsură de comunicarea pe care o face managerul. Oamenii au nevoie să înțeleagă faptul că ai o strategie, că ești pregătit să iei măsuri, că ești atent la piață, că urmărești constant evoluția firmei.

6 Exemplul personal

Liderii conduc prin puterea exemplului. De aceea, top managementul trebuie să fie primul exemplu în implementarea regulilor ce țin de acest context pandemic. Cum să câștigi încrederea celor din jur privind gestionarea firmei, dacă nu respecți lucruri simple, vizibile, cum ar fi purtarea măștii, de exemplu.

7 Respectarea legii

Indiferent de convingerile politice personale sau calitatea actului legislativ, respectarea legii trebuie să fie o prioritate. Amenzile ori consecințele nu pot fi ignorate, mai ales atunci când deja ai probleme financiare.

Noi, la URS Certificări, am pus în practică aceste 7 idei și suntem mulțumiți de rezultat. Nu sunt convins că greul a trecut, dar sunt încrezător că suntem mai pregătiți pentru a face față provocărilor, mai flexibili, mai rapizi în reacție. Am dezvoltat chiar un produs nou, în pandemie, TRUSTMARK, prima certificare românească de bune practici în vederea protejării sănătății clienților. Și aceasta a fost o reacție de adaptare la noul context.”

URS CERTIFICARI

URS CERTIFICĂRI SRL reprezintă în România, de 13 ani, grupul United Registrar of Systems Ltd. cu sediul în Marea Britanie și birouri în 41 de țări, unul din cele mai mari organisme de certificare din lume. Principalele produse și servicii sunt: certificare ISO și TRUSTMARK, cursuri de calificare autorizate, sisteme de monitorizare a satisfacției clienților.

 

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum pregătim mărfurile pentru transporturi voluminoase
(P) Cum pregătim mărfurile pentru transporturi voluminoase

Felul în care pregătim mărfurile pentru transporturi voluminoase internaționale este foarte important și va decide, în cele din urmă, starea în care acestea vor ajunge la destinație.

 

Primii speakeri anunțați la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la înscrieri în programul GPeC Proficiency
Primii speakeri anunțați la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la înscrieri în programul GPeC Proficiency

Au început înscrierile pentru GPeC SUMMIT 20-21 Mai, București și pentru programul GPeC Proficiency dedicat magazinelor online.

(P) Destinații de primăvară din împrejurimile Turdei
(P) Destinații de primăvară din împrejurimile Turdei

Cum luna lui Mărțișor și-a făcut debutul, iar vremea dă semne de încălzire, dorul de călătorie își face simțită prezența, iar destinațiile autohtone potrivite pentru acest anotimp își așteaptă vizitatorii de toate vârstele.

Recomandări
Șeful Consiliului European avertizează: Pentru a avea pace, Europa trebuie să se pregătească de război
Șeful Consiliului European avertizează: Pentru a avea pace, Europa trebuie să se pregătească de război

Europa trebuie să-şi consolideze capacităţile de apărare şi să treacă la o abordare de tipul "economie de război" ca răspuns la ameninţarea reprezentată de Rusia, a declarat luni preşedintele Consiliului European, Charles Michel, citat de Reuters.

Se întorc ninsorile. ANM a emis informare de vremea rea pentru toată țara
Se întorc ninsorile. ANM a emis informare de vremea rea pentru toată țara

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale de vânt, valabilă până joi seara, la nivelul întregii ţări.

”Regele Charles al III-lea al Marii Britanii a murit”. Ambasada Regatului Unit obligată să dezmintă informaţiile false
”Regele Charles al III-lea al Marii Britanii a murit”. Ambasada Regatului Unit obligată să dezmintă informaţiile false

Zvonuri despre moartea regelui Charles al III-lea au înfuriat Ambasada Regatului Unit în Ucraina, după ce informaţii false au circulat în masă pe reţele de socializare şi în unele publicaţii ruseşti, şi au determinat-o să reacţioneze în mod oficial.