(P) De ce este necesar să folosiți anvelope de iarnă pe perioada sezonului rece?

anevlope de iarna
StirilePROTV

Anvelopele reprezintă singurul contact fizic al unui autoturism cu partea carosabilă, ceea ce le face să fie componente auto extrem de importante de care depinde siguranță dumneavoastră și a celor din jur - siguranța traficului rutier în general.

 

Cu toții știm de faptul că pentru iarnă, există anvelope speciale iar legislația rutieră obliga șoferii să își echipeze mașinile în mod corespunzător pentru sezonul rece.

Știți că anvelopele de iarnă vă vor face orice drum mult mai sigur pe timp de iarnă. Experții în domeniul auto vă vor spune clar, tare și răspicat că pe timpul sezonului rece, atunci când temperaturile scad sub pragul de 7 grade Celsiu, aderența, manevrabilitatea și tracțiunea, pot să fie asigurate în parametrii optimi doar prin montarea unui set de anvelope iarna de calitate.

Din moment ce știți că instalarea anvelopelor de iarnă este esențială, chiar dacă încă este vară pe final, puteți începe să vă gândiți și să căutați anvelopele potrivite - nu uitați, respectând dimensiunile date de producătorul autoturismului pe care îl dețineți.

Anvelopele de iarnă au atât un compus flexibil de cauciuc, cât și un design unic al benzii de rulare, concepute exclusiv pentru utilizare pe zăpadă, nămol și gheață și la temperaturi scăzute. Fără compromisuri pentru alte sezoane, șoferii vor beneficia de o tracțiune semnificativ crescută în timpul accelerației, în special de distanțe de oprire mai scurte și de o creștere considerabilă a stabilității direcționale la viteză.

Citește și
accident stalp
Un șofer din Târgu Mureș a intrat cu autoturismul într-un stâlp după ce una dintre anvelope a explodat

Mulți șoferi aleg să-și echipeze mașinile cu anvelope all season, însă, nu reprezintă întocmai cea mai bună idee. Acestea nu pot asigura prin construcție cele mai bune performanțe nici pe timp de vară, nici pe timp de iarnă, în comparație cu anvelopele dedicate pentru fiecare sezon.

În special pe timp de iarnă, orice șofer își dorește să se afle la volanul unei mașini sigure. Atunci când temperaturile sunt negative și este prezentă zăpada și gheața pe partea carosabilă, anvelopele de iarnă pot face diferența într-o situație critică, fie că este vorba despre o frânare de urgență sau despre situația în care trebuie să executați o manevră de evitare a unui alt autovehicul ori chiar evitarea unui pieton.

Este de menționat și faptul că, dacă vă doriți performanțe maxime indiferent de situație, este necesar ca toate cele 4 anvelope să fie dedicate pentru iarnă. O pereche de anvelope de iarnă și o pereche de anvelope all-season folosite împreună pe același vehicul este o idee proastă. Luați în considerare că mașinile cu tracțiune față se bazează în continuare pe roțile din spate pentru a menține vehiculul echilibrat atunci când centrul de greutate se modifică în timpul unei viraj. Două anvelope de iarnă pe față și două anvelope all-season pe spate pot avea că rezultat o supravirare bruscă, lucru care este extrem de periculos. Pe de altă parte, dacă mașina este cu propulsie, a avea anvelope all season pe puntea față și anvelope de iarnă pe puntea spate, riscul de subvirare este unul mult mai mare decât în situația în care toate cele 4 roți sunt echipate cu anvelope dedicate pentru sezonul rece.

Tehnologia anvelopelor de iarnă a făcut progrese uriașe în ultimele decenii. Unele dintre primele anvelope pentru iarna aveau creste care acționau ca niște vâsle care să arunce pur și simplu zăpada.

