(P) Cum știu dacă optimizarea SEO funcționează?
Optimizarea SEO funcționează și produce schimbări pe termen mediu-lung, în funcție de competiția din nișa adresată.
Însă într-o industrie cu competiție redusă se pot obține rezultate și termen scurt, chiar din prima lună de optimizare. De unde știm, până la urmă, că procesul de optimizare începe să aibă succes?
Optimizarea SEO este un proces de durată
În primul rând trebuie să clarificăm că optimizarea SEO este un proces care are ca obiectiv creșterea traficului către un site pe cuvintele cheie relevante pentru aceea afacere. Evident, că un rezultat intrinsec, în urma generării traficului organic, este creșterea vânzărilor. Dar nu este o concluzie general valabilă: aproximativ 80% din căutările de pe Google sunt de natură informativă. Utilizatorii caută informații, produse, fac comparații și într-un final, după acest proces complex, cumpără cea mai bună variantă disponibilă.
SEO este despre a fi relevant și important
Optimizarea unui website, adica SEO are rolul de a crește importanța și relevanța site-ului în lista tuturor posibilităților pe o nișă anume. SEO este despre a fi relevant și important, un formator de opinie, în domeniul în care activez. O precondiție de a deveni relevant și important este ca site-ul să fie construit în așa fel încât roboții Google să poată descoperi ce conține.
Crawling, Indexing, Ranking
Vorbim de crawling și indexare. Crawling este etapa în care boții accesează paginile unui site, iar în Indexing le mapează conținutul. Mai apoi, în etapa de Ranking, ordonează aceste site-uri în funcție de ceea ce descoperă acolo. Dacă toate elementele necesare efectuării acestor etape sunt corect implementate pe site și competiția este mică, avem șansa să apărem în rezultate chiar din prima lună.
Campanii de linkbuilding
Dacă competiția este mare, atunci trebuie să depunem eforturi să devenim importanți printre toate site-urile care au același subiect ca al nostru. Realizăm acest lucru prin campanii de linkbuilding, prin diverse metode white hat SEO. Este important de reținut că se pot implementa doar metodele acceptate de Google, altfel riscăm să fim penalizați sau chiar, într-o situație extremă, să fim scoși din Google.
Urcăm în Rankings
Știm că optimizarea SEO începe să funcționeze dacă avem o listă de cuvinte care ne interesează, iar cu un soft specializat monitorizam pozițiile ocupate de noi. Într-o situație normală aceste poziții trebuie să crească spre primele zece poziții într-un interval de 3-12 luni - sustin specialistii de la agentia SEO Netring.ro. Este normal să existe o fluctuație în rankinguri, însă acesta ar trebui să aibă un tipar ascendent, nicidecum plat sau descendent.
Site-uri penalizate
În cazul unui site penalizat însă sau în domenii cu competiție foarte puternică, aceste rankinguri s-ar putea să nu dea semne de revenire. În cazuri mai rare există șanse ca site-ul, în ciuda eforturilor de optimizare on-site și linkbuilding, să nu primească rankinguri mai bune. În astfel de situații trebuie reluată auditul site-ului, precum și tactica SEO abordată și verificată pentru erori. Dacă însă totul s-a făcut corect, atunci rezultatele o să apară, deși probabil, mult mai târziu, peste un an, un an și jumătate, față de un site fără istoric negativ în ochii algoritmului Google.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.