(P) Optimizare SEO și business-urile online
Există posibilități de a începe un business online, fără costuri semnificative în ceea ce privește punerea în funcțiune, care presupun riscuri relativ mici și sunt destul de rapid de pus în practică.
Nu există garanții că o astfel de acțiune va fi, întotdeauna, o operațiune facilă; acest lucru depinde de fiecare în parte, de cât de repede învață și se adaptează, de cât de mult muncește și se implică.
Se pot evidenția, totuși, câteva idei de afaceri online, care să se inscrie pe linia caracteristicilor enunțate mai sus, prezentând o destul de mare probabilitate de a avea succes. Versatilitatea internetului asigură teren propice manifestării originalității, individualității, unicității fiecărui doritor. Foarte important este ca fiecare să-și găsească nișa potrivită de acțiune, țînând cont de propriile interese și abilități, de propriul buget, de timpul pe care îl poate dedica unui astfel de proiect.
1. VALORIFICAREA PROPRIILOR ABILITĂȚI se poate face destul de facil în mediul online. Există numeroase abilități și cunoștințe care pot fi valorificate exclusiv online, fără deplasare la domiciliul clientului, așa încât, în aceste cazuri, nu este nevoie decât de un laptop și o conexiune bună la internet; activitatea poate fi prestată de oriunde există acces la internet, astfel că se poate vorbi despre o libertate de mișcare nepermisă de multe alte activități profesionale. Există, de asemenea, libertatea de a alege propriul program, însă echilibrul între muncă și viață privată trebuie să fie foarte bine pus la punct, astfel încât să nu fie prejudiciată nici activitatea profesională, dar nici viața personală. Pentru că o astfel de activitate să merite efortul, trebuie să existe o implicare susținută și trebuie depuse eforturi pentru o perfecționare continuă.
Iată câteva idei de activități care se pot inscrie pe această linie
- Graphic designer poate fi o activitate excelență pentru cei cu înclinații artistice, pentru firile creative și inovatoare. Conostintele de Photoshop sau de utilizare ale altui editor graphic de imagini sunt esențiale, în această activitate. Internetul se sprijină, în mare parte, pe imagine, este un mediu vizual, în foarte mare măsură. Companiile caută persoane care să le creeze logo-uri originale, diverse bannere, elemente web sau orice alte imagini care să atragă atenția clienților și să sporească vizibilitatea business-ului. În mod evident, abilitățile inițiale de design, trebuie sporite, pe parcursul timpului, prin lărgirea portofoliului de cunoștințe în domeniu; dacă se pornește de la Adobe Photoshop, trebuie să se meargă mai departe, spre Illustrator, Dreamweaver, precum și spre înțelegerea HTML, Javascript și CSS. Social media permite popularizarea creațiilor, astfel încât un graphic designer bun nu ar trebui să aibă probleme în a se face cunoscut.
- SEO, media advertising și social media. Cererea de specialiști în servicii SEO este foarte mare; afacerile, mai ales cele care sunt gândite pe termen lung, urmăresc o creștere organică, în timp, care să le aducă clientela și să le sporească profitul. Serviciile de optimizare SEO bine puse la punct reprezintă o modalitate foarte eficientă de a atinge succesul pentru multe din afacerile online, alături de pay-per-click, content marketing și e-mail marketing. Și aici, investiția în pornirea activității poate fi destul de scăzută, dar, în timp, trebuie investit în perfecționarea specialistului, având în vedere dinamică evoluțiilor de pe Internet. O la fel de bună activitate online, care să aducă profit, poate fi și social media; foarte multă lume folosește astăzi canale media de comunicare, astfel încât a devenit firesc că și o parte din activitățile profesionale sau artistice să fie popularizate astfel. Cei care nu au timpul sau abilitățile necesare pentru managerierea propriilor canale media, vor apela la specialiști, iar trendul, în acesta direcție este în creștere.
- Traduceri. Fluență în două sau mai multe limbi poate fi un mare atu, pentru cineva care își dorește să dezvolte o afacere online. Google Translate nu poate oferi decât un ajutor de baza în ceea ce privește traducerile, însă, pentru a populariza o afacere, într-o altă limba decât cea de baza, nu se poate miza pe acest ajutor. În consecință, necesitatea de translatori specializați este evidență, având în vedere că, pe Internet, activează persoane din varii zone geografice și lingvistice. În cazul acestei activități, pe lângă laptop și conexiunea la internet, mai este nevoie și de echipamente de sunet – căști și microfon pentru traducerile simultane, - precum și varii soft-uri de corectare și redactare, care pot fi un sprijin în eficientizarea activității.