Mulți oameni au tendința de a trece cu vederea achiziționarea de anvelope de iarnă dacă setul lor actual de anvelope de vară sau all-season are o adâncime mare a benzii de rulare, dar există o diferență mult mai mare între cele două anvelope decât v-ați aștepta. Anvelopele de iarnă și de vară sunt fabricate dintr-un compus diferit care ajută la îmbunătățirea performanței în condițiile potrivite. Când temperaturile scad, fiecare anvelopă se va întări în mod natural; totuși, anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus mai moale pentru a ajută la îmbunătățirea aderenței pe vreme rece. Anvelopele de vară eșuează iarna și sunt periculoase, deoarece devin foarte rigide și pur și simplu vor aluneca incontrolabil pe zăpadă și gheață. De asemenea, anvelopele de iarnă nu sunt ideale pentru conducerea de vară, deoarece compusul mai moale favorizează o uzură mai rapid iar modelul benzii de rulare este optimizat pentru a face față gheții și zăpezii. În plus, dacă veți rula pe timp de vară cu anvelope de iarnă, va crește consumul, se vor uza mult mai repede, crește distanța de frânare, iar stabilitatea în curbe strânse poate să fie serios afectată.

Nu uitați și de faptul că, depozitarea anvelopelor și condițiile în care acestea sunt ținute atunci când nu încalță mașina, indiferent de tipul lor, este importantă. Când luați în considerare schimbarea anvelopelor, ar trebui să rețineți că anvelopele trebuie depozitate corect - în interior, departe de umezeală, de preferat așezate într-un suport special prin gaura centrală a jantei. Dacă lăsați anvelopele în poziție verticală, acestea se pot deforma în timp. Dacă optați pentru anvelope de iarnă în acest sezon, asigurați-vă că schimbați toate cele 4 anvelope, deoarece amestecarea diferitelor seturi va provoca o mare diferență de aderență, făcând mașina mai imprevizibilă și mai dificil de controlat, în special în viraje.

În cazul în care vă numărați printre aceia care sunt în căutarea unui nou set de anvelope de iarnă pentru următorul sezon rece, puteți face achiziția încă de acum, accesând magazinul online anvelopejantealiaj.ro, având posibilitatea de a cumpăra la prețuri accesibile, în extra sezon, iar la momentul în care temperaturile încep să scadă sub pragul de 7 grade Celsius, doar veți face o vizită până la cea mai apropiată vulcanizare și în cel mai scurt timp veți avea mașina echipă corespunzător pentru sezonul rece.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Încă mai rulezi cu anvelopele de iarnă pe timp de vară?
(P) Încă mai rulezi cu anvelopele de iarnă pe timp de vară?

Să conduci cu anvelope de iarnă pe timp de vară este, cu siguranță, o idee nu prea inspirată

Un șofer din Târgu Mureș a intrat cu autoturismul într-un stâlp după ce una dintre anvelope a explodat
Un șofer din Târgu Mureș a intrat cu autoturismul într-un stâlp după ce una dintre anvelope a explodat

Accident ciudat pe o stradă din Târgu Mureș! Șoferul unui autoturism a pierdut controlul volanului, după ce una dintre anvelope a explodat.  

iLikeIT. Studenții din România au creat un robot care analizează calitatea anvelopelor
iLikeIT. Studenții din România au creat un robot care analizează calitatea anvelopelor

Mai mulți studenți din România au creat un robot autonom care poate analiza vizual calitatea anvelopelor.  

Ce anvelope sunt recomandate la temperaturi de peste 7 grade Celsius. Sfaturile specialiștilor
Ce anvelope sunt recomandate la temperaturi de peste 7 grade Celsius. Sfaturile specialiștilor

Vremea care se schimbă de la o zi la alta le face mari probleme șoferilor care încă folosesc anvelope de iarnă. Pentru ei, când temperatura trece de 7 grade Celsius și plouă, distanța de frânare crește.

Accident filmat în apropiere de Galați. Un Logan a derapat pe șoseaua umedă. VIDEO
Accident filmat în apropiere de Galați. Un Logan a derapat pe șoseaua umedă. VIDEO

Vremea care se schimbă de la o zi la alta le face mari probleme șoferilor care încă folosesc anvelope de iarnă. Pentru ei, când temperatura trece de 7 grade Celsius și plouă, distanța de frânare crește.

Recomandări
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent