(P) Evadarea din criză - 7 soluții pentru antreprenori

antreprenori
StirilePROTV

Cu un ochi la rata de infectare cu COVID-19 și altul la cifra de afaceri, la care se adaugă bruiajul informațional dat de campania electorală, viața antreprenorului român nu e deloc ușoară.

S-au vehiculat scenarii diverse, de la revenire rapidă, în V, la criză cu două puncte de minim, în W, la revenire graduală… Pe scurt, incertitudine din toate direcțiile.

Dacă la crizele anterioare (pentru cei mai vechi în business) era opțiunea de a schimba domeniul de activitate sau țara deservită, acum lucrurile sunt relativ uniformizate, pandemia punând probleme tuturor economiilor.

Și, pentru că salvarea nu va veni (nici de această dată) din exterior și timpul costă bani, evadarea din criză, în sensul adaptării afacerii la noul context, vine din zona total lipsită de confort sau de spectaculos a măsurilor de management bazate pe calcule și disciplină.

Discutând cu CEO-ul unei importante companii de certificare a sistemelor de management, Claudiu Aiftimiei, l-am rugat să ne prezinte un top al celor mai eficiente și sigure măsuri pe care antreprenorii ar trebui să le ia, pentru a naviga cât mai bine în această perioadă.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

„Exact ca sistemul imunitar, reziliența unei companii la șocuri economice, se construiește cu acțiuni consecvente.

1 Rezerve financiare pe 3 luni

În primul rând, rezerve financiare pentru 3 luni, care să acopere nevoile vitale – salarii, furnizori importanți, credite etc. Trebuie să știi câți bani sunt necesari pentru un trimestru și să încerci să îi pui deoparte. E un stres enorm pentru cei care depind, în fiecare zi, de încasările zilei următoare pentru a putea face plățile curente.

2 Adaptare pentru continuitatea afacerii

Când totul se schimbă în jur, e logic că și în afacerea ta sunt necesare modificări. O lecție importantă pentru noi a fost adaptarea modului de lucru în așa fel încât să se asigure continuitatea afacerii, iar oamenii să fie sănătoși. Vorbim de două categorii de acțiuni: digitalizare și flexibilizare a muncii. Deja unele soluții sunt testate: munca de acasă, unde se poate, prezența la birou prin rotație, decalarea programelor de lucru pentru a evita aglomerația la birou, dar și în mijloacele de transport în comun, schimbări privind modul de organizare a pauzei de masă, evitarea întâlnirilor/ședințelor în număr mare sau organizarea acestora on-line, folosirea continuă a măștilor etc.

3 Scenarii și măsuri specifice

Cel mai mare inamic este neprevăzutul. Într-adevăr, viața bate filmul și evoluția realității poate fi surprinzătoare. Dar, cu cât ne gândim mai bine și mai realist la posibile cursuri ale afacerii, cu atât putem creiona mai clar scenarii, identifica riscuri și propune soluții. Pentru URS Certificări am pus pe hârtie scenarii care să ne pregătească pentru evoluții nefavorabile, luând cifra de afaceri drept principal criteriu. Ne-am întrebat: ce facem dacă cifra de afaceri scade la 80%? Dar la 60%, 40%, 20%, pentru un anumit interval de timp?

4 Valorificarea facilităților fiscale oferite de stat

Se zice că reținem, din lectură sau conversații, argumentele care ne validează propriile idei. Ei bine, presa economică ar trebui citită într-un mod obiectiv. Am fost surprins să constat că multă lume nu cunoștea facilitățile fiscale puse la dispoziție de stat. Mai ales acum, orice sursă de sprijin este importantă. Drept urmare, recomand studierea zilnică a presei economice, a site-ului ANAF, consultarea cu specialiști, de câte ori aveți ocazia.

5 Comunicare permanentă

Menținerea echipei, a unui nucleu de oameni capabili și implicați, depinde în mare măsură de comunicarea pe care o face managerul. Oamenii au nevoie să înțeleagă faptul că ai o strategie, că ești pregătit să iei măsuri, că ești atent la piață, că urmărești constant evoluția firmei.

6 Exemplul personal

Liderii conduc prin puterea exemplului. De aceea, top managementul trebuie să fie primul exemplu în implementarea regulilor ce țin de acest context pandemic. Cum să câștigi încrederea celor din jur privind gestionarea firmei, dacă nu respecți lucruri simple, vizibile, cum ar fi purtarea măștii, de exemplu.

7 Respectarea legii

Indiferent de convingerile politice personale sau calitatea actului legislativ, respectarea legii trebuie să fie o prioritate. Amenzile ori consecințele nu pot fi ignorate, mai ales atunci când deja ai probleme financiare.

Noi, la URS Certificări, am pus în practică aceste 7 idei și suntem mulțumiți de rezultat. Nu sunt convins că greul a trecut, dar sunt încrezător că suntem mai pregătiți pentru a face față provocărilor, mai flexibili, mai rapizi în reacție. Am dezvoltat chiar un produs nou, în pandemie, TRUSTMARK, prima certificare românească de bune practici în vederea protejării sănătății clienților. Și aceasta a fost o reacție de adaptare la noul context.”

URS CERTIFICARI

URS CERTIFICĂRI SRL reprezintă în România, de 13 ani, grupul United Registrar of Systems Ltd. cu sediul în Marea Britanie și birouri în 41 de țări, unul din cele mai mari organisme de certificare din lume. Principalele produse și servicii sunt: certificare ISO și TRUSTMARK, cursuri de calificare autorizate, sisteme de monitorizare a satisfacției clienților.

 

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum să îți protejezi sănătatea ficatului și să reduci simptomele de mahmureală cu soluții naturale
(P) Cum să îți protejezi sănătatea ficatului și să reduci simptomele de mahmureală cu soluții naturale

Consumul moderat de alcool face parte din viața socială a multor persoane, fie că vorbim despre o petrecere cu prietenii, o cină festivă sau o întâlnire de afaceri.

(P) Performanță la superlativ în bucătărie: soluții pentru afaceri cu volum ridicat
(P) Performanță la superlativ în bucătărie: soluții pentru afaceri cu volum ridicat

Dacă administrezi o afacere HoReCa cu un flux mare de comenzi, știi cât de important este să ai echipamente care să țină pasul.

(P) Top 5 sfaturi pentru utilizatorii de drujbă: de la pornire rapidă la întreținere eficientă
(P) Top 5 sfaturi pentru utilizatorii de drujbă: de la pornire rapidă la întreținere eficientă

Pornirea drujbei poate fi una dintre cele mai provocatoare etape, mai ales dacă nu folosiți demarorul potrivit.  

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.