- Copywriting este o activitate pentru toți cei cărora le place să scrie; copywriting înseamnă a scrie pentru a informa, pentru a face publicitate. Conținutul scris, original, unic, creativ este, întotdeauna, la mare căutare în mediul online. Conținuturile vizează postări pe blog, e-mails, rapoarte, social media, content marketing, etc. Copywriting oferă posibilitatea de a cunoaște varii domenii de activitate, de a pune în valoare creativitatea și de a învață, mereu, câte ceva nou.
- Blogging/Vlogging este, de asemenea, o activitate destinată celor cărora le place să scrie; se pot obține câștiguri semnificative din această activitate, însă trebuie implicare maximă și multă, multă muncă. Cheia succesului acestei activități este consecvență. Și nu este suficient a publică frecvent, este nevoie de conținut de calitate și suficient de substanțial. Conținutul de calitate este folositor și pe partea de promovare, fiind de mare ajutor în procesul de Optimizare SEO. Un blog ajuns în top 10 Google, câștigă foarte bine din afișarea de reclame din Google Ads, vânzarea de spațiu publicitar sau scrierea de posture sponsorizate. Pentru vlogging, investiția trebuie să ia în considerare și diverse echipamente video.
2. TEHNOLOGIE. Este drept că nu este un domeniu pentru toată lumea, însă, pentru cei care știu să programeze și să facă web design, poate fi o oportunitate bună de a face bani online. Se poate începe fie cu o idee nouă, care se vrea pusă în aplicare, sau chiar cu îmbunătățirea unui produs deja existent pe piață. Clar este faptul că, în acest caz, este nevoie de cunoștințe avansate, pentru a face față cerințelor, însă este mult mai ușor a începe de la o afacere la scară mică și a trece, în timp, la ceva de anvergură mai mare.
- Crearea unei aplicații care să rezolve anumite probleme de interes general, probleme cărora nu le-a găsit nimeni, încă, o rezolvare viabilă, poate fi o activitate aducătoare de profit însemnat. Se poate spune că este, poate, una dintre cele mai profitabile, activități online. Totuși, din punctul de vedere al investițiilor, este și una dintre cele mai costisitoare. Este nevoie de programatori pricepuți, care trebuie remunerați consistent; și realizarea unei aplicații complexe pe cont propriu este consumatoare de timp și resurse. De asemenea, este nevoie de fonduri și pentru promovarea aplicației respective, precum și alte eforturi de marketing, care necesită resurse financiare, dar și provocări importante, pe o piață atât de competitivă.
- Tranzacționarea de domenii web. Chiar se pot face bani din această activitate, însă, în mod clar, implică un grad mai mare de risc. Este vorba despre cumpărarea de domenii dezirabile și revinderea lor, doritorilor. Pe de o parte, sunt vizate domenii căutate de o paleta largă de doritori, tip brand, denumiri formare din câte un cuvânt, a cărora valoare derivă din competiția pentru achiziție, pe de altă parte, sunt vizate denumiri specifice, dorite de o paleta restrânsă de utilizatori, acestea fiind reținute în mod special pentru una dintre părțile interesate. Cei care se ocupă cu tranzacționarea de domenii web au nevoie de o capacitate de intuiție ridicată, precum și de un grad mare de predictibilitate.
3. COMERȚ ONLINE. Pentru cei cărora le place să se ocupe de comerț, în mod clar, a deține un magazin online implică mult mai puține resurse și o logistică mai redusă, decât în cazul unui magazin fizic. În cazul magazinului online, investiția nu se va face în var, ciment, mortar, rafturi și decorațiuni, ci în graphic și web design, precum și în promovare, în branding, în optimizare SEO. Pe internet se poate vinde o gama foarte variată de produse, pornind de la tehnologie, laptopuri ieftine, laptopuri noi, telefoane, tablete, smartphone-uri, etc), electronice și electrocasnice, haine, încălțăminte, produse de uz casnic și ajungând la produse handmade, artizanale și chiar cursuri despre varii domenii de utilitate, fiecare astfel de activitate având specificul ei. Pentru cei ce nu doresc sau nu au resursele necesare pentru stoc, există și varianta de comerț online cu dropshiping, adică vânzarea direct din stocul furnizorului, care se poate ocupă inclusiv de partea de livrare; practic, dețînătorul magazinului online este un intermediar între furnizor și end-user. Există această varianta de comerț online pentru aproape orice produs, deci nu este nevoie decât a alege nișă de acțiune și a trece la treaba.
Acestea sunt doar câteva idei de activități online, care se pot realiza, cu ușurință, din față unui calculator. Logistică este minimă, în unele cazuri nefiind nevoie decât de un calculator și o foarte bună conexiune la internet. Toate aceste activități au nevoie de promovare, de optimizare SEO sau de o altă formă de promovare, pentru a li se asigura vizibilitate. Este nevoie, de asemenea, de multă muncă și determinare, pentru că o activitate de acest gen să aibă succes și să producă profitul dorit.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